Ισχυρή ανάπτυξη με ρυθμό πολλαπλάσιο του μέσου όρου της αγοράς καταγράφει στους πρώτους μήνες του 2024 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Μασούτης.

Στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς, ο τζίρος της βορειοελλαδίτικης εταιρείας με επικεφαλής τον κ. Γιάννη Μασούτη, έτρεξε με 10%, όταν η αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielseniQ αναπτύχθηκε κατά 1,6% τον Ιανουάριο και οριακά αρνητικά τον Φεβρουάριο.

Ισχυρή ανάπτυξη στο τρίμηνο

Ψηλά παραμένουν οι πωλήσεις και στο πρώτο τρίμηνο, με την ανάπτυξη πωλήσεων στο 7,5%, μια ανάπτυξη που αφορά κυρίως στον όγκο, καθώς όπως επισημαίνουν στο mononews πηγές κοντά στην εταιρεία, το ποσοστό που αφορά ανατιμήσεις είναι 2% και η αύξηση όγκου 5,5%.

Ποσοστό με το οποίο εκτιμάται ότι θα κλείσει η φετινή χρονιά για τη Μασούτης αυξάνοντας τις πωλήσεις κοντά στο 1,1 δισ. και με βελτιωμένη κερδοφορία από τα 8-9 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκαν τα κέρδη το 2023 στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2022.

Γεγονός που η διοίκηση της Μασούτης αποδίδει στη στρατηγική επιλογή να μετακυλήσει μέρος της κερδοφορίας επενδύοντας στη συγκράτηση των τιμών σε μια δύσκολη και πληθωριστική χρονιά και διευρύνοντας παράλληλα το αποτύπωμά της στην αγορά.

Μερίδιο αγοράς κοντά στο 10%

Το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας που βρίσκεται στο top 5 των ισχυρών παικτών στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, όπως αναφέρουν οι ίδιες οι πηγές, έχει φτάσει στο 10% και με την επέκταση του δικτύου σε σημεία που έχει ισχνή παρουσία αυτό θα μεγαλώνει.

Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλουν τα νέα καταστήματα Grand Μασούτης όπου η αλυσίδα επιδιώκει την ισχυροποίησή της με ένταξη στο δίκτυό της μεγάλων καταστημάτων άνω των 2.000 τ.μ.

Νέα Σμύρνη και Χαλκίδα τα νέα καταστήματα

Στην περιοχή της Αττικής ήδη έχει δρομολογηθεί η κατασκευή του νέου Grand Μασούτης στην περιοχή των Τριών Γεφυρών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο μεγάλο κατάστημα στην περιοχή της Αττικής θα είναι στη Νέα Σμύρνη.

Πρόκειται για ένα κατάστημα επί της Ελευθερίου Βενιζέλου, η χρήση του οποίου προηγουμένως ήταν ως κατάστημα εστίασης.

Το κατάστημα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο εντός του 2024 ανεβάζοντας τον αριθμό των Grand Μασούτης στην Αττική μαζί με το κατάστημα της Γλυφάδας, που άνοιξε στο τέλος του περασμένου χρόνου.

Η Μασούτης παράλληλα ετοιμάζει άλλο ένα σούπερ μάρκετ και αυτό στην τυπολογία των μεγάλων καταστημάτων, στη Χαλκίδα σε χώρο που λειτουργούσε επί δεκαετίες επιχείρηση μπόουλινγκ και προηγουμένως ήταν σινεμά.

Σε ό,τι αφορά στην επέκταση στην Πελοπόννησο, μια γεωγραφική περιοχή που καταγράφει μαζί με την Κρήτη τις καλύτερες επιδόσεις από άποψη ανάπτυξης τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας και στην οποία ο Μασούτης δεν έχει ισχυρή παρουσία, παραμένει έντονο το ενδιαφέρον χωρίς να αποκλείεται και η επέκταση μέσω εξαγοράς.

Προτεραιότητα η επέκταση του δικτύου

Σε κάθε περίπτωση στην παρούσα φάση προτεραιότητα της διοίκησης είναι η επέκταση του δικτύου καταστημάτων είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης.

Με το επενδυτικό πλάνο για το 2024 στα 20-22 εκατ. ευρώ εκτός από τα τρία Grand Μασούτης σχεδιάζεται η δημιουργία 9-20 καταστημάτων. Ενώ στις προτεραιότητες είναι η στρατηγική ανταγωνιστικών τιμών για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς.

Όπως χαρακτηριστικά ανάφερε σε πάνελ στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικών Φόρουμ των Δελφών, ο γενικός διευθυντής της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης:

«Η Δ. Μασούτης επέλεξε το μονοπάτι των μακροπρόθεσμων βιώσιμων κερδών. Έτσι, κάθε φορά που χρειάστηκε η εταιρεία να «βάλει πλάτη» το έκανε μέσα από τις τιμές, κάτι που μαρτυρά ο ισολογισμός του 2023 που από τη μια δείχνει τη βιωσιμότητα της εταιρείας διασφαλίζοντας την ασφάλεια των ανθρώπων της Μασούτης που αποτελούν προτεραιότητα και από την άλλη αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στον Έλληνα καταναλωτή η στήριξη αναφορικά με τις τιμές».

Διαβάστε επίσης:

Κωτσόβολος: Μπόνους 2,4 εκατ. ευρώ σε εργαζόμενους

Όμιλος Fourlis: Το σχέδιο του Βασίλη Φουρλή για αύξηση τζίρου 750 εκατ. στην τριετία – Τι θα κάνει με τα ΙΚΕΑ

Σούπερ μάρκετ: Πού σκοράρει πρώτος ο Σκλαβενίτης