Ουδέτερη στα πολιτικά δρώμενα των ΗΠΑ δηλώνει η McDonald’s, μετά από την κυριακάτικη επίσκεψη του υποψηφίου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σε ένα από τα καταστήματα της εταιρείας στην Πενσυλβάνια, η οποία κατά πολλούς πραγματοποιήθηκε για να “μπει στο μάτι” της αντιπάλου του, Κάμαλα Χάρις.

“Όπως είδαμε, η επωνυμία μας εγείρει συζητήσεις σε αυτήν την πολιτική αναμέτρηση. Αν και δεν το έχουμε επιδιώξει, είναι απόδειξη της μεγάλης απήχησης των McDonald’s σε τόσους πολλούς Αμερικανούς”, αναφέρει σε εσωτερικό σημείωμά του ο γίγαντας των φαστ φουντ, σύμφωνα με το CNBC.

Ωστόσο, συμπληρώνει ότι “Η McDonald’s δεν υποστηρίζει συγκεκριμένους υποψηφίους και αυτό εξακολουθεί να ισχύει και σε αυτήν την κούρσα για τον επόμενο πρόεδρο”.

Όμως, ο Ντόναλντ Τραμπ “εργάστηκε” στη γραμμή παραγωγής κατά τη διάρκεια της σύντομης “βάρδιάς” του σε ένα εστιατόριο McDonald’s στο Feasterville της Πενσυλβάνια.

Μάλιστα, χρησιμοποίησε αυτό το τέχνασμα ως ευκαιρία για να αφήσει αιχμές στην αντιπρόεδρο και αντίπαλό του, Κάμαλα Χάρις, αφού και εκείνη στο ντιμπέιτ του περασμένου μήνα, προσπάθησε να τον πικάρει και το πέτυχε.

Τέχνασμα και η εργασία στα McDonald’s;

Ανάμεσα σε διάφορους χαρακτηρισμούς, ο Τραμπ συχνά κατηγορεί τη Χάρις ότι δεν υπήρξε ειλικρινής όσον αφορά την εργασία της σε McDonald’s για ένα καλοκαίρι στα 20 της χρόνια.

Όμως, δεν υπάρχει κάποιο αποδεικτικό στοιχείο για τον ισχυρισμό του Τράμπ ή της Χάρις, παρόλο που η αντιπρόεδρος ισχυρίζεται ότι ο Τράμπ λέει ψέματα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν γίνεται να ανευρεθούν τα περισσότερα στοιχεία των εργαζομένων που χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 – όταν η 60χρονη σήμερα αντιπρόεδρος θα εργαζόταν εκεί – ώστε να επιβεβαιωθεί η εργασία της.

“Αν και δεν είμαστε ‘political brand’, δηλώνουμε περήφανοι για την αγάπη του πρώην Προέδρου Τραμπ για τα McDonald’s και της αντιπροέδρου Χάρις που εργάστηκαν κάτω από τις χαρακτηριστικές αψίδες των καταστημάτων μας”, ανέφερε η McDonald’s.

Τόσο η διοίκηση της εταιρείας, όσο και όσοι διατηρούν το franchise της εταιρείας, τόνισαν ότι η αλυσίδα ανοίγει τις πόρτες της σε “όλους”.

Δείτε το παρακάτω βίντεο με τον Ντόναλντ Τράμπ “επί το έργον”

Απολιτίκ επιχειρήσεις

Ανεξάρτητα από την δημόσια υποστήριξη της McDonald’s στο κίνημα “Black Lives Matter” το 2020, η εταιρεία προσπάθησε να προβληθεί ως μια απολιτίκ επωνυμία, προκειμένου να αποφύγει την αποστροφή των πελατών της.

Την ίδια στιγμή, ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων δηλώνουν πως έχουν ενταχθεί σε μια ευρύτερη φιλοσοφία, τη λεγόμενη “Corporate America”, μακριά δηλαδή από την πολιτική ή τις πρωτοβουλίες που έχουν συγκεκριμένο ιδεολογικό πρόσημο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Corporate America αναφέρεται στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα στις ΗΠΑ, οι οποίες επηρεάστηκαν άμεσα από τα τραγικά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.

Όπως αναφέρει το CNBC, αυτή είναι μια αλλαγή που υποστηρίζουν πολλοί Αμερικανοί, καθώς μόνο το 38% των ενηλίκων πιστεύει ότι οι εταιρείες πρέπει να παίρνουν θέση στη δημόσια πολιτική από 48% που ήταν το 2022, σύμφωνα με μια μελέτη του Gallup-University of Bentley που διεξήχθη την άνοιξη.

Μποϊκοτάζ για το Μεσανατολικό

Παρόλο που η εταιρεία δηλώνει αμέτοχη στην πολιτική, τον περασμένο Απρίλιο βρέθηκε να αντιμετωπίζει ένα μποϊκοτάζ που σχετίστηκε με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.

Η αλυσίδα έγινε στόχος όταν κατά το δ’ τρίμηνο του 2023, το franchise της στο Ισραήλ έκανε εκπτώσεις σε στρατιώτες, προκαλώντας μποϊκοτάζ από πελάτες, αντίθετους με τις συγκρούσεις στη Γάζα.

Παράλληλα, έκανε λόγο για οικονομική αδυναμία και επιβράδυνση της ανάπτυξης όσο ο πόλεμος συνεχίζεται, με αποτέλεσμα να καθυστερεί  η υλοποίηση ενός φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης.

“Πόλεμος” για τις τιμές

Τα McDonald’s έχουν επίσης εμπλακεί σε ακόμη μια “πολιτική διαμάχη” στις ΗΠΑ, σχετικά με τις τιμές.

Στα τέλη Μαΐου, αρκετές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επέκριναν την προσιτότητα του γίγαντα των burger.

Οι αναρτήσεις ανέφεραν από ένα γεύμα Big Mac με κόστος 18 δολάρια σε τοποθεσία του Κονέκτικατ, μέχρι χάρτες που υποστήριζαν ότι οι τιμές της αλυσίδας είχαν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Ο Ντόναλντ Τραμπ, σε κατάστημα McDonald’s στην Πενσυλβάνια
Ο Ντόναλντ Τραμπ, σε κατάστημα McDonald’s στην Πενσυλβάνια (Πηγή: Doug Mills | Via Reuters)

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Ρεπουμπλικάνοι άδραξαν την ευκαιρία να συνδέσουν το ξέφρενο άλμα στις τιμές, με την οικονομική πολιτική του Μπάιντεν, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν τους ψηφοφόρους που έχουν πληγεί από τον υψηλό πληθωρισμό.

Οι αντιδράσεις δε ήταν τόσο έντονες, που ανάγκασαν τον πρόεδρο της McDonald’s, Joe Erlinger να δημοσιεύσει δελτία Τύπου, με πληροφορίες για την τιμολόγηση της εταιρείας.

Ιστορικά καταστήματα

Επισημαίνεται επίσης ότι τα McDonald’s με έδρα το Σικάγο, είναι η μεγαλύτερη και πιο αναγνωρίσιμη αλυσίδα fast food στον κόσμο, με πάνω από 40.000 τοποθεσίες και μια τεράστια λίστα εργαζομένων.

Μόνο στην Πενσυλβανία των ΗΠΑ, η εταιρεία διατείνεται ότι απασχολεί πάνω από 25.000 άτομα.

Τα McDonald’s θεωρούνται πολύ σημαντικά και πλέον μέρος της ιστορίας των ΗΠΑ, καθώς στα καταστήματά της μεγάλωσαν γενιές Αμερικανών, που απολαμβάνουν μέχρι και σήμερα το αυθεντικό αμερικανικό μπέργκερ με τη σφραγίδα της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: 

ΗΠΑ: Θλιβεροί χαρακτηρισμοί Τράμπ κατά της Χάρις – «Υποβιβάζει» το προεδρικό αξίωμα απαντά εκείνη

Κάμαλα Χάρις – debate: Φορούσε σκουλαρίκια ή ακουστικά;

ΗΠΑ: Μάχη στήθος με στήθος στις πολιτείες κλειδιά για Χάρις και Τραμπ (δημοσκόπηση Washington Post)