Αναθερμαίνονται και πάλι τα σενάρια περί εξαγορών και συγχωνεύσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με τις πληροφορίες για νέα deals να δίνουν και να παίρνουν τα τελευταία 24ωρα.

Ανάμεσα στα «ονόματα» που ακούγονται είναι και εκείνο της «Casino». Του γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού στον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων με πάνω από 200.000 υπαλλήλους και τζίρο που αγγίζει τα 40 δισ. ευρώ, που φέρεται να «βλέπει» προς Ελλάδα για πιθανή στρατηγική συνεργασία με ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Μάλιστα, η πρόθεση της Casino να εμπλακεί στην ελληνική αγορά απασχολεί έντονα και τους Ευρωπαίους αναλυτές, οι οποίοι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην αγορά της «Γηραιάς Ηπείρου». Χαρακτηριστικά λέγεται πως οι Γάλλοι έχουν ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με μεγάλο παίκτη του ελληνικού λιανεμπορίου που δεν έχει παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο…

Το ενδιαφέρον της Casino για την Ελλάδα και, πιο συγκεκριμένα, για την Σκλαβενίτης, όπως είχε ακουστεί, είχε απασχολήσει ξανά στο πρόσφατο παρελθόν την ελληνική επικαιρότητα, με κύκλους της δεύτερης πάντως να διαψεύδουν οποιαδήποτε επαφή με τους Γάλλους λιανέμπορους.

Η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει αναλάβει το τιτάνιο έργο «αναγέννησης» των καταστημάτων της Μαρινόπουλος, τα οποία απέκτησε πριν από περίπου δυο χρόνια. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δείχνουν πως έχει κερδίσει το στοίχημα, πετυχαίνοντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος σε πελάτες και τζίρο, και να είναι πάνω από τους στόχους όσον αφορά στην κερδοφορία. Πέρυσι, «έκλεισε» με πωλήσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ ενώ για πρώτη φορά τα EBITDA επέστρεψαν σε θετικό έδαφος.

Την ίδια ώρα, πληροφορίες για νέες συμφωνίες που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω συγκέντρωση το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων κυκλοφορούν και για άλλες μικρότερου βεληνεκούς εταιρείες. Κάποιες από αυτές εμπλέκουν την «Μασούτης», η οποία έχει δηλώσει ανοιχτά πως μετά την «Προμηθευτική» αναζητά νέες ευκαιρίες για την ανάπτυξη της παρουσίας τους στην ελληνική επικράτεια, αλλά και την «Κρητικός». Η τελευταία έχει να επιδείξει μια σειρά από επεκτατικές κινήσεις, όπως η πρόσφατη συνεργασία με τον όμιλο ΕΛΕΤΑ, οι οποίες έχουν διευρύνει σημαντικά το αποτύπωμά της στον χώρο.

Οι διεργασίες και οι παρασκηνιακές ζυμώσεις δεν έχουν σταματήσει στιγμή τα τελευταία χρόνια μεταξύ των σούπερ μάρκετ, τα οποία προσπαθούν να βρουν την κατάλληλη φόρμουλα, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η παρατεταμένη οικονομική κρίση στην καταναλωτική συμπεριφορά. «Όλοι συζητούν με όλους… όλα πωλούνται», είναι μερικές από τις ατάκες που ακούγονται στην αγορά μεταξύ σοβαρού και αστείου και αποτυπώνουν το κλίμα που επικρατεί.

Η επόμενη μέρα απαιτεί ισχυρά σχήματα, τα οποία θα μπορούν να προσφέρουν στα νοικοκυριά τα «πάντα, σε καλές τιμές» μέσα σε ένα περιβάλλον μάλλον ασθενικής ανάπτυξης των πωλήσεων. Μάλιστα, ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος ανέφερε πολύ πρόσφατα πως μια αύξηση της τάξης του 1,5% με 2% τα επόμενα χρόνια δεν είναι αρκετή για τις επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά απαιτούνται ρυθμοί που θα υπερβαίνουν το 4%, προκειμένου να έχουν μέλλον οι επιχειρήσεις.