ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα σχέδια της Coca-Cola που αφορούν στη βιώσιμη ανάπτυξη, τα προϊόντα στα οποία δίνεται έμφαση και τις νέες συσκευασίες που προωθεί, περιγράφει η Μαρία Τζελέπη, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων, Επικοινωνίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Τhe Coca- Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μιλώντας στο mononews.
Η κ. Τζελέπη ανέλαβε τη συγκεκριμένη θέση από τον Σεπτέμβριο του 2021 ενώ διαθέτει μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα της Επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων, όπου δραστηριοποιείται τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μέχρι πρότινος ανήκε στο δυναμικό της Ogilvy, ως Γενική Διευθύντρια PR και Influence.
Όπως επισημαίνει στην πρώτη της συνέντευξη από τη θέση της Διευθύντριας Εταιρικών Υποθέσεων, Επικοινωνίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας, «τα τελευταία χρόνια στην Coca-Cola έχουμε πραγματοποιήσει μια αποφασιστική στροφή στη στρατηγική μας, έχοντας εξελιχθεί σε μία Total Beverage εταιρεία, προσφέροντας μία πλήρη γκάμα αναψυκτικών και άλλων δροσιστικών ροφημάτων για κάθε στιγμή και ώρα της ημέρας».
«Το 40% του όγκου των πωλήσεων προέρχεται από ροφήματα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες»
«Ως ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο μας, αφουγκραζόμαστε καθημερινά τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών μας και δημιουργούμε προϊόντα που απαντούν σε αυτές. Προκειμένου λοιπόν να ανταποκριθούμε στη σύγχρονη τάση προς έναν πιο υγιεινό και φυσικό τρόπο ζωής και διατροφής, έχουμε προχωρήσει στην παραγωγή μιας σειράς προϊόντων με λιγότερη ή μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιγότερες θερμίδες.
Γνωρίζουμε ότι η υπερβολική ζάχαρη δεν είναι καλή για κανέναν. Γι’ αυτό υποστηρίζουμε τη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για περιορισμό της πρόσληψης ζάχαρης σε λιγότερο από 10% ημερησίως. Εδώ και χρόνια, εργαζόμαστε ενεργά για να μειώσουμε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα αναψυκτικά μας και να διευρύνουμε την επιλογή ροφημάτων με λίγες ή καθόλου/ μηδενικές θερμίδες» εξηγεί η ίδια.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Μαρία Τζελέπη, σήμερα το 40% του όγκου των πωλήσεών της εταιρείας προέρχεται από ροφήματα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες.
«Παράλληλα, από το 2010, έχουμε μειώσει σχεδόν κατά 24% (κατά μέσο όρο, ανά 100ml) τις θερμίδες των αναψυκτικών μας, ενώ έχουμε εισαγάγει 18 νέα ροφήματα με μειωμένη ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες, προσφέροντας έτσι τουλάχιστον μια επιλογή χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης, για κάθε ένα από τα αναψυκτικά μας».
Τα σχέδια για νέες συσκευασίες
Aναφέρεται επιπλέον στις συσκευασίες που προωθεί για τα προϊόντα της η εταιρεία τα επόμενα χρόνια. «Ως Coca-Cola στην Ελλάδα, υλοποιούμε προγράμματα και πρωτοβουλίες που κάθε μέρα μας φέρνουν πιο κοντά στο παγκόσμιο όραμά μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα. Τα επόμενα χρόνια, θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στη σχεδίαση συσκευασιών από τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένο πλαστικό έως το 2030, στη Συλλογή και Ανακύκλωση μιας πλαστικής φιάλης ή ενός αλουμινένιου κουτιού, για κάθε ένα που κυκλοφορεί στην αγορά έως το 2030, καθώς και στη συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους που μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά σε αυτήν την κατεύθυνση, για να έχουμε ακόμα πιο θετικό αντίκτυπο στις κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε» σημειώνει η κ. Τζελέπη.
