Η Τρίτη 22 Φεβρουαρίου ήταν ίσως η σημαντικότερη ημέρα του τρέχοντος τριμήνου και ενδεχομένως του 2022 όσον αφορά τη δημοπράτηση των έργων υποδομών και ειδικά των οδικών έργων. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αυτής όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έδωσαν δυναμικά το παρόν και στις τρεις δημοπρασίες οδικών έργων η αξία των οποίων ανήλθε στα 830 εκατ. ευρώ.

Ένα εξ’ αυτών ήταν και το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη που εντάσσεται στο σύνολο του υπό δημοπράτηση Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο οποίο όπως είχε γράψει πρώτο το mononews.gr την καλύτερη προσφορά έδωσε η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου της Ελλάκτωρ. Με πρόσφατη απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, γνωστοποιείται το ποσοστό της έκπτωσης που έδωσε το κάθε ενδιαφερόμενο σχήμα καθώς και η τελική τιμή για την κατασκευή του έργου.

Βάσει αυτής γνωστοποιείται πως η έκπτωση που έδωσε η Ελλάκτωρ και επικράτησε ανήλθε στο 7,1% επί του αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού του έργου που ανερχόταν στα 186 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου της Ελλάκτωρ θα αναλάβει την κατασκευή του έργου έναντι τιμήματος 156,9 εκατ. ευρώ.

Πώς κινήθηκαν οι άλλοι μνηστήρες – Τα επόμενα βήματα

Όπως είχε γράψει το mononews.gr για το εν λόγω έργο ενδιαφέρον είχαν δείξει και οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Mytilineos, ενώ η Intrakat δεν είχε υποβάλει προσφορά.

Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση τη δεύτερη καλύτερη προσφορά για το υπό δημοπράτηση έργο, που ανερχόταν στο 4,52% είχε δώσει η ΤΕΡΝΑ. Στην τρίτη θέση, αλλά όχι με μεγάλη διαφορά από την ΤΕΡΝΑ βρισκόταν η προσφορά του Ομίλου ΑΒΑΞ, η οποία και διαμορφώθηκε στο 4%, ενώ στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και η προσφορά της Mytilineos.

Εφόσον, δεν υπάρξουν προσφυγές εκ μέρους των υπόλοιπων ενδιαφερομένων, τότε το έργο οδεύει προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και εν συνεχεία θα υπογραφεί.

Αυτό σημαίνει πως είναι πολύ πιθανό οι σχετικές εργασίες να ξεκινήσουν έως τα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του επομένου, ενώ η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται προς τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027, καθώς η κατασκευαστική του περίοδος ανέρχεται στους 36 μήνες.

Τι αφορά το έργο-Τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ

Πρόκειται για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ μήκους 14,5 χιλιομέτρων.  Ο Όμιλος της Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του καλείται να  μετατρέψει το εν λόγω τμήμα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε οδική αρτηρία με λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.

Στο σύνολο του ο ΒΟΑΚ αποτελείται από τρία τμήματα και η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται στα 1,6 δισ. ευρώ και το μήκος του στα 193 χιλιόμετρα . Τα υπόλοιπα δύο τμήματα αφορούν του άξονες Νεάπολη-Χερσόνησος και  Χανιά-Χερσόνησος.

Στόχος του Υπουργείου είναι τα έργα να έχουν δημοπρατηθεί εντός του 2022 και η κατασκευή να ξεκινήσει έως τα τέλη του ίδιου έτους ή τις αρχές του 2023.

Όσον αφορά το τμήμα Νεάπολη-Χερσόνησος, το έργο αξίας 360 εκατ. ευρώ δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ και ήδη η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat έχει υποβάλει τη μοναδική προσφορά.

To τμήμα Χανιά-Χερσόνησος δημοπρατείται ως παραχώρηση και η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται στα 1,1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που έχει μαγνητίσει τους μεγάλους κατασκευαστές καθώς έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους τα εξής σήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci.

Διαβάστε επίσης

Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

Γιατί η Λ. Κύμης είναι «εμβληματικό και συνάμα δύσκολο» έργο, το «τέλος» των μεγάλων εκπτώσεων και το νέο μπλοκ Ψαλτάκου

Υπ. Υποδομών: Ανακοίνωσε και επίσημα τους προσωρινούς αναδόχους για ΒΟΑΚ, Παράκαμψη Χαλκίδας και Λ. Κύμης – Πλήρης επιβεβαίωση mononews