ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό είπε χθες η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, στο mononews.gr, σημειώνοντας ότι αν δεν αλλάξει ο Κανονισμός Τιμολόγησης της ΡΑΕ, μια τέτοια απόφαση είναι η μόνη λύση για να γίνει βιώσιμο το project.
Όπως είπε αν ο διαγωνισμός προχωρήσει, θα χρειαστούν 5 χρόνια για να μπορούν οι Αποθήκες Καβάλας να φιλοξενήσουν φυσικό αέριο, αλλά έτσι είναι τα έργα υποδομών δημιουργούνται για να αποτελέσουν ένα πλεονέκτημα μακροπρόθεσμα. Με δυναμικότητα 500 εκ. κυβικά θα μπορούσαν να αποθηκεύσουν το 15% των αναγκών της χώρας, συμβάλλοντας σημαντικά στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.
“Το ποσοστό κοινωνικοποίησης που προβλέπει ο Κανονισμός Τιμολόγησης της ΡΑΕ για τις Αποθήκες Καβάλας είναι στο 50% και δεν κάνει ελκυστική την επένδυση. Για να γίνει βιώσιμο το project χρειάζεται είτε να αναθεωρηθεί ο Κανονισμός Τιμολόγησης από το Ρυθμιστή ή να υπάρξει μια απόφαση από την Ελληνική κυβέρνηση που θα εγγυάται ότι το 50% της δυναμικότητας των Αποθηκών Καβάλας, θα χρησιμοποιηθεί για στρατηγικά αποθέματα για 20 χρόνια. Δηλαδή ότι θα γίνεται εκεί μόνιμη αποθήκευση φυσικού αερίου με το Ελληνικό Κράτος σταθερό πελάτη για 20 χρόνια και με τα έσοδα από αυτό το μόνιμο πελάτη να καλυφθεί το κενό που μένει από τη χρέωση που μπορεί να γίνει στους εμπορικούς καταναλωτές”, σημείωσε η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ.
Το έργο σημειώνεται ότι είναι στη λίστα των έργων PCI (έργα Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος) και μπορεί να χρηματοδοτηθεί αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για να γίνει η αίτηση από τον νέο επενδυτή και να καθοριστεί τι ποσοστό χρηματοδότησης μπορεί να εξασφαλίσει.
Όσον αφορά το FSU, η κυρία Galli είπε ότι είναι έτοιμο και σε λίγες εβδομάδες μπορεί να γεμίσει με LNG.
«Τεχνικά είναι έτοιμο», σημείωσε. “Χρειαζόμαστε μια άδεια από το υπουργείο Ναυτιλίας, και την Παρασκευή ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση της ΡΑΕ στην εισήγηση του Διαχειριστή του ΕΣΦΑ, ΔΕΣΦΑ Α.Ε., σχετικά με τους κανόνες πρόσβασης στην Πλωτή Δεξαμενή ΥΦΑ. Ταυτόχρονα συζητάμε με τους προμηθευτές της αγοράς που προχωράνε την ανάλυση συμβατότητας γιατί κάθε πλοίο είναι διαφορετικό, αλλά σε λίγες εβδομάδες όλα θα είναι έτοιμα και το Νοέμβριο το LNG θα γεμίσει η νέα δεξαμενή. Βέβαια, δε θα το κρατάμε πάντα γεμάτο, θα το αδειάζουμε στη δεξαμενή. Το FSU θα λειτουργεί συμπληρωματικά γιατί είναι πιο αποδοτικό οικονομικά να φυλάσσεται το LNG στη δεξαμενή παρά στο FSU γιατί εκεί οι απώλειες όσο μένει το LNG έχει απώλειες, γι αυτό προτιμάμε να φυλάσσεται στις δεξαμενές αν υπάρχει δυναμικότητα”.
Σταθμός LNG Truck Loading
Χθες ο ΔΕΣΦΑ εγκαινίασε μια ακόμα ενεργειακή υποδομή, τον νέο Σταθμό LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, ο οποίος προσφέρει μια ευέλικτη λύση για την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων ενέργειας, προσομοιώνοντας έναν εικονικό αγωγό, σε περιοχές και χρήστες εκτός του δικτύου, μέσω της φόρτωσης ειδικά σχεδιασμένων φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα συνιστά την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη Nοτιοανατολική Ευρώπη, καθιστώντας την Ελλάδα κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής για την ευρύτερη περιοχή, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, που δεν διαθέτουν υποδομές ΥΦΑ μεγάλης κλίμακας.
«Ο πρώτος σταθμός μεταφόρτωσης LNG στην Νότια Ανατολική Ευρώπη είναι μια ευέλικτη υποδομή για την μεταφορά φυσικού αερίου και αποτελεί πλεονέκτημα στη διαχείριση της μεταφοράς LNG σε δήμους που δεν υπάρχει φυσικό αέριο. Τις επόμενες δύο εβδομάδες θα γεμίσουν οι αποθήκες της πλωτής πλατφόρμας για LNG», είπε χθες η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli, στο πλαίσιο των εγκαινίων του σταθμού ανεφοδιασμού με LNG φορτηγών στη Ρεβυθούσα.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα εγκαινιαστεί νέο λιμάνι στη Ρεβυθούσα για την τροφοδοσία μικρών πλοίων, στοιχείο που δίνει τη δυνατότητα χρήσης LNG για μεταφορές. Στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ είναι το 2024 να δημιουργηθούν τέσσερα λιμάνια για την τροφοδοσία με LNG απομακρυσμένων περιοχών, εκτός από τη Ρεβυθούσα, σε Πάτρα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα. Μάλιστα, «οι νέες χρήσεις LNG εν μέσω μιας βαθιάς ενεργειακής κρίσης σύμφωνα με τον ΙΕΑ οδηγούν σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου αζώτου κατά 90% και των εκπομπών CO2 κατά 30%» σημείωσε.
Με την ανάπτυξη της διανομής LNG με βυτιοφόρα και πλοία θα είναι δυνατή η τροφοδοσία βιομηχανικών καταναλωτών, σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο, καθώς και οικιακών και εμπορικών καταναλωτών σε περιοχές που δε συνδέονται με το δίκτυο μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ, με σημαντικά οφέλη. Ήδη δύο βιομηχανίες έχουν συμφωνήσει να τροφοδοτηθούν με αυτόν τον τρόπο, η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η βιομηχανία Κολιός.
Τα εγκαίνια του νέου Σταθμού LNG Truck Loading πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου στη Ρεβυθούσα, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη, του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Rasmussen Carsten, Head of Unit G3 for Greece and Cyprus, DG REGIO και της CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΔΜΗΕ: Διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
- Γεύμα με McDonald’s εν πτήσει για Τραμπ, Μασκ και Κένεντι – «Ξαναδίνουμε στην Αμερική την υγεία της από αύριο»
- Νικήτας Κακλαμάνης: Δεν υπάρχουν φυγόκεντρες τάσεις στη ΝΔ – Λάθος κίνηση ένα κόμμα Σαμαρά
- Αυτή είναι η Οδηγία CSRD που αλλάζει τη λειτουργία των επιχειρήσεων