«Ο πληθωρισμός συνεχίζεται αλλά εβδομάδα με την εβδομάδα θα μικραίνει». Με αυτόν τον τρόπο εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία του πληθωρισμού ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ.

Μικρότερη ένταση στον πληθωρισμό

Στο περιθώριο εκδήλωσης με αφορμή τη συνεργασία της Lidl Ελλάς με τη Unicef μιλώντας σε δημοσιογράφους ο  επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ αναφερόμενος στον πληθωρισμό σχολίασε ότι συνεχίζεται αλλά με λιγότερη ένταση.

Κάτι, που όπως είπε, είναι καλό και για τους καταναλωτές αλλά και για την εταιρεία. «Ο πληθωρισμός όλους μας έχει επηρεάσει» τόνισε και πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι κόστος ενέργειας, το οποίο έχει διπλασιαστεί, το μεταφορικό κόστος και πλέον και τα τραπεζικά επιτόκια».

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Οσο για τους καταναλωτές, η αγοραστική δύναμη των οποίων έχει συμπιεστεί λόγω ακρίβειας, ψωνίζουν περισσότερο τρόφιμα και στρέφονται σε προϊόντα με χαμηλότερες τιμές κάτι που είναι πολύ καλό για τη Lidl πρόσθεσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Η discount γερμανική αλυσίδα έχει ηγετική θέση στην αγορά των προϊόντων private label μια αγορά που αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς.

Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Hδη από το 2022 το κύμα ανατιμήσεων οδήγησε σε στροφή μεγάλης μερίδας των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με συνέπεια το μερίδιο αγοράς τους να φτάσει στα επίπεδα που είχε στα χρόνια της βαθιάς ύφεσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI), η οποία έχει ενσωματώσει και μετρά πλέον και την Lidl– η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατέχει πλέον ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, το οποίο συνεχώς αυξάνεται, ενώ παράλληλα υποχωρεί το μερίδιο των επωνύμων προϊόντων.

Συγκεκριμένα το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχεί πλέον στο 26,3% της αγοράς, με βάση τα τελευταία στοιχεία της Circana, που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο. Τρέχουν πλέον με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης (+13,4%).

Και αυτό την ώρα που το μερίδιο των επωνύμων προϊόντων εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης χαμηλότερο και ειδικότερα κατά 8,3% με το μερίδιό του να συρρικνώνεται στο 73,7% στο πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι από 25,4% που ήταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Και νέες μειώσεις τιμών στο πλάνο

H Lidl, προκειμένου να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας προχωρά  σε μόνιμες μειώσεις τιμών. Μέσα διάστημα τεσσάρων μηνών προχώρησε σε μια επιθετική πολιτική τιμών ανακοινώνοντας μόνιμες μειώσεις τιμών σε προϊόντα της.

Ετσι,  τον περασμένο Μάιο όπου η εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ μείωσε τις τιμές έως 35% σε πάνω από 160 προϊόντα λίγες ημέρες πριν έκανε μία αντίστοιχη κίνηση.

Ανακοίνωσε χαμηλές τιμές έως 35% σε περισσότερα από 200 προϊόντα. Η μείωση, ως αποτέλεσμα της “διαπραγματευτικής δύναμης του δικτύου της και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της”, όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση, αφορά τόσο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και επώνυμα.

Στο πλάνο υπάρχει σχεδιασμός για μειώσεις και σε άλλους κωδικούς στις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας, ο οποίος όμως απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό της έκπτωσης.

Διαβάστε επίσης

Καράλης: Από το εξωτερικό 1 στα 2 ευρώ που μπαίνουν στα ταμεία της ηπειρωτικής γαλακτοβιομηχανίας

Τσουνάμι ανατιμήσεων φέρνουν οι πλημμύρες της Θεσσαλίας

Όμιλος Sarantis: Επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ και βελτιωμένο guidance για το 2023