Μειώνει τις ταρίφες στους πελάτες του ο ΔΕΣΦΑ, λόγω της αύξησης των ποσοτήτων φυσικού αερίου που διακινεί, αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης.

Οι μειώσεις αυτές θα γίνουν από τις αρχές του 2022 και θα κυμαίνονται από 17% ως 24% ανάλογα το σημείο εισόδου εξόδου και όπως τόνισε η CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli “μειώνονται οι χρεώσεις όχι όμως και τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ”.

Τονίστηκε ότι η ΡΑΕ χωρίς καθυστέρηση ενέκρινε τις νέες ταρίφες του ΔΕΣΦΑ, ωστόσο η κυρία Maria Rita Galli σημείωσε ότι δεν συμφωνεί με την πολιτική profit sharing που προτείνει η ΡΑΕ και πραγματοποιούν διαπραγματεύσεις.

Ωστόσο οι μειώσεις, βελτιώνουν τα περιθώρια κέρδους των προμηθευτών, μειώνοντας τα κόστη τους και με τη μέση τιμή ανά MWh στα 3,3 ευρώ, η τιμή ανά MWH θα πέσει στα 2,7 ευρώ.

Μάλιστα με δεδομένο ότι οι καταναλώσεις και η ζήτηση για φυσικό αέριο θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά τα επόμενα χρόνια, οι ταρίφες του ΔΕΣΦΑ θα συνεχίσουν την πτωτική τους πορεία. Όσον αφορά τις ποσότητες αερίου που διακινούνται  από τα 5,6 bcm σήμερα αναμένεται να φτάσουν στα 6-7 bcm το 2025, όταν η ζήτηση θα έχει φτάσει στο pick.

O ΔΕΣΦΑ στην εποχή του Green Deal

Οι υποδομές αερίου έχουν θέση στο ενεργειακό μέλλον χωρίς άνθρακα, τόνισε η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, σημειώνοντας ότι η απανθρακοποίηση χρειάζεται και τα ανανεώσιμα αέρια.

Το βιομεθάνιο μαζί με το υδρογόνο αποτελούν τα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία ο ΔΕΣΦΑ εντάσσει στο σχεδιασμό του. Όπως τονίστηκε ο ΔΕΣΦΑ δοκιμάζει την υποδομή του για να μπορέσει να λειτουργεί και με υδρογόνο.

Ο ΔΕΣΦΑ παρουσίασε το νέο του λογότυπο και εταιρικό σήμα, το οποίο περιέχει το ελληνικό δ παραπέμποντας στην ελληνικότητα του ομίλου, (δesfa) στη νέα εποχή και τις προκλήσεις που δημιουργεί η ενεργειακή μετάβαση στη λειτουργία της εταιρείας.

Στο Κουβέιτ το πρώτο έργο εκτός συνόρων

Ο ΔΕΣΦΑ ανέλαβε, από τον Απρίλιο του 2021 και για διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών, την παροχή υπηρεσιών Λειτουργίας και Συντήρησης σε έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς LNG παγκοσμίως – το LNGI (Liquefied Natural Gas Import), του νέου τερματικού σταθμού LNG της κρατικής εταιρείας του Κουβέιτ, KIPIC. Όπως ανέφερε η  Maria Rita Galli, τον Οκτώβριο του 2020, ο ΔΕΣΦΑ κέρδισε την πρώτη διεθνή σύμβαση O&M για την Λ&Σ του Τερματικού LNGI στο Κουβέιτ. Η Σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2020, με ημερομηνία έναρξης τις 24 Μαίου 2021.

Τα σχέδια του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνουν και άλλες κινήσεις και συνεργασίες εκτός Ελλάδος, όπως στη Βόρειο Μακεδονία, την Κύπρο, το Κόσσοβο, την Ιορδανία.

Το Τερματικό στο Κουβέιτ, αποτελείται από οκτώ (8) δεξαμενές ΥΦΑ χωρητικότητας 223.000 m3 LNG η κάθε μία, συνολική χωρητικότητα 1.784 εκατομμυρίων m3 LNG ▪ Διαθέτει ικανότητα επαναεριοποίησης 15bcm / έτος και συνολικό εκτιμώμενο κόστος 3,6 δισ. Δολαρίων. ▪ Το Τερματικό αποτελείται από χερσαίες (εγκαταστάσεις αποθήκευσης και επαναεριοποίησης) & υπεράκτιες θαλάσσιες εγκαταστάσεις.

