• Business

    Lidl – Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ: Επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. στην Ελλάδα – Το πλάνο επέκτασης και το σχέδιο για τα νησιά

    • Άννα Διανά
    Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ

    Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ


    Κεφάλαια άνω του 1,4 δισεκ. ευρώ έχει επενδύσει η Lidl στην Ελλάδα από το 1999 που έκανε την εμφάνισή της στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Στα 25 χρόνια λειτουργίας της η αλυσίδα έχει καταφέρει να είναι μια εκ των κορυφαίων στον κλάδο διατηρώντας σήμερα ένα δίκτυο 230 καταστημάτων με περισσότερους από 6.700 εργαζόμενους η αλυσίδα.

    Όπως σημείωσε χθες ο πρόεδρος διοίκησης της  Martin Brandenburger σε ειδική εκδήλωση για τον εορτασμό των 50 χρόνων, «η αλυσίδα μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της και έχει καθιερωθεί ανάμεσα στους κορυφαίους στο ελληνικό λιανεμπόριο με όραμα να αποτελεί την πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές, τους επιχειρηματικούς εταίρους και τους εργαζομένους της».

    Εξαγωγές ελληνικών προϊόντων άνω του 1 δισεκ. ευρώ

    Ο επικεφαλής της εταιρείας έδωσε έμφαση στις σχέσεις με τους προμηθευτές τόσο σε ό,τι αφορά τους χρόνους αποπληρωμής, όσο και στην πρόσβαση που αποκτούν στις διεθνείς αγορές με την προώθηση ελληνικών προϊόντων στα ράφια της αλυσίδας.

    Όπως ανέφερε, η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημερών έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.

    Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι η αλυσίδα το 2023 προχώρησε στην παραγωγή 1.624 προϊόντων από 409 παραγωγούς τονίζοντας ότι ο τζίρος από τις εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ξεπέρασαν πέρυσι το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

    Το… βλέμμα σε Πάρο και Μύκονο

    Στο τέλος του καλοκαιριού η Lidl Ελλάς θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα, ενώ σε αναμονή είναι και το κατάστημα στο Ψυχικό.

    Στα πλάνα της εταιρείας είναι η διεύρυνση της παρουσίας της στα νησιά των Κυκλάδων.

    Όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας στο περιθώριο της εκδήλωσης, απαντώντας σε ερώτηση του mononews, ενδιαφέρον υπάρχει για επέκταση σε νησιά όπως η Πάρος και η Μύκονος που δεν έχει παρουσία. Σημειώνεται ότι η Lidl έχει ήδη αναπτύξει αποτύπωμα στα ελληνικά νησιά με παρουσία μεταξύ άλλων σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Σαντορίνη, Ρόδο, Λέσβο, Χίο.

    Την ίδια ώρα ξεκινά τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στην Σίνδο Θεσσαλονίκης και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα σημεία του δικτύου.

    Το επενδυτικό πλάνο της τριετίας

    Επενδυτικό πλάνο ύψους 120 εκατ. ευρώ υλοποιεί μέχρι το 2026 η εταιρεία. Εστίαση δίνεται σε νέα καταστήματα, σε βελτιώσεις των τεσσάρων logistic centers που διαθέτει, ανακαινίσεις καταστημάτων, ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και στις «πράσινες» επενδύσεις που θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση ενέργειας.

    Αρνητικό πρόσημο στον πληθωρισμό

    Αρνητικό πληθωρισμό δείχνουν οι μετρήσεις που διενεργεί η Lidl εσωτερικά. Ό

    πως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας με βάση τις μετρήσεις που κάνει η αλυσίδα τον Ιούνιο οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες κατά 2,5% περίπου σε σχέση με την περσινή χρονιά, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και με βάση τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Αναφερόμενος δε στα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας είπε ότι είναι σε αναμονή των αποφάσεων για την παράταση ή όχι των μέτρων που λήγουν στο τέλος Ιουνίου και σημείωσε ότι «λιγότερη παρέμβαση θα ευνοήσει στην απρόσκοπτη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς».

    Διαβάστε επίσης:

    Λιμάνι Βαρκελώνης: Αύξηση στην κίνηση κοντέινερ κατά 8,2% και συνεργασία με τη Σαγκάη

    H Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η HELMEPA ενισχύουν τον μακροχρόνιο δεσμό συνεργασίας τους.

    Δημήτρης Φαφαλιός: Οι Ρυθμιστικές Αρχές πρέπει να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των δύο βασικών οικονομικών μοντέλων της ναυτιλίας



    ΣΧΟΛΙΑ