Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της McDonald’s, χάνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για τριμηνιαία κέρδη και έσοδα, τα οποία ανήλθαν σε 6,49 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι των αναμενόμενων 6,61 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο γίγαντας του fast food, ανέφερε καθαρά κέρδη 2,02 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το β’ τρίμηνο, ή 2,80 δολάρια ανά μετοχή, από 2,31 δισεκατομμύρια δολάρια ή 3,15 δολάρια ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.

Εξαιρουμένων των επιβαρύνσεων που σχετίζονται με τη μελλοντική πώληση των επιχειρήσεων της στη Νότια Κορέα και άλλων assets, η McDonald’s κέρδισε 2,97 δολάρια ανά μετοχή.

Τα έσοδα β’ τριμήνου της ύψους 6,49 δισεκατομμυρίων δολαρίων, παρέμειναν σταθερά σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 1%, χάνοντας τις εκτιμήσεις για ανάπτυξη 0,4%.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που οι πωλήσεις της εταιρείας στα καταστήματα μειώνονται από το δ’  τρίμηνο του 2020.

Ωστόσο, περισσότεροι καταναλωτές έχουν περικόψει τις δαπάνες τους στα εστιατόρια, ιδιαίτερα σε αλυσίδες φαστ φουντ, τις οποίες δεν βλέπουν πλέον ως καλή επιλογή για φαγητό.

Τα στελέχη της εταιρείας είχαν ήδη προειδοποιήσει για πιο σκληρό ανταγωνισμό, καθώς παρατηρούσαν αποδυνάμωση του καταναλωτικού περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο,  η McDonald’s προχώρησε σε προσφορές, προκειμένου να επαναφέρει τους πελάτες της.

Η αλυσίδα ξεκίνησε να προσφέρει γεύματα στα 5 δολάρια από τα τέλη Ιουνίου, ενώ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρατείνει τη διάρκεια των προσφορών, πέραν του προγραμματισμένου χρόνου των τεσσάρων εβδομάδων.

Παράλληλα, η εταιρεία προσπαθεί να δελεάσει τους καταναλωτές  και στα καταστήματα εκτός ΗΠΑ.

Ωστόσο, το τμήμα διεθνών αγορών της, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλες χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, σημείωσε πτώση των πωλήσεών του κατά 1,1% το τρίμηνο.

Σημειώνεται ότι η McDonald’s εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις από τα μποϊκοτάζ στη Μέση Ανατολή, ενώ οι πωλήσεις στην Κίνα συνεχίζουν να ακολουθούν πτωτική πορεία.

Ρεκόρ τζίρου και κερδών στην Ελλάδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Μάιο ανακοινώθηκε ότι έσπασαν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις των McDonald’s στην Ελλάδα το 2023 εμφανίζοντας αύξηση 26% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Η αλυσίδα με το ισχυρό brand name της πολυεθνικής, που δεν κατάφερε τη χρυσή εποχή των fast food τη δεκαετία του ‘90 να κερδίσει το ελληνικό κοινό κόντρα στον πολύ έντονο ανταγωνισμό από την τότε παντοδύναμη Goody’s και έφτασε πολύ κοντά στο να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά, πήρε τη δεύτερη ευκαιρία της όταν τα εταιρικά καταστήματα δόθηκαν μέσω master franchise στην μαλτέζικη Premier Capital.

Σήμερα η αμερικανική αλυσίδα εστίασης, τα καταστήματα της οποίας διαχειρίζεται στην Ελλάδα η Premier Capital Eλλάς όχι μόνο έχει ανακάμψει αλλά καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης επιτυγχάνοντας υπερδιπλασιασμό τζίρου και κέρδη αυξημένα σε ποσοστό που ξεπερνά το 247% από το 2019.

Διαβάστε επίσης: 

Starbucks, KFC και McDonald’s βλέπουν τη «μεγάλη έξοδο» των πελατών τους – Πώς αλλάζει το mentalité του κλάδου

Ρεκόρ τζίρου και κερδών για τα McDonald’s στην Ελλάδα

Δικαστική απόφαση βόμβα: Τα McDonald’s έχασαν το σήμα «Big Mac» στην ΕΕ