ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στην Δικαιοσύνη κατά του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της μαρίνας Αλίμου ετοιμάζεται να προσφύγει η πρωτοβουλία «Ελληνική Βάση Γιώτινγκ – ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ», η οποία έχει μέλη 50 επαγγελματίες που διαχειρίζονται 250 σκάφη και χρησιμοποιούν ως βάση ελλιμενισμού τη συγκεκριμένη μαρίνα. Όπως ανέφεραν χθες εκπρόσωποί της πρωτοβουλίας, μέσα από την προσφυγή επιδιώκουν να επιστρέψουν στον διαγωνισμό, από τον οποίο αποκλείστηκαν γιατί δεν πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής, παρότι όπως είπαν, δεν ενημερώθηκαν ποτέ για τους ακριβείς λόγους και το σκεπτικό του Ταμείου. Για την ιστορία από τον διαγωνισμό αποκλείστηκε και η κατασκευαστική «Αρχιρόδον».
Οι εκπρόσωποι της ΚΟΙΝ. Σ.ΕΠ. (Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση) αμφισβητούν ευθέως την ορθότητα του διαγωνισμού, λέγοντας πως υπάρχουν όροι που περιορίζουν τη συμμετοχή και παράλληλα νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι κυριότεροι, επεσήμαναν, αφορούν στην υποχρέωση του υποψήφιου να διαθέτει αποθεματικό 15 εκατ. ευρώ και στην τριετή εμπειρία του στη διαχείριση μαρίνας δυναμικότητας 500 θέσεων.
Γιατί αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση; Οι εκπρόσωποι της ΚΟΙΝ. Σ.ΕΠ. δηλώνουν πεπεισμένοι ότι η παραχώρηση της μαρίνας σε κάποιο από τα εγχώρια και διεθνή επενδυτικά σχήματα που συμμετέχουν στο διαγωνισμό θα οδηγήσει στην εκδίωξη των επαγγελματιών από τον Άλιμο, ο οποίος αποτελεί την κατ’ εξοχή βάση του επαγγελματικού γιώτινγκ. Και αυτό γιατί ο νέος ιδιοκτήτης θα αυξήσει κατακόρυφα τα τιμολόγια ελλιμενισμού κατά τέσσερις με πέντε φορές, προκειμένου να διασφαλίσει την υψηλότερη δυνατή κερδοφορία.
«Εάν το κόστος ελλιμενισμού προσεγγίσει τα επίπεδα των υπόλοιπων μαρίνων της περιοχής, τότε μοιραία θα φύγουμε προς αναζήτηση άλλης επαγγελματικής στέγης που αυτή την στιγμή δεν υπάρχει, καθώς δεν θα μπορούμε να το υποστηρίξουμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Σήμερα, το μέσο κόστος ελλιμενισμού στον Άλιμο ανέρχεται σε περίπου 200 ευρώ το μήνα, όταν στις υπόλοιπες μαρίνες του παραλιακού μετώπου (π.χ. Ζέας, Φλοίσβου, κα.) κυμαίνεται από 1.000 έως 1.600 ευρώ τον μήνα.
Η αποχώρηση των επαγγελματικών σκαφών από τον Άλιμο, όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ θα πλήξει επίσης αρκετούς επαγγελματίες που σχετίζονται με τη συντήρηση σκαφών αναψυχής και οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στην περιοχή ενώ αρνητικές συνέπειες θα υπάρξουν και για άλλες επιχειρήσεις που επωφελούνται από την παρουσία τους, όπως π.χ. ξενοδοχεία, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια κα. «Δεν πρέπει η μαρίνα να χάσει τον χαρακτήρα που έχει αποκτήσει ως hub για το επαγγελματικό γιώτινγκ», διαμηνύουν οι ίδιοι, προσθέτοντας πως θα πληγούν κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις που απασχολούν κατά μέσο όρο 4 με 5 άτομα προσωπικό.
Βιώσιμη πρόταση
Οι εκπρόσωποι της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. επεσήμαναν πως έχουν ολοκληρωμένη πρόταση για τη λειτουργία της μαρίνας, με τα σημερινά τιμολόγια και μάλιστα παρουσίασαν στοιχεία που αποδείκνυαν την βιωσιμότητα του εγχειρήματός τους. Οι ίδιοι θεωρούν πως είναι οι πλέον κατάλληλοι να αναλάβουν τη διαχείριση της μαρίνας, αφού έχουν μεγάλη εμπειρία στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και βρίσκονται στη συγκεκριμένη μαρίνα πάνω από τριάντα χρόνια ενώ διαθέτουν και ειδικούς επιστήμονες, όπως μηχανικούς, αρχιτέκτονες και ναυπηγούς. Να σημειωθεί πως στη μαρίνα Αλίμου σήμερα ελλιμενίζονται περίπου 850 επαγγελματικά σκάφη σε μόνιμη βάση, αριθμός που φθάνει τα 1.600 κατά την χειμερινή περίοδο.
Plan B: Νέα μαρίνα στην Ανάβυσσο
Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί το αίτημά της για διατήρηση των τιμολογίων ελλιμενισμού στον Άλιμο, προτείνει στο υπουργείο τουρισμό να προχωρήσει στην χωροθέτηση νέας μαρίνας στο παραλιακό τόξο της Αττικής από τον Πειραιά μέχρι την Βούλα, η οποία θα στεγάσει τα επαγγελματικά σκάφη που θα εγκαταλείψουν μαζικά και εξ ‘ανάγκης τον Άλιμο.
Εάν και αυτό δεν είναι εφικτό, τότε, η διοίκησή της προτείνει τη δημιουργία μαρίνας στην Ανάβυσσο, και συγκεκριμένα στην περιοχή των Αλυκών, δυναμικότητας 500 επαγγελματικών σκαφών με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ. Ο χώρος θεωρείται ιδανικός καθώς πρώτον ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ και ως εκ τούτου θα είναι πιο εύκολο να προχωρήσουν οι αδειοδοτικές διαδικασίες και δεύτερον η εκτέλεση τεχνικών έργων είναι αρκετά εύκολη λόγω της μορφολογίας του εδάφους. Σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονήσει μηχανικός της ΚΟΙΝ. Σ.ΕΠ, πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της ανέφερε πως και σε αυτή την περίπτωση είναι πρόθυμη να αναλάβει τη διαχείριση της μαρίνας και να συμμετέχει στη χρηματοδότησή της, , σημειώνοντας πως είναι ένα project οικονομικά βιώσιμο. Ήδη, όπως ειπώθηκε υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές να συμμετάσχουν στην κατασκευή του.
Για τις παραπάνω θέσεις και προτάσεις, τα μέλη της ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π θα ενημερώσουν τις επόμενες μέρες την υπουργού Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά καθώς και τον υπουργό Επικρατείας, Αλέκο Φλαμπουράρη και τον υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιο Πιτσιόρλα.