«Με τη λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές θα μπούμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης».

Με αυτόν τον τρόπο η διοίκηση της Μάννα Τσατσαρωνάκης ΑΕΒΕ, περιέγραψε τις προοπτικές που ανοίγονται για τη γνωστή εταιρεία της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά του παξιμαδιού και πλέον στρέφει το βλέμμα της στις διεθνείς αγορές.

1

Νέα δυναμική από τη λειτουργία του πρώην εργοστασίου Κατσέλης

Η παραγωγική λειτουργία του πρώην εργοστασίου της Nutriant (πρώην Κατσέλης), το οποίο η εταιρεία εξαγόρασε πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, όπως ανέφερε χθες, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Αυτή τη στιγμή, ολοκληρώνεται η ανακαίνιση και επισκευή των εγκαταστάσεων, μια επένδυση 3 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος Μαΐου θα γίνει η μετεγκατάσταση των logistics. Το νέο κέντρο διανομής θα βελτιώσει σημαντικά τη λειτουργία του δικτύου διανομής, το οποίο καλύπτει όλη την Ελλάδα, απαιτώντας κάθετη οργάνωση και σύγχρονη μηχανοργάνωση των αποθηκών.

Οι εξαγωγές της εταιρείας σήμερα κινούνται στο 7%-10% του συνολικού τζίρου, καθώς μέχρι τώρα η δυναμικότητα παραγωγής της επικεντρωνόταν στην κάλυψη της εγχώριας αγοράς. «Οι δυνατότητες που μας δίνει το νέο εργοστάσιο θα μας προσφέρουν άλλη δυναμική», επεσήμανε η διοίκηση της Μάννα Τσατσαρωνάκης, τονίζοντας ότι στόχος είναι η ενίσχυση των εξαγωγών, παράλληλα με τη διατήρηση της ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, η οποία στο πρώτο τρίμηνο του 2024 κατέγραψε αύξηση 15% σε αξία και όγκο.

Ανοίγει η «πίτα» με τη Gen Z

Σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία αποτελεί το λανσάρισμα της σειράς «Δαγκωτό», ενός σνακ με βάση το παξιμάδι, που κυκλοφόρησε το 2023 και μέσα σε έναν χρόνο έχει καταφέρει να συνεισφέρει το 10%-11% του συνολικού τζίρου.

Το 2024, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε κοντά στα 13 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ανάπτυξη περίπου 3%. «Η κατηγορία του σνακ είναι μια τεράστια αγορά, στην οποία έχουμε μπει δυνατά με τη σειρά “Δαγκωτό”, κερδίζοντας καταναλωτές κάτω των 30 ετών και διευρύνοντας την αγορά», ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δρομολογηθεί η επέκταση της σειράς με τρία νέα προϊόντα σε γεύσεις λιναρόσπορου, καλαμποκιού και βρώμης, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία της εταιρείας στη μικρή λιανική, όπου σήμερα προέρχεται το 10% του τζίρου της. Αντίστοιχα, 10% προέρχεται από την αγορά Horeca, ενώ το 80% από τα σούπερ μάρκετ, όπου κατέχει ηγετική θέση.

Ηγετικό μερίδιο στα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το brand «Μάννα» διατηρεί μερίδιο 30% της ελληνικής αγοράς, όντας η κυρίαρχη μάρκα στο χώρο. Στη δεύτερη θέση, με 28% της αγοράς, βρίσκονται τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, στα οποία συγκεντρώνονται επτά διαφορετικά brands. Ακολουθούν η Μπισκότα Παπαδοπούλου, με το brand «Krispies» και μερίδιο στο 10%, και η Καραμολέγκος, με το brand «Παξαμάς» και μερίδιο στο 8%.

Την ίδια ώρα έρευνα που διενήργησε η εταιρεία για την αγορά του παξιμαδιού με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ανέδειξε το «Μάννα» ως το ηγετικό brand. Όπως ανέφερε η επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι σε έναν χάρτη με brands το «Μάννα» βρίσκεται στην πρώτη θέση και με μεγάλη απόσταση από τον ανταγωνισμό.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης η τάση των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή γεγονός που δίνει μεγάλη δυναμική στο παξιμάδι που πλέον έχει μετατραπεί από ένα παραδοσιακό προϊόν σε  ένα σύγχρονο προϊόν που έχει ενταχθεί στην υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ μάρκετ: Νέος γύρος συγκέντρωσης- Τι κάνουν οι μεγάλοι παίκτες

Fais Group: Ψήφος εμπιστοσύνης των επενδυτών- «Καμπανάκι» την Πέμπτη στο ΧΑ

Τα «γλυκά» κέρδη του ζαχαροπλαστείου Βάρσος στην Κηφισιά