Η επιβράδυνση της ανάπτυξης των ΗΠΑ αλλά κυρίως οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα τριμήνου της McDonald’s. Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων επιβραδύνθηκε κατά 1,9%, ένα ποσοστό χαμηλότερο του αναμενομένου για δεύτερη φορά.

Τα καταστήματα των επιμέρους γεωγραφικών τμημάτων, δεν ανταποκρίθηκαν ξανά στις προσδοκίες, όσον αφορά τις πωλήσεις βάσει της σχετικής μέτρησης του Bloomberg.

1

Η εταιρεία κατέγραψε απώλειες στη βασική αγορά των ΗΠΑ, ενώ αρκετά πτωτικά κινήθηκε η επιχειρηματική μονάδα που περιλαμβάνει τη Μέση Ανατολή.

Η μετοχή της αλυσίδας υποχώρησε περίπου 1,94% το πρωί της Τρίτης στη Νέα Υόρκη, ωστόσο, στις 14:35 ώρα Ελλάδος, κινούνταν ανοδικά κατά 0,17%.

Σημειώνεται ότι η μετοχή της έχει καταγράψει απώλειες φέτος έως και 7,7%.

Οι μεγάλες προκλήσεις

Αν και η διάσημη αλυσίδα γρήγορου φαγητού έχει βρεθεί μπροστά από τον υπόλοιπο κλάδο, τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει προκλήσεις σε διάφορα μέτωπα, εν μέσω υλοποίησης ενός φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης.

Σήμερα, στελέχη της εταιρείας προειδοποιούν για επιβράδυνση της ανάπτυξης, λόγων μποϊκοτάζ που σχετίζεται με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, ενώ η McDonald’s κάνει λόγο για οικονομική αδυναμία, “όσο ο πόλεμος συνεχίζεται”.

Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα έγινε στόχος, καθώς είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αμερικανικά brands, όταν κατά το δ’ τρίμηνο του 2023, το franchise της στο Ισραήλ έκανε εκπτώσεις σε στρατιώτες, προκαλώντας μποϊκοτάζ από πελάτες, αντίθετους με τις συγκρούσεις στη Γάζα.

Μάλιστα, την ίδια τύχη είχε και η Starbucks, όταν η Starbucks Workers United, έκανε ανάρτηση υπέρ των Παλαιστινίων, οδηγώντας σε αντιδράσεις από υποστηρικτές του Ισραήλ.

Ωστόσο, η McDonald’s έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι τα εστιατόριά της λειτουργούν ανεξάρτητα από τοπικούς φορείς.

Προσφορές για να προσελκύσει πελάτες

Σύμφωνα με στελέχη της αλυσίδας, οι καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος στις ΗΠΑ – ένα σημαντικό κομμάτι της πελατειακής βάσης της εταιρείας – έχουν επίσης απομακρυνθεί από τα καταστήματα.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις τάσεις σε αλυσίδες όπως η Domino’s Pizza, η οποία ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα αυξήθηκε το α’ τρίμηνο.

Ωστόσο, παρόλο που η ανάπτυξη επιβραδύνεται, η εταιρεία ανέφερε μια ευρεία αύξηση της τάξεως του 3% στις πωλήσεις στο τρίμηνο, η οποία περιλαμβάνει τις limited προσφορές των νέων εστιατορίων.

Η McDonald’s ελπίζει τώρα στο περιορισμένου χρόνου Bacon Cajun Ranch McCrispy, ενώ επιδιώκει να προσελκύσει πελάτες στο πρόγραμμα loyalty με προσφορές κάτω των 4 δολαρίων σε πολλές τοποθεσίες των ΗΠΑ.

Ωστόσο, η κίνηση αυτή ενδέχεται να μην βελτιώσει την κερδοφορία το α’ εξάμηνο του έτους, καθώς οι προσφορές πιθανότατα να παραταθούν, σύμφωνα με τους αναλυτές της BTIG LLC.

Εξαγοράζει όλα τα καταστήματα του franchise στο Ισραήλ

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πριν από λίγες εβδομάδες, η McDonald’s υπέγραψε συμφωνία – χωρίς να γνωστοποιήσει το ποσό – για την εξαγορά και των 225 εστιατορίων που ανήκουν στο franchise του Ισραήλ, ύστερα από πολλούς μήνες επιβράδυνσης των πωλήσεων, λόγω του μποϊκοτάζ υπέρ της Παλαιστίνης.

Τα τελευταία τριάντα χρόνια, τα εστιατόρια του Ισραήλ βρίσκονταν υπό την ιδιοκτησία της Aloyal Limites του Ισραηλινού επιχειρηματία, Omri Padan.

Στις αρχές Απριλίου, η αμερικανική αλυσίδα ανακοίνωσε ότι: “Έχει υπογραφεί συμφωνία για την πώληση της Alonyal στην McDonald’s Corporation”.

“Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η McDonald’s Corporation θα ελέγχει τα εστιατόρια και τις δραστηριότητες της Alonyal Limited, ενώ οι εργαζόμενοι θα διατηρήσουν τις θέσεις τους με δίκαιους όρους”, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: 

McDonald’s: Eξαγοράζει το μερίδιο της Carlyle στις κινεζικές της δραστηριότητες έναντι 1,8 δισ. δολαρίων

McDonald’s: Κόντρα στην πίεση της ΕΕ για επιβολή των «reusables»

Βασιλική Όπερα Λονδίνου: Αλλάζει όνομα και θέλει σειρά στο Netflix – Το φιλόδοξο σχέδιο διάσωσης