• Business

    My Market: Η στρατηγική της εταιρείας που έδωσε αυξήσεις στους μισθούς των υπαλλήλων της


    Την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά τη γνωρίζουμε όλοι: επιχειρηματίες που δεν πληρώνουν τους προμηθευτές, τους εργαζομένους και το Δημόσιο, εργασιακά δικαιώματα που είναι… σαν να μην υπάρχουν, απολύσεις, χρέη, ακάλυπτες επιταγές, περικοπές. Σε αυτό το ασφυκτικό και δυσμενές περιβάλλον, λίγες είναι οι εταιρείες που ξεχωρίζουν για τις πρακτικές τους που πηγαίνουν κόντρα στους καιρούς και προωθούν το ηθικό επιχειρείν, καταφέρνοντας παράλληλα να είναι και κερδοφόρες. Και αυτές τις λίγες εταιρείες αξίζει να τις αναδεικνύει κανείς.

    Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο παράδειγμα μίας τέτοιας επιχείρησης από τη My Market, ειδικά τώρα που η εξαγορά του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη ολοκληρώθηκε και η σύγκριση του deal αυτού με την εξαγορά του Βερόπουλου από τη My Market είναι αναπόφευκτη και οδηγεί σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

    Όπως γνωρίζουμε, η διάσωση του Μαρινόπουλου έφερε ανακούφιση στην αγορά, καθώς ένα ενδεχόμενο “κανόνι” θα ήταν καταστροφικό, με δεδομένο το μέγεθος και τη σημασία της ιστορικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ για την ελληνική οικονομία, προκαλώντας ένα ντόμινο ανεργίας και “λουκέτων” σε προμηθευτές της. Όμως η διάσωση αυτή ήρθε με σκληρούς όρους: ναι μεν διατηρήθηκαν οι θέσεις εργασίας, όμως οι καθυστερήσεις στις πληρωμές είναι μεγάλες. Ναι μεν αποπληρώνονται οι προμηθευτές, αλλά με βαρύ “κούρεμα” της τάξεως του 50%. Δε θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι το σχέδιο εξαγοράς του Μαρινόπουλου “τιμωρεί” την αγορά για το γεγονός ότι απλώς τα καταστήματα της αλυσίδας συνεχίζουν τη λειτουργία τους…

    Αντίθετα με το deal Μαρινόπουλου-Σκλαβενίτη, υπήρξε μέσα στο 2016 ένα άλλο μεγάλο deal που δεν έλαβε τόση δημοσιότητα: αυτό της εξαγοράς του Βερόπουλου από τη My Market. Εδώ μάλιστα μιλάμε για μία ακόμα πιο δύσκολη περίπτωση, καθώς ουσιαστικά η My Market εξαγόρασε μία υπερχρεωμένη επιχείρηση που ήταν μεγαλύτερη από την ίδια, σηκώνοντας ένα πολύ μεγάλο βάρος. Κι όμως, το βάρος αυτό το σήκωσε υποδειγματικά: μέσα σε 15 μέρες από την εξαγορά αποπληρώθηκαν στο 100% (χωρίς κουρέματα) οι οφειλές της Βερόπουλος προς τους προμηθευτές της, ενώ ταυτόχρονα διατηρήθηκαν όλες οι θέσεις εργασίας, και μάλιστα οι εργαζόμενοι (τόσο του Βερόπουλου, όσο και οι “παλιοί” των My Market) πριμοδοτήθηκαν με αύξηση αποδοχών!

    Η στρατηγική που ακολούθησε η My Market δείχνει δύο πράγματα: πρώτον, ότι όταν μία επιχείρηση θέλει να λειτουργήσει με βάση τους κανόνες του ηθικού επιχειρείν, μπορεί να το κάνει, ακόμα και σε δύσκολους καιρούς. Και δεύτερον, ότι οι επιχειρήσεις που σέβονται τους εργαζομένους και τους προμηθευτές τους, αργά ή γρήγορα ανταμείβονται για αυτήν τους τη στάση…

    Ήδη η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την ανακαίνιση των μισών περίπου καταστημάτων του πρώην Βερόπουλου, ενώ ετοιμάζει το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία, η οποία θεμελιώνεται πάνω στη λελογισμένη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων και στη λογική τη βιώσιμης ανάπτυξης, της ανάπτυξης που στηρίζεται στα οικονομικά μεγέθη και όχι σε “φούσκες”.

    Με τη στρατηγική της, η My Market δείχνει τον δρόμο του ηθικού επιχειρείν στους ανταγωνιστές της, κερδίζοντας μέρα με τη μέρα την εμπιστοσύνη των προμηθευτών, των εργαζομένων, αλλά και των πελατών της, που συνεχώς αυξάνονται. Γιατί, όπως είπαμε, το ηθικό επιχειρείν είναι ένα μονοπάτι δύσκολο σε τέτοιες εποχές, όμως όποιος τολμήσει να το ακολουθήσει θα βγει πολλαπλά κερδισμένος…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: The Wise Man: Φήμες ότι βρέθηκε ο νέος CEO της Τράπεζας Πειραιώς

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στουρνάρας – Προβόπουλος ομονοούν: Kλείστε τώρα την αξιολόγηση

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Bloomberg: Η Ελλάδα θα πρέπει να ενταχθεί στο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων της ΕΚΤ



    ΣΧΟΛΙΑ