ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συμφωνία, που υπεγράφη στις αρχές του τρέχοντος μηνός, θα δημιουργήσει μία εταιρεία με μερίδιο αγοράς 21%, ενώ στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG θα έχει ποσοστό 63%.
Η Korea Herald επισήμανε σε δημοσίευμα της ότι η συμφωνία πρέπει να λάβει τη σύμφωνη γνώμη 30 χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ασιατικών ανταγωνιστών των δύο ναυπηγείων και των Ευρωπαίων πελατών τους.
Οι αναλυτές του κλάδου υποστηρίζουν ότι η Ιαπωνία και η Κίνα, καθώς και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, θα εκφράσουν την αντίθεση του στη συγκεκριμένη συναλλαγή.
Ήδη το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας δήλωσε ότι θα αξιολογήσει κατά πόσο η “μονοπωλιακή θέση της Νότιας Κορέας θα μπορούσε να στρεβλώσει τον ανταγωνισμό”.
Από την πλευρά του ο Andreas Mundt, πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Γραφείου Καρτέλ της Γερμανίας, δήλωσε στους Κορεάτες δημοσιογράφους ότι η συγχώνευση των δύο επιχειρήσεων δεν αποτελεί τη «λύση» για να ξεπεραστεί η κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Με βάση τη συμφωνία η κρατική τράπεζα Korea Development Bank (KDB) θα πουλήσει το ποσοστό πλειοψηφίας, 55,7%, που κατέχει στο ναυπηγείο DMSE, αξίας άνω των 1,78 δισ. δολαρίων.
Οι δύο γίγαντες της Νοτίου Κορέας έχουν κυρίαρχη θέση στην τεράστια αγορά των τάνκερ, με τo DSME να διαθέτει το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών VLCC, σύμφωνα με την Clarksons.
Παράλληλα, το DSME έχει ηγετική θέση παγκοσμίως και στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries να βρίσκεται στην τρίτη θέση στο συγκεκριμένο κλάδο, μετά από το Samsung Heavy Industries.
Τα τρία αυτά ναυπηγεία κυριαρχούν και στην κατασκευή των μεγάλων containerships.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα scrubbers
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Μουνδρέας: Η NGM Energy πούλησε παλαιάς κατασκευής τάνκερ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Μακροπρόθεσμη συμφωνία ναύλωσης GasLog-Endesa
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Νέες κυρώσεις του Λονδίνου κατά του Ιράν για τη στήριξή του στη Ρωσία
- MSC Cruises: Πρεμιέρα για την πρώτη χειμερινή της σεζόν στην Ελλάδα
- Attica Group: Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ για την απόσχιση του κλάδου θαλάσσιας μεταφοράς
- ΣτΕ: Απορρίφθηκαν οι προσφυγές των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης κατά της διάκρισής τους σε επίπεδα