Προσθέτει παράλληλα ότι «έχοντας επιτύχει τον στόχο για σχεδίαση 100% ανακυκλώσιμων συσκευασιών στη χώρα μας, η νέου τύπου συσκευασία KeelClip™ είναι ήδη διαθέσιμη για τις πολυσυσκευασίες των 150ml και μέσα στη νέα χρονιά αναμένεται να επεκταθεί και στους υπόλοιπους κωδικούς που διαθέτουμε στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που εστιάζει στην κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου και υλοποιείται για πρώτη φορά στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, αλλά και συνολικά στη χώρα μας, συμβάλλοντας στη μείωση σχεδόν 300 τόνων πλαστικού ετησίως».
Παράλληλα, όπως επισημαίνει, «εντός του τρέχοντος έτους, η The Coca-Cola Company προχώρησε στο δοκιμαστικό λανσάρισμα χάρτινου μπουκαλιού στην Ουγγαρία για το φυτικό ρόφημα AdeZ, το οποίο αναπτύχθηκε μέσα από τη συνεργασία του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Coca-Cola στις Βρυξέλλες και της Paper Bottle Company (Paboco).
Ως εταιρεία πιστεύουμε πως η κυκλική οικονομία συνδέεται άμεσα με την καινοτομία στο κομμάτι της συσκευασίας και είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι συσκευασίες να συλλέγονται, να ανακυκλώνονται και να επαναχρησιμοποιούνται, ώστε να μην καταλήγουν ως απόρριμμα».
Το πρόγραμμα ανακύκλωσης Zero Waste Future
Πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε τα πλάνα της για το πρόγραμμα ανακύκλωσης Zero Waste Future το οποίο επεκτείνεται και σε άλλες περιοχές.
«Η κοινωνική πλατφόρμα Zero Waste Future, η οποία ξεκίνησε πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη το 2018, τους τελευταίους μήνες διεύρυνε το πεδίο δράσης της και στον αστικό ιστό, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τη διαχείριση των απορριμμάτων και την αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης, μέσα από μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών.
Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και τη ΜΚΟ Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation), τον Μάιο του 2021, το Zero Waste Future βρέθηκε στο Γκάζι του Δήμου Αθηναίων. Πρόσφατα, ακόμη μια περιοχή μπήκε σε προοπτική μηδενικών απορριμμάτων και δεν είναι άλλη από την πλατεία Μαβίλη και την Πανόρμου» σημειώνει η κ. Τζελέπη.
Ως προς την ανταπόκριση που είχε το πρόγραμμα από πολίτες αλλά και επιχειρήσεις τονίζει ότι «μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα θετικά, καθώς το πρόγραμμα Zero Waste Future έχει συμβάλλει σημαντικά στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση 1 εκατ. πολιτών και στη συλλογή πάνω από 1000 τόνων απορριμμάτων.
Επιπλέον, περισσότερες από 400 επιχειρήσεις του κλάδου HoReCa έχουν λάβει συνολικά μέρος στο πρόγραμμα, λαμβάνοντας τον σχετικό εξοπλισμό για την ανακύκλωση και κομποστοποίηση των απορριμμάτων τους, καθώς και την σχετική εκπαίδευση σε θέματα ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας».
Η ίδια εξηγεί ότι το επόμενο διάστημα, «σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε το πεδίο δράσης του Zero Waste Future σε πολλές ακόμα περιοχές και τομείς της καθημερινότητας, ώστε να έρθουμε πιο κοντά στο όραμα μας για «Έναν Κόσμο χωρίς Απορρίμματα». Επιπλέον, στόχος μας είναι να κτίσουμε το 1ο Zero Waste Future Δίκτυο HORECA επιχειρήσεων στην Ελλάδα, προσφέροντας εκπαίδευση, εξοπλισμό και πιστοποίηση στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις. Ήδη δουλεύουμε πάνω σε αυτό και θα έχουμε περισσότερα να μοιραστούμε μαζί σας εντός του 2022».
Διαβάστε επίσης:
Μαρία Τζελέπη (Coca – Cola): H πλατφόρμα Zero Waste Future έχει συλλέξει 1.000 τόνους ανακυκλώσιμων υλικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike