• Business

    Με νέα ηγεσία ο ΟΛΘ και στόχο την πρωτιά στα Βαλκάνια

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Λάμπρος Καραγεώργος
    ΟΛΘ ναυτιλία


    Με νέα ηγεσία θα πορευθεί από τις  αρχές Ιουλίου ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) μετά την «Λύση της συμβάσεως του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου» όπως περιγράφεται στο 14ο θέμα της τακιτκης γενικής συνέλευση του Οργανισμού που θα πραγματοποιηθείς τις 30 Ιουνίου, το “διαζύγιο” του νυν προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Σωτήρη Θεοφάνη με τους βασικούς μετόχους της εταιρείας.

    Πληροφορίες του mononews.gr αναφέρουν ότι το διάδοχο σχήμα είναι έτοιμο και προβλέπει ότι ο νέος πρόεδρος που θα έχει ως φαίνεται και εκτελεστικές αρμοδιότητες είναι ιδιαίτερα γνωστό στέλεχος στη λιμενική βιομηχανία και «μαθημένος στα δύσκολα».  Στο πρόσωπο του οι τρεις μέτοχοι της κοινοπραξίας South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) η Deutsche Invest Equity Partners, η Terminal Link και η Belterra Investments βρήκαν τον άνθρωπο που θα καταστήσει και στην πράξη τον ΟΛΘ όχι μόνο το μεγαλύτερο αλλά το πιο στρατηγικής σημασίας λιμάνι των Βαλκανίων.

    Επισημαίνεται ότι ο ΟΛΘ έκλεισε το 2019 με συνολικά έσοδα ύψους  68,981 εκατ. ευρώ έναντι 58,535 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν (αύξηση 17,8%).

    Η συνολική διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και ανήλθε από 424.500 TEUs  το Έτος 2018 σε 448.765 TEUs το Έτος 2019, ένα αποτέλεσμα προερχόμενο κυρίως από:

    την αύξηση της εγχώριας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, από 363.138 TEUs το Έτος 2018 σε 379.256 TEUs το Έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 4,4%

    την αύξηση της διακίνησης διαμετακόμισης (transit), από 60.637 TEUs το Έτος 2018 σε 69.113 TEUs το Έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας αξιοσημείωτη αύξηση 14%,

    Ο όγκος των φορτίων του Συμβατικού Λιμένα αυξήθηκε σημαντικά κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μίγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο Κύκλος Εργασιών του Συμβατικού Λιμένα να αυξηθεί κατά 17,9%, από €18,9 εκατ. ευρώ το Έτος 2018 σε €22,3 εκατ. ευρώ το Έτος 2019.

    Τα έσοδα από την Εκμετάλλευση Χώρων σημείωσαν σημαντική αύξηση επίσης κατά 26%, από €1,49 εκατ. ευρώ το Έτος 2018 σε €1,87 εκατ. ευρώ το Έτος 2019, ενώ η Επιβατική Κίνηση παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

    Το Μικτό Κέρδος αυξήθηκε από €27,47 εκατ. ευρώ το Έτος 2018 (€27,1 εκατ. ευρώ πριν από την αναδιατύπωση του ΔΠΧΑ 16 για το Έτος 2018) σε €32,2 εκατ. ευρώ το Έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 17,2%. Η αύξηση αυτή, όπως και το προηγούμενο έτος, δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη διακίνηση, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, τόσο στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, διατηρώντας τον δείκτη Μικτού Κέρδους περίπου στα ίδια επίπεδα (46,9% το 2018 και 46,7% το 2019).

    Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από €16,4 εκατ. ευρώ το 2018 σε €16,45 εκατ. ευρώ το Έτος 2019, διαμορφώνοντας τον Δείκτη Καθαρού Κέρδους από 28% το Έτος 2018 σε 24% το Έτος 2019. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε από δύο κυρίως παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Εpταιρείας τα επόμενα έτη και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16.



    ΣΧΟΛΙΑ