ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αν κάτι χαρακτηρίζει τα προϊόντα της Miele είναι η ποιότητά τους, η τεχνολογία τους και η αντοχή τους και οι ιδιοκτήτες του γερμανικού ομίλου Dr Markus Miele και Dr Reinhard Zinkann που διοικούν την εταιρεία, δηλώνουν στο mononews.gr ότι αυτό οφείλεται στο ότι παραμένουν μια οικογενειακή επιχείρηση και έχουν την πολυτέλεια να επενδύουν στη μακροπρόθεσμη αξία της εταιρείας.
Ο όμιλος Miele με παρουσία σε 100 χώρες και 22.000 εργαζόμενους δίνει έμφαση από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα σταθερά στην ποιότητα, την τεχνολογία και την αξιοπιστία. Οι Dr.Markus Miele, Executive Director & Co-Proprietor και Dr. Reinhard Zinkann, Executive Director & Co-Proprietor, απόγονοι των ιδρυτικών μελών, που ξεκίνησαν το 1899 τη Miele στη Γερμανία, βρέθηκαν στην Ελλάδα για τα εγκαίνια του νέο Miele Experience Center στην Αθήνα και μίλησαν στο mononews.gr για το μυστικό επιτυχίας του brand που είναι η πρώτη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών.
Μιλώντας στο mononews.gr οι επικεφαλής και μέτοχοι της Miele αναφέρθηκαν στα σχέδια επέκτασής τους στην Ελλάδα, στην οποία βλέπουν προοπτικές ανάπτυξης λόγω της βελτίωσης του οικονομικού κλίματος. Τα προϊόντα τους, εξάλλου, είναι στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών και η κατασκευαστική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας, αυξάνει τη ζήτησή τους. Οι εκτιμήσεις για την Miele Hellas είναι ότι θα τριπλασιάσει τις πωλήσεις της, από τα 32,7 εκ. ευρώ του 2022, μέχρι το 2030 ενώ τονίζουν ότι το κόστος τους δεν είναι υψηλό γιατί πλέον ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται τη σημασία της ποιότητας και της διάρκειας ζωής όταν αγοράζει ένα προϊόν.
Όπως ανέφερε ο Dr Reinhard Zinkann το μυστικό της επιτυχίας τους είναι οι αξίες του brand και η συνέπεια και η σταθερότητα με την οποία τις υπηρετούν. Επενδύουν σταθερά στην τεχνολογία και δημιουργούν προϊόντα ποιότητας και αντοχής που είναι μπροστά από την υπόλοιπη αγορά. Στοχεύουν στη μακροπρόθεσμη αξία και έτσι επιλέγουν να επενδύουν σε τεχνολογίες που μπορεί να μην αποδίδουν γρήγορα αλλά καθιερώνουν την εταιρεία ως πρωτοπόρα και μακροπρόθεσμα κερδίζουν ανάπτυξη και αποδόσεις.
Στην Ελλάδα θα δώσει έμφαση στη λιανική αυξάνοντας τα Miele Point , ενώ η Miele έχει ήδη δείξει τη διάθεση για περαιτέρω επενδύσεις στη χώρα αφού πρόσφατα εγκαινίασε το ευρωπαϊκό τηλεφωνικό κέντρο με τη Sitel στην Αθήνα, που απασχολεί περίπου 200 άτομα και την Teleperformance στη Θεσσαλονίκη με 175 άτομα.
-Dr Reinhard Zinkann που οφείλεται η ανοδική πορεία του ομίλου την τελευταία διετία;
“Το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά για την Miele Hellas και για τον όμιλο της Miele. Η αύξηση των μεγεθών μας το 2022 οφείλεται τόσο στην αύξηση των τιμών λόγω της αύξησης του κόστους όσο και στην αύξηση της ζήτησης και έτσι είχαμε τόσο αύξηση στην παραγωγή όσο και στις πωλήσεις μας.
Η πανδημία ενίσχυσε τις πωλήσεις μας γιατί κατά την πανδημία, ο κόσμος έμενε σπίτι και αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα για δαπάνη για το σπίτι. Όσα δεν ξόδευαν στις συνηθισμένες τους δραστηριότητες εκτός σπιτιού, αποφάσισαν να τα επενδύσουν στο σπίτι τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους σε αυτό. Ζώντας μέσα στο σπίτι ένιωσαν την ανάγκη να ξοδέψουν περισσότερα για να το ανανεώσουν. Πολύ θετικές προοπτικές βλέπουμε και για την Ελλάδα και εδώ η εταιρεία θα ενισχύσει την παρουσία της όχι μόνο στα δύο Miele Experience Center αλλά ανανεώνοντας και τα 21 Miele Point που διαθέτει σε όλη την Ελλάδα”.
-Dr Markus Miele η στροφή στη βιωσιμότητα και οι έξυπνες συσκευές αποτελούν ευκαιρία;
“Η εξέλιξη της τεχνολογίας που προσφέρει νέες δυνατότητες για πιο βιώσιμα και έξυπνα προϊόντα, αποτελεί σημαντική ευκαιρία για ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας. Όλο και περισσότερα προϊόντα μας, γίνονται smart και αναπτύσσονται με δυνατότητα σύνδεσης στο Internet of Things, και δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες μας, να παρακολουθούν τις καταναλώσεις σε νερό και ενέργεια. Ξέρουν έτσι την αποδοτικότητα κάθε προγράμματος στα πλυντήρια τους, αλλά και μπορούν να διατηρούν και να ανατρέχουν σε αυτά τα δεδομένα για να επιλέγουν τα προγράμματα που εξοικονομούν περισσότερο. Υπάρχει ζήτηση για τις έξυπνες συσκευές μας, αν και παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές αν και έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης, τελικά δεν τη χρησιμοποιούν. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να εκπαιδευτούν στη χρήση τους.
Επίσης, έχουμε και ειδικό απορρυπαντικό για τα δικά μας πλυντήρια που μπορούν να πετύχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μόνο την απαιτούμενη ποσότητα, επιβαρύνοντας λιγότερο το περιβάλλον”.
-Ποιές είναι οι προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα
“Για την Ελλάδα προβλέπουμε τον τριπλασιασμό του τζίρου μας ως το 2030, επενδύοντας στο brand και στη λιανική αλλά και από την ανάπτυξη των αγορών των γειτονικών χωρών όπως Κύπρος, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία. Η Miele είναι το πιο επιθυμητό brand στην Ελλάδα σε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές. Στην ερώτηση σε έρευνες στους Έλληνες ποια μάρκα θα αγόραζαν ανεξαρτήτως κόστους, τα ποσοστά που επιλέγουν Miele είναι τα υψηλότερα στον κόσμο. Είμαστε ένα premium brand και αυτό δεν θα αλλάξει. Η υψηλότερη τιμή που έχουν όμως τα προϊόντα μας αντικατοπτρίζει συγκεκριμένες αξίες, όπως την ποιότητά τους την τεχνολογία τους και την αντοχή τους. Ο κόσμος προτιμάει τα premium brands γιατί αναγνωρίζει την αξία σε αυτά. Και καθώς η οικονομία στην Ελλάδα βελτιώνεται, πιστεύουμε ότι όλο και περισσότεροι θα μπορούν να ξοδέψουν για να αποκτήσουν Miele συσκευές.
Οι στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας για το 2023 είναι η ενίσχυση του brand name της Miele Hellas στις 5 αγορές που δραστηριοποιείται (Ελλάδα, Κόσοβο, Κύπρος, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία) – με αύξηση των μεριδίων αγοράς σε όλες τις κατηγορίες που επιχειρεί, η εστίαση στον καταναλωτή και η δημιουργία ανώτερων εμπειριών εντός των καταστημάτων αλλά και η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και η ενίσχυση των δράσεων αειφόρου ανάπτυξης. Επίσης, θα δώσουμε έμφαση στη λιανική και θα δημιουργηθούν ως και 10 νέα καταστήματα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια”.
-Το υψηλό κόστος των προϊόντων σας, δεν τα κάνει πιο απρόσιτα στον καταναλωτή;
“Το κόστος είναι κάτι σχετικό. Αν αγοράσεις κάτι φθηνό που χαλάει σε 5 χρόνια, είναι τελικά πολύ ακριβότερο από ένα προϊόν Miele που μπορεί να λειτουργεί καλά τουλάχιστον 20 χρόνια. Κάποιος πελάτης μας έγραψε πρόσφατα ότι μετά από 35 χρόνια, χάλασε το πλυντήριο Miele που είχε αγοράσει και επομένως ότι ήταν το πιο οικονομικό πλυντήριο που μπορούσε να είχε πάρει. Και ειδικά στη σημερινή εποχή που η περιβαλλοντική ευαισθησία είναι αυξημένη και είναι ιδιαίτερα σημαντική η εξοικονόμηση πόρων και η ανακύκλωση, η μακρά διάρκεια ζωής των προϊόντων αποκτά νέα αξία.
Η Ελλάδα σήμερα έχει βελτιωμένο επενδυτικό κλίμα και ο τουρισμός πάει πολύ καλά και επομένως και η οικονομία. Στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία έχει ενισχυθεί και οι προοπτικές μας ανάπτυξης είναι μεγάλες”.
-Πώς επηρεάζει τη λειτουργία της εταιρείας το γεγονός ότι παραμένετε οικογενειακή επιχείρηση;
“Ως οικογενειακή επιχείρηση μπορούμε να επενδύσουμε στην κατεύθυνση που πιστεύουμε ότι χρειάζεται για το μέλλον. Δε χρειάζεται να έχουμε τη σύμφωνη γνώμη άλλων επενδυτών που συνήθως ενδιαφέρονται για τη βραχυπρόθεσμη απόδοση μιας εταιρείας. Στοχεύουμε μακροπρόθεσμα και έτσι επιλέγουμε να επενδύουμε σε τεχνολογίες που μπορεί να μη μας αποδίδουν στο παρόν ή στο άμεσο μέλλον αλλά καθιερώνουν την εταιρεία ως πρωτοπόρα και μακροπρόθεσμα θα μας φέρει ανάπτυξη και αποδόσεις. Επενδύουμε στην τεχνολογία είναι κομμάτι των βασικών αξιών μας, γιατί θέλουμε πάντα το προϊόν μας να είναι μπροστά από την υπόλοιπη αγορά. Έμφαση δίνουμε και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο τη βιωσιμότητα. Είμαστε προσηλωμένοι στις ανάγκες του καταναλωτή στο μέλλον και επικεντρωνόμαστε στην τεχνολογία με στόχο να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του καταναλωτή του αύριο.
Από την ίδρυσή της το 1899, η Miele ακολούθησε τη δέσμευση «Για πάντα καλύτερα». Αυτό σημαίνει: θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είμαστε «για πάντα καλύτεροι» από τους ανταγωνιστές μας και «για πάντα καλύτεροι» από ό,τι ήδη είμαστε. Για τους πελάτες μας, αυτό σημαίνει την εμπιστοσύνη ότι η επιλογή της Miele είναι μια σωστή απόφαση ζωής”.
Και στο ερώτημα αν θα ήθελαν η Miele να μπει σε κάποιο Χρηματιστήριο, η απάντηση του κ. Dr Reinhard Zinkann ήταν απόλυτη: “Γιατί να θέλουμε να πουλήσουμε το μέλλον μας; Πιστεύουμε στο μέλλον μας και δε θέλουμε ξένα κεφάλαια γιατί μπορούμε να χρηματοδοτούμε την ανάπτυξή μας”.
Ποια είναι η Miele
Από την ίδρυσή της το 1899, η εταιρεία ήταν στην ιδιοκτησία των οικογενειών Miele και Zinkann και σήμερα οι άμεσοι διάδοχοι ενός από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, του Carl Miele και του Reinhard Zinkann, παραμένουν μέτοχοι της εταιρείας. Και οι δύο οικογένειες ασχολούνται με τη διοίκηση της εταιρείας, μαζί με τέσσερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που δεν ανήκουν στην οικογένεια το καθένα με το δικό του χαρτοφυλάκιο.
Το νέο Miele Experience Center της Miele Hellas, εγκαινιάστηκε στην Αθήνα, στις 14 Φεβρουαρίου 2023. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι απόγονοι των ιδρυτικών μελών, Dr.Markus Miele, Executive Director & Co-Proprietor και Dr. Reinhard Zinkann, Executive Director & Co-Proprietor, τους οποίους ο CEO της Miele Hellas, κ. Θάνος Κυριαζής, καλωσόρισε στους νέους χώρους της εταιρείας.
Το Miele Experience Center στο Μαρούσι, εκτός από τα γραφεία της εταιρείας, φιλοξενεί ένα κόσμο καινοτομίας όπου το κοινό μπορεί να γνωρίσει μοναδικές και πρωτοποριακές συσκευές που δε διατίθενται πουθενά αλλού σε όλη την Ελλάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike