ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
«Είναι σημαντικό να υπάρχει ξεκάθαρο focus», παρατηρεί η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες, «γιατί έτσι δεν υπάρχει διάσπαση». Η εταιρεία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων Outstand Communications, που ίδρυσε πριν από έξι χρόνια, πρόσφατα τιμήθηκε με δέκα τέσσερα βραβεία.
Χαμογελάει διάπλατα και λαμπερά όταν το συζητάει αυτή την ηλιόλουστη χειμωνιάτικη ημέρα της συνέντευξης κοντά στο σπίτι και στο γραφείο της στην Κηφισιά.
Περισσότερο από τα βραβεία ωστόσο, μετράνε τα έργα (και οι αριθμοί). Ενώ τα τελευταία δύο από τέσσερα παιδιά της βρίσκονται ακόμη σε βρεφική ηλικία, εκείνη σχεδιάζει μεγάλες καμπάνιες για διεθνείς ομίλους με τρόπο απολύτως sur mesure, ενδελεχή, σφιχτό, ευφάνταστο. Ακόμη και όταν πρόκειται για εδραιωμένους κολοσσούς, η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες πετυχαίνει την αναγέννησή τους. Όπως και η ίδια παραδέχεται, η Outstand αποτελεί «το πέμπτο μου παιδί».
Tunnel Vision
Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Influencer Marketing Awards της Boussias Communications. Αφορούσαν την καμπάνια της Reebok και της About Υou (marketplace με πάρα πολλές μάρκες που δραστηριοποιείται σε είκοσι πέντε περίπου χώρες και ανταγωνίζεται διεθνείς ψηφιακούς τιτάνες).
Η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες με την ομάδα της Outstand ανέλαβαν την έναρξη της About You στην ελληνική αγορά. Σχεδίασαν επιθετική στρατηγική, εξαιρετικά εστιασμένη και διεισδυτική εφαρμόζοντας πλάνο media optus το οποίο δούλεψαν με 235 influencers.
Στηρίχτηκε στη στρατηγική του brand «tunnel vision», για να σχεδιάσει το οραματικό της πλάνο, με τον ιδιοφυή της τρόπο. Έτσι ώστε «να γίνουν πάρα πολύ γνωστοί σε πάρα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Να τους μάθει όλη η Ελλάδα σε μια νύχτα».
Όσο για τη Reebok, άλλοτε μέρος της Adidas, πρόκειται για τη διεθνή εταιρεία που διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα. Έχει μόλις πουληθεί στο διεθνή επενδυτικό όμιλο Authentic Brands Group και αποτελεί μια από τις πιο πετυχημένες συνεργασίες της Outstand τα τελευταία χρόνια. «Έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με τα στελέχη της Reebok στην Ελλάδα. Είναι πολύ forward thinking και μας προτρέπουν να δοκιμάσουμε καινούργιες ιδέες και στρατηγικές».
Οργανική εξέλιξη
Η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες ίδρυσε την Outstand Communications μόλις δύο χρόνια μετά τη γέννηση του πρώτου της παιδιού, το 2016. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στην Αγγλία (King’s College του Λονδίνου), πάντα εργαζόταν σε επιχειρήσεις με διεθνές αποτύπωμα (από την Johnson & Johnson ως τη McCann). Με αποκορύφωμα το Vogue House, όπου σε ηλικία είκοσι ενός ετών εργάστηκε στο πλευρό της θρυλικής Ιζαμπέλα Μπλόου (Isabella Blow) στο περίοπτο περιοδικό Tatler.
Ύστερα βρέθηκε μπροστά σε δύο περίζηλες προσφορές. Καταρχήν, από την Condé Nast για μια θέση στο Vanity Fair. Διαφορετικά, να ακολουθήσει το όνειρό της για σπουδές στο διάσημο Bocconi στο Μιλάνο, το οποίο δέχτηκε την αίτησή της. Χωρίς πολλή σκέψη, πήγε στην Ιταλία για το MBA της.
Αμέσως μετά δούλεψε στo κορυφαίο δημιουργικό γραφείο Formapura του Εμανουέλε ντε λα Βάλε. Στην Ελλάδα το όνομά του ηχεί οικείο λόγω του πατέρα του -ήτοι ο πρόεδρος του ομίλου Tod’s Ντιέγκο Ντε Λα Βάλε (Diego Della Valle). Σύντομα, την επέλεξε για την εκλεκτή ομάδα που έστησε την εταιρεία και στη Νέα Υόρκη. Εκεί έζησε άλλα δύο χρόνια.
Το 2012 ακολούθησε τον σύζυγό της Ερρίκο Αρώνες στο Λονδίνο, όπου είχε μόλις ανοίξει νέα γραφεία. Δεν έχασε επαφή με το αντικείμενό της, συνέχισε να εργάζεται συμβουλευτικά με εταιρείες μόδας ενώ ολοκλήρωσε πτυχίο Garden Design (σχεδιασμό κήπων) στο περίφημο Inchbald School of Design του Λονδίνου.
Με όχημα τη δημιουργία
Έτσι και η Outstand υιοθέτησε εξ απαλών ονύχων μια κατεύθυνση εξόχως δημιουργική, με δημιουργικές ενέργειες όπως λανσαρίσματα, βίντεο παραγωγές, καμπάνιες influencers, media relations, reporting μεταξύ άλλων.
Πρόκειται για μπουτίκ γραφείο με μεγάλους πελάτες όπως παρατηρεί και η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες. Πέρα από τις Reebok και About You, πελάτες όπως η Tommy Hilfinger, η Calvin Klein, ο όμιλος Estee Lauder με τις δέκα οκτώ εταιρείες του, η Frezyderm, η Remix, η Dyson, η Max Factor, η Brown Hotels, η Spotawheel…
«Νιώθω καλύτερα όταν είμαι παραγωγική»
Αυτό που κινητοποιεί όλη αυτή τη δημιουργία μέσα της κρύβεται στην επιθυμία για προσωπική εξέλιξη. «Το κίνητρό μου είναι η επόμενη ημέρα», διευκρινίζει η ίδια.
«Δεν επαναπαύομαι ποτέ. Χωρίς έπαρση ή ρίσκο, μόλις ολοκληρώνεται κάτι θετικό, σκέφτομαι αμέσως τον επόμενο στόχο. Πώς αυτό με το οποίο ασχολούμαι μπορεί να ανθίσει. Παραμένω στοχοπροσηλωμένη, βάζω αμέσως στο μυαλό μου το επόμενο βήμα. Αυτό με τροφοδοτεί, με κάνει να αισθάνομαι παραγωγική, με ανανεώνει. Μου αρέσει πάρα πολύ να εξελίσσομαι διότι έτσι εξελίσσεται και η δουλειά μου. Από τη φύση μου είμαι άνθρωπος που σκέφτεται και θέλει να δημιουργεί. Νιώθω καλύτερα όταν είμαι παραγωγική».
Πράγματι, ήδη ετοιμάζει για το επόμενο έτος ένα προϊόν αρκετά διαφορετικό από τη γνώριμη βεντάλια εργασιών της Outstand.
«Ωστόσο, είμαι πολύ προσεκτική μέχρι να υλοποιηθεί κάτι. Μπορεί πολλά πράγματα να συντελέσουν στην ακύρωσή του. Απρόβλεπτοι, τριτογενείς παράγοντες, ο κορονοϊός, οι συνεργάτες… Οπότε μέχρι να πραγματοποιηθεί, αποφεύγω να μιλάω».
Γιατί ξεχωρίζει η Outstand;
Εξάλλου, την ημέρα της συνάντησης με τη Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες, μια μέρα μετά τα δέκα τέσσερα βραβεία, η συζήτηση μοιραία στράφηκε στο μοντέλο επιτυχίας της.
Με ιδιαίτερη απλότητα εξήγησε ότι «για μένα οι εταιρείες είναι οι ομάδες τους. Η επιτυχία ενός project βασίζεται στην ομάδα του. Αν δεν έχεις καλή ομάδα, δεν νομίζω ότι μπορείς να τα υποστηρίξεις όλα αυτά», διευκρινίζει.
«Κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά. Δεν ανοιγόμαστε σε όλα ούτε προσθέτουμε υπηρεσίες απλώς για να δηλώσουμε ότι τις διαθέτουμε προσπαθώντας να σερβίρουμε αυτές τις επιπλέον υπηρεσίες στο κόστος εκείνων που γνωρίζουμε καλά. Διότι πάντα υπάρχει το λεγόμενο opportunity cost», διαπιστώνει.
Στοχοπροσήλωση
Αυτή η τακτική από μόνη της αποτελεί υπεραξία, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει. «Υπάρχουν στόχοι. Δεν είμαστε ανερμάτιστοι. Ορίζεται πάντα ένας πολύ συγκεκριμένος και μετρήσιμος στόχος, που συμφωνούμε εξαρχής με τους πελάτες μας ότι είναι αυτός που πρέπει να επιτευχθεί. Έτσι ξέρουμε και οι δύο αν πετύχαμε ή όχι», καταλήγει.
Εν τέλει, δηλαδή, η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες κεφαλοποιεί τα δυνατά στοιχεία της Outstand Communications. Σκέφτεται λίγο για να τα προσδιορίσει και απαντάει με αυθορμητισμό και ειλικρίνεια.
«Νομίζω ότι μας ξεχωρίζει η συνέπεια και η επιμονή στη λεπτομέρεια. Είμαστε πραγματικά εμμονικοί σε ό,τι είναι αυτό που τελικά θα βγάλουμε προς τα έξω γιατί εκπροσωπεί τον πελάτη μας, μιλάμε για λογαριασμό του. Άρα πρέπει να το έχουμε προσέξει πάρα πολύ καλά, και να είναι σε πλήρη σύμπνοια με τη στρατηγική μας».
Ομάδα και πάλι ομάδα
Κατά συνέπεια, επενδύει στην ομαδική δουλειά. «Υπάρχει πάρα πολύ καλό κλίμα μέσα στην εταιρεία. Είμαστε δεμένη ομάδα και αυτό αντανακλάται προς τα έξω και στη δουλειά μας και στις σχέσεις με τους πελάτες μας. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσά μας. Λειτουργούμε σαν μονάδα, ανεξάρτητα από το ότι ο καθένας χειρίζεται διαφορετικούς πελάτες. Και αυτό το καλό κλίμα το διαφυλάσσω ως κόρη οφθαλμού. Δεν θα αφήσω ποτέ κανέναν να το διαβρώσει».
«Πάντα κάτι χάνεις»
Ακόμη μία μικρή ομάδα (που απαρτίζεται από έξι άτομα), διαχειρίζεται και στο σπίτι της.
«Πολλές φορές ρωτάνε, πώς συνδυάζω μητρότητα με δουλειά. Είναι τόσο δύσκολο όσο και κάθε συμβιβασμός στη ζωή μας. Πάντα όταν κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Σε μένα έχει λειτουργήσει πολύ θετικά. Κάθε φορά που γεννούσα, ήταν σαν να άλλαζα ταχύτητα. Είναι πολλές φορές κουραστικό, αλλά και αναζωογονητικό. Με κάθε παιδί ανανεώνομαι και εγώ η ίδια. Αποκτώ ακόμη περισσότερες δυνάμεις, κεκτημένη ταχύτητα και γίνομαι πιο παραγωγική».
Ο χρόνος δηλαδή δεν περιορίζεται αλλά μοιάζει να διαστέλλεται αντί να συστέλλεται. «Η αγάπη δεν διαιρείται, μόνο πολλαπλασιάζεται», προσθέτει η Μαρία Παπαθανασίου Αρώνες. Και σκάει το μεγάλο, ακαταμάχητο χαμόγελό της.
«Να αφήσει ο καθένας το δικό του έργο»
Δεν έφτασε τυχαία στο χώρο των μπίζνες. Ο πατέρας της, διακεκριμένος επιχειρηματίας στο χώρο του τεχνολογικού εξοπλισμού κτιρίων και τέως υπουργός ανάπτυξης και ύστερα Οικονομίας και Οικονομικών, ο Γιάννης Παπαθανασίου. Η μητέρα της, από τη μεγάλη βιομηχανική οικογένεια των Βωξιτών Παρνασσού, η Ιλεάνα Ηλιοπούλου.
Όμως ποτέ δεν ασχολήθηκε με τις οικογενειακές επιχειρήσεις, ούτε υπήρχε ποτέ το δίλημμα αν θα τις αναλάβει ή όχι. «Κανείς από τους δύο γονείς δεν μας το δημιούργησε αυτό ούτε σε μένα ούτε στην αδελφή μου. Μας δόθηκαν όπλα για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε, η καθεμία από εμάς ό,τι επιθυμούσαμε, χωρίς πίεση», θυμάται σήμερα. «Χαράξαμε η καθεμία τη δική της πορεία».
Ύστερα συμπληρώνει ότι «είναι ελευθερία στη ζωή να μπορεί κανείς να δημιουργεί το δικό του legacy (σ.σ. έργο), χωρίς οικογενειακές δεσμεύσεις ή μητρο-πατρικές εντολές. Να ξεφεύγουμε από αυτά που μας περιορίζουν».
«Να μην ψάχνουν επιβεβαίωση από άλλους»
Εξάλλου, εκείνη από τώρα προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει αυτή τη λογική στις κόρες της.
«Θέλω τα παιδιά μου να καταφέρουν να κάνουν πράγματα που τους αρέσουν. Πιστεύω ότι μόνο αν κάνεις αυτό που σου αρέσει και σε γεμίζει, θα είσαι ευτυχισμένη. Είναι πολύ βασικό. Προσπαθώ όσο μπορώ και από τώρα να τους το περάσω. Να κάνουν πράγματα για τον εαυτό τους όχι για να ευχαριστήσουν τους άλλους. Καμιά φορά θα με ρωτήσει αν είμαι χαρούμενη με κάτι που κατάφερε. Της απαντώ, εμένα να μου αρέσει; Εσένα έχει σημασία να σου αρέσει. Να μην χρειάζονται την επιβεβαίωση του άλλου».
Το σπίτι της μοιάζει γεμάτο χαρούμενο θόρυβο και δημιουργία. Τα δίδυμα αγοράκια μέσα στα καλάθια τους και τα δύο κορίτσια (Ρεγγίνα και Βεατρίκη) να χορεύουν μπροστά τους.
«Οργανώνω πολύ συγκεκριμένα τη μέρα μου, από το προηγούμενο βράδυ».
Ξυπνάει πολύ νωρίς, ασχολείται με τα μωρά, ύστερα βρίσκεται στο γραφείο. Το απόγευμα πολλές φορές πηγαίνει και παίρνει την κόρη της από το δημοτικό, κάθεται με τα κορίτσια για κάποιες ώρες και συζητούν προτού γυρίσει πάλι στο γραφείο. Η μεγάλη ρωτάει για τη δουλειά της και η μαμά απαντάει απλά αλλά αληθινά. Ας πούμε, «είχα πέντε διαγωνισμούς, κέρδισα τους τέσσερις. Υπάρχει μια συζήτηση που ανάγει στη δική της ζωή, τα δικά της τεστ».
«Είμαστε όλες γυναίκες»
Ίσως με έναν τόσο δημιουργικό και ολοκληρωμένο άνθρωπο να περισσεύει η αναφορά στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, αποτελεί μόδα της εποχής, οπότε η συζήτηση κυλάει προς τα εκεί.
«Κάθε φορά που διαφοροποιείς κάτι, το φέρνεις στο προσκήνιο», παρατηρεί ορθώς εκείνη. «Υπάρχουν τα στερεότυπα. Όταν κάνεις το παιδί σου είτε γιατί έτσι είναι οι παραδοσιακοί ρόλοι είτε γιατί έτσι πρέπει και το θες, θα κάτσεις περισσότερη ώρα στο σπίτι και ενδεχομένως θα γίνει μια παύση στην καριέρα σου. Αλλά για μένα δεν έχει λειτουργήσει έτσι. Είμαι κάθε φορά πιο στοχοπροσηλωμένη. Εξάλλου, είμαστε όλες γυναίκες στο γραφείο. Όλες οι μανούλες είναι πολύ συγκεντρωμένες και στοχοπροσηλωμένες. Φυσικά, έχεις παιδιά και υπάρχει κατανόηση. Αλλά δεν έχει επηρεάσει ποτέ τη δουλειά μας. Η δημιουργικότητα και η ανανέωση στη δουλειά και στην εταιρία που εργάζεσαι είναι απαραίτητο συστατικό σε μια ευτυχισμένη και ισορροπημένη οικογένεια».
Στη ζωή της Μαρίας Παπαθανασίου Αρώνες υπάρχει πάντα ένα σταθερό σημείο αναφοράς, ο Ερρίκος Αρώνες. «Όταν συζητάς με κάποιον που εμπιστεύεσαι και σέβεσαι τη γνώμη του, ανοίγει το μυαλό σου. Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσα να τα κάνω όλα αυτά χωρίς τη στήριξή του». Ισότητα σημαίνει αλληλο-συμπλήρωση και αμοιβαιότητα στη σύγχρονη εποχή των μπίζνες. Ο ένας στηρίζει τον άλλον. Έτσι θάλλουν οι γυναίκες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις