• Business

    Μαρινόπουλος : Πρότυπο κατάστημα με… βραβείο


    Λένε ότι η καλύτερη στρατηγική για να πετύχεις στο λιανεμπόριο είναι να ακούς τις ανάγκες των πελατών σου. Σε αυτό το μοτίβο κινείται και ο σχεδιασμός της Μαρινόπουλος Α.Ε. Ως η μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου στην Ελλάδα, αποφάσισε πριν από δύο χρόνια να πάρει μέρος σε έρευνα, με στόχο να καταγράψει τους λόγους, για  τους οποίους οι καταναλωτές επισκέπτονται τα super market, και να σχεδιάσει ένα κατάστημα, όπως ακριβώς το ονειρεύονται.

    Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ELTRUN, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κράτησε πάνω από 12 μήνες και οδήγησε στην αναμόρφωση του Carrefour Μαρινόπουλος στο Μαρκόπουλο, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού.

    Συγκεκριμένα,  εξετάστηκαν 4 εκατομμύρια καλάθια, για διάστημα 17 μηνών, αξιοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις (Business Analytics, 3D Virtual Environment, κλπ.) στο λιανεμπόριο και προχωρημένες τεχνικές ανάλυσης. Η νέα τεχνική δοκιμάστηκε σε πραγματικό περιβάλλον, στο κατάστημα Carrefour Μαρινόπουλος, στο Μαρκόπουλο Αττικής, το οποίο στη συνέχεια επανασχεδιάστηκε εξολοκλήρου προκειμένου να αποτελεί ένα «πρότυπο κατάστημα», βάσει των αναγκών των καταναλωτών.

    carefour marinopoulos

    Έγινε ανάλυση και μελέτη στοιχείων για διάστημα 1,5 έτους, σε big data, εξετάζοντας συνολικά 4.000.000 συναλλαγές και 800.000 καλάθια πελατών.  Παράλληλα, έγιναν 6 in-depth interviews σε στελέχη της εταιρείας μας με στόχο την κατανόηση της δομής καταστημάτων μέχρι τη δεδομένη στιγμή.  Στη συνέχεια έγινε ερμηνεία των ποσοτικών αποτελεσμάτων με ποιοτικά στοιχεία 8 συνεδριών focus groups σε 58 καταναλωτές.

    Μετά την έρευνα, τα προϊόντα τοποθετήθηκαν ανά είδος στο κατάστημα προκειμένου να ακολουθούν τη λογική σειρά που πρότειναν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Τα προϊόντα τοποθετήθηκαν ακολουθώντας θεματική διάταξη αναδεικνύοντας συγκεκριμένες «αγοραστικές αποστολές». Σύμφωνα με τις επιθυμίες των καταναλωτών προέκυψαν 9 «αγοραστικές αποστολές» (Πρωινό, Κυρίως γεύμα, Τοστ, Σνακ, Κάβα, Υγιεινή, Είδη πάρτι, Καθαριότητα, Υγιεινή & Ομορφιά).

    Αποτελέσματα

    Το κατάστημα ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο 2014 και το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με στόχο την επαλήθευση των στόχων: ευκολία αγοραστικού ταξιδιού & χρόνος εξυπηρέτησης.  Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας αλλά και η εξέλιξη των πωλήσεων δικαίωσαν το εγχείρημα: η Μαρινόπουλος δημιούργησε ένα κατάστημα όπως ακριβώς το θέλουν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα:

    • Το κατάστημα αύξησε την επισκεψιμότητά του κατά 9% 
    • αυξήθηκε το καλάθι των πελατών του κατά ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το μέσο όρο των καταστημάτων
    • Το αποτέλεσμα οδήγησε σε 5% αύξηση του μηνιαίου spending

    carefour marinopoulosH ΒΡΑΒΕΥΣΗ

    Για αυτό το project, τον Οκτώβριο του 2015, η Μαρινόπουλος κέρδισε το Ευρωπαϊκό βραβείο Λιανεμπορίου 2015, “Best Activation Award”, στον τελικό του διαγωνισμού του Ευρωπαϊκού συνδέσμου λιανεμπορικών επιχειρήσεων ECR Europe, στις Βρυξέλλες.

     



    ΣΧΟΛΙΑ