Γκάζι στην πώληση της Sixt, της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων, πρέπει να πατήσουν οι τράπεζες, διότι, αν η διαδικασία επιλογής του νέου ιδιοκτήτη καθυστερήσει και πάει στο 2019, το deal κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα.

Η υπόθεση εκκρεμεί από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου, όταν η Deloitte παρουσίασε στις πιστώτριες τράπεζες τους υποψήφιους επενδυτές. Από τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, η Sixt να αποκτήσει νέο ιδιοκτήτη και το «κόκκινο» δάνειο, ύψους σήμερα 105 εκατ. ευρώ, να «κουρευτεί».

Πηγές της αγοράς σημειώνουν στο mononews.gr πως «η συμφωνία θα πρέπει να κλειδώσει σύντομα, διότι ο νέος ιδιοκτήτης θα πρέπει να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων της εταιρείας. Αν οι διαδικασίες καθυστερήσουν, τότε δεν θα υπάρχει απαραίτητος χρόνος να γίνουν οι επενδύσεις και, αν χαθεί η σεζόν του 2019, δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσει η συμφωνία».

Ο επενδυτής που έχει προκριθεί, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι ο κ. Πάρις Κυριακόπουλος, γιος του κ. Οδυσσέα Κυριακόπουλου, πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ. Ο κ. Πάρις Κυριακόπουλος είναι πρόεδρος της εταιρείας «Μοτοδυναμική» που αντιπροσωπεύει τα σήματα Πόρσε και Γιαμάχα.

Από την πλευρά τους, οι τράπεζες σημειώνουν πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της εταιρείας στο νέο ιδιοκτήτη.

Η ιστορία έχει ως εξής: Η Lion Rental ΑΕ είναι εταιρεία του ομίλου του επιχειρηματία και γνωστού ζωγράφου κ. Βασίλη Θεοχαράκη. Η εταιρεία είναι δικαιοπάροχος του σήματος της γερμανικής εταιρείας SIXT.

Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η Sixt ιδρύθηκε το 1912, έχει έδρα στο Pullach της Γερμανίας, και διευθύνων σύμβουλος της είναι ο κ. Εριχ Σιχθ, ενώ το 2014 είχε προσωπικό πάνω από 4.000 άτομα.

Το σημαντικό είναι ότι οι Γερμανοί μπορούν να ασκήσουν βέτο καθώς έχουν λόγο στην τελική επιλογή του νέου επενδυτή και σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση του ονόματος Sixt στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα ισχυρό διεθνές brand name.

Ο μέτοχος της εταιρείας, λοιπόν, προχώρησε σε συμφωνία με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, να προχωρήσουν στην διαχείριση των «κόκκινων» δανείων της Lion Rental, που σήμερα ανέρχονται στα 105 εκατ. ευρώ, ενώ ο μη εξυπηρετούμενος δανεισμός εταιρειών του επιχειρηματία Β. Θεοχαράκη διαμορφώνεται σύμφωνα με πληροφορίες σε επίπεδα άνω των 300 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές της αγοράς, ο κ. Κυριακόπουλος πρόσφερε την υψηλότερη προσφορά για την απόκτηση της Sixt. Ωστόσο δεν έχει κατακυρωθεί ακόμα επίσημα σε ποιον επενδυτή περνά η εταιρεία. Ούτε το τίμημα που προσέφερε.

Την ίδια ώρα τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρξει γενναίο «κούρεμα» στο υπόλοιπο της οφειλής. Αν δηλαδή προσφέρει πχ 30 εκατ. ευρώ για την απόκτηση της εταιρείας ενοικίασης, το υπολειπόμενο ποσό ενδεχομένως να κουρευτεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του.

Πάντως οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν πως το ύψος του «κουρέματος» είναι απόρροια και των προβλέψεων που έχουν πάρει οι τράπεζες για το συγκεκριμένο δάνειο στα βιβλία τους. Όσο μεγαλύτερη είναι η ληφθείσα πρόβλεψη, ανάλογο περιθώριο κουρέματος έχει η τράπεζα. Το ερώτημα είναι, λοιπόν, έχουν πάρει όλες οι τράπεζες υψηλές προβλέψεις;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ξένοι ομολογιούχοι κατά της Folli, το παιχνίδι στο Υγεία και η απάντηση στο ερώτημα για Θεοχαράκη – Sixt

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το παρασκήνιο για την SIXT και τον Όμιλο Θεοχαράκη και οι εχθροί του Τζώρτζη Κουτσολιούτσου