Το Πεδίο Εφαρμογής (Scope of Services) των υπηρεσιών θα αποτελείται από δύο κύριες φάσεις: ✓ Εξοικείωση – Κινητοποίηση, Κατάρτιση και Εκπαίδευση κατά την εργασία (6 μήνες με δυνατότητα παράταση μέχρι 12 μήνες) ✓ Υπηρεσίες λειτουργίας & Συντήρησης (5 έτη με δυνατότητα παράτασης για 2 έτη)

Όπως αναφέρθηκε ο  ΔΕΣΦΑ θα συμμετάσχει για πρώτη φορά σε ένα τεραστίου μεγέθους διεθνές έργο, εκμεταλλευόμενος τη φήμη και τις δεξιότητές που αποκτήθηκαν για να διεκδικήσει άλλα διεθνή έργα.  Μάλιστα περίπου 90 άτομα προσωπικό θα βρίσκονται στο σημείο από τον Σεπτέμβριο, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία και μεταφέροντας τεχνογνωσία εσωτερικά.

Επενδύσεις 540 εκατ. ευρώ

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ υπερβαίνει τα €540 εκατ., περιλαμβάνοντας  48 έργα για την επόμενη δεκαετία.

Τα έργα αφορούν τρεις άξονες:

1/έργα συνδέσεων νέων περιοχών, όπως ο αγωγός Δυτικής Μακεδονίας, 155 χλμ για τον οποίο θα ληφθεί επενδυτική απόφαση μέχρι το τέλος του έτους, και όπως ο αγωγός Δυτικής Ελλάδας 130 χλμ.

2/έργα αναβάθμισης εγκαταστάσεων, όπως οι σταθμοί συμπίεσης. Περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του Σταθμού Συμπίεσης στη Νέα Μεσήμβρια, καθώς και η κατασκευή νέων Σταθμών Συμπίεσης στην Αμπέλια και στους Κήπους και Ρυθμιστικού Σταθμού στην Κομοτηνή.

3/έργα χρήσης LNG, όπως το νέο λιμάνι στη Ρεβυθούσα που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022 και θα μπει σε λειτουργία το 2023.

«Ως αξιόπιστος περιφερειακός εταίρος, ο ΔΕΣΦΑ τοποθετεί την Ελλάδα στην καρδιά των ενεργειακών εξελίξεων, ξεχωρίζοντας ως κοινός παρονομαστής σε έργα που ανοίγουν νέους δρόμους για την ενέργεια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη» τόνισε η  CEO του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli.

«Επενδύοντας στην καινοτομία και σε υποδομές έτοιμες για το αύριο, ο ΔΕΣΦΑ διεκδικεί ηγετικό ρόλο στη μετάβαση σε μία νέα εποχή, με όραμά την ασφαλή και βιώσιμη διαχείριση ενός τεχνολογικά προηγμένου δικτύου μεταφοράς και αποθήκευσης καθαρής, αξιόπιστης και οικονομικά προσιτής ενέργειας αερίου, στην πορεία προς ένα μέλλον μηδενικού άνθρακα» προσέθεσε η επικεφαλής του Διαχειριστή.

«Επενδύοντας στις δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, ο ΔΕΣΦΑ αναπτύσσει μια σειρά εγκαταστάσεων Small Scale LNG, όπως ο Πιλοτικός Σταθμός Φόρτωσης Βυτιοφόρων LNG (LNG Truck Loading) και η νέα προβλήτα Small Scale LNG (Small Scale LNG Jetty).

Σχετικά με τη συμμετοχή  του ΔΕΣΦΑ με 20% στην Gastrade για το FSRU Αλεξανδρούπολης η κυρία Galli σημείωσε, ότι η απόκτηση  του μεριδίου στη Gastrade  συνδέεται με την απαραίτητη έγκριση από την Κομισιόν που αναμένεται μέχρι το Σεπτέμβριο.

Βιομεθάνιο

Ο ΔΕΣΦΑ με στόχο τη μείωση του αποτυπώματός του, και την απανθρακοποίηση της δραστηριότητάς του,  επενδύει στην παραγωγή βιοκαυσίμων. Η προώθηση των ανανεώσιμων καυσίμων  όπως του υδρογόνου και του βιομεθανίου, συμβάλλει στο πέρασμα της εταιρείας στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΣΦΑ: Προς ομολογιακό 405 εκατ. ευρώ από τις 4 συστημικές τράπεζες

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση