ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μάλιστα, με αυτό το τίμημα, το deal εξαγοράς της BETA CAE Systems είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν γίνει για τα ελληνικά δεδομένα και η μεγαλύτερη εξαγορά στον κλάδο της τεχνολογίας, αφού από πολλούς παρομοιάζεται με αυτό της Viva Wallet του Χάρη Καρώνη.
Η Beta CAE Systems ιδρύθηκε το 1999 στη Θεσσαλονίκη. Η ιδέα όμως ξεκίνησε ήδη από το 1987, από 2 καθηγητές και 2 φοιτητές του ΑΠΘ, μεταξύ των οποίων ο Παναγιώτης Κουβράκης και μέχρι και σήμερα έχει τη βάση της στο Κάτω Σχολάρι.
Με ετήσιο τζίρο 90 εκατ. ευρώ, η αθόρυβη αλλά άκρως παραγωγική και επιτυχημένη εταιρεία, παράγει επεξεργαστές δεδομένων -στην ουσία πρόκειται για διαδικασία προσομοίωσης- που επιτρέπουν στις βιομηχανίες να ελέγχουν πριν από το στάδιο της παραγωγής κρίσιμα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριφοράς κινητήρα, μείωσης θορύβου και αεροδυναμικής. Ως αποτέλεσμα, ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι και μειώνεται το κόστος των δοκιμών.
Μάλιστα το λογισμικό της BETA CAE χρησιμοποιείται ευρέως για την ανάλυση σχεδίων σε βιομηχανίες αυτοκινήτων και αεροδιαστημικής, όπως η Honda, η General Motors, Renault, Vovlo κλπ. Ενώ η δραστηριότητά της φτάνει από τη Formula 1 μέχρι τη NASA.
Από το 2016 έχει μεταφέρει την φορολογική της έδρα στην Ελβετία, ενώ εκτός από την Ελλάδα διατηρεί 13 θυγατρικές, μεταξύ άλλων σε ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Γερμανία, Βρετανία, Σουηδία και Ιταλία.
Ποια είναι η Cadence και πώς θα γίνει το deal
Η Cadence η οποία έχει έδρα την Καλιφόρνια και το 2023 έκανε τζίρο 4 δισ. δολάρια, θα πληρώσει περίπου 744 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και τα υπόλοιπα σε μετοχές. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ στην επίσημη ανακοίνωσή της η Cadence εκτιμά ότι η BETA CAE θα συνεισφέρει περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια στα έσοδα του 2024.
Η αμερικανική εταιρεία είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές λογισμικού που χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό τσιπ υπολογιστών.
Τα τελευταία έξι χρόνια, έχει προχωρήσει σε λογισμικό σχεδιασμού για τα μεγαλύτερα φυσικά συστήματα, από πλακέτες κυκλωμάτων μέχρι αεροπλάνα. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε έναν υπερυπολογιστή που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην προσομοίωση του τρόπου με τον οποίο ρέει ο αέρας γύρω από τους κινητήρες τζετ, μεταξύ άλλων χρήσεων.
«Ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας μας στο υπολογιστικό λογισμικό με την πλούσια τεχνολογία και το ταλέντο της BETA CAE θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε ένα πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο στους πελάτες, ανοίγοντας παράλληλα σημαντικές νέες ευκαιρίες για την Cadence, αξιοποιώντας τον τομέα της δομικής ανάλυσης», δήλωσε ο Δρ. Anirudh Devgan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cadence.
«Αυτές οι λύσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η σύγκλιση των ηλεκτρικών και μηχανικών σχεδίων οδηγείται περαιτέρω από μια αυξανόμενη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, απαιτώντας βαθύτερη συνεργασία της ομάδας σχεδιασμού σε ολοκληρωμένες ροές εργασίας».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και εκ των ιδρυτών της BETA CAE, κ. Παναγιώτης Κουβράκης, σημειώνει: «Για περισσότερες από δύο δεκαετίες ηγούμαστε στην εξέλιξη της μηχανικής προσομοίωσης, πρώτα με την καθιέρωσή μας στον τομέα της επίγειας και στη συνέχεια στους τομείς της αεροδιαστημικής, των ηλεκτρονικών, της ενέργειας και άλλων βιομηχανικών κλάδων.
Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που γινόμαστε μέλος της ομάδας της Cadence και είμαστε σίγουροι ότι θα προχωρήσουμε με επιτυχία, μέσω των κοινών μας αξιών και του πάθους μας για την καινοτομία και τη μηχανική, αλλά και την ακλόνητη δέσμευσή μας προς τους πελάτες και τους συνεργάτες μας».
Όπως αναφέρει το Reuters, η συμφωνία της Cadence που ανακοινώθηκε την Τρίτη έρχεται αφότου ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της εταιρείας, η Synopsys, δήλωσε ότι θα δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την Ansys.
Διαβάστε επίσης
Prada, Gucci, LVMH: Πόλεμος για το φιλέτο στην 5η λεωφόρο
Πάρτι για τις μετοχές πληροφορικής στον απόηχο του deal Olympia Group-Entersoft
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!