ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένας αγώνας δρόμου με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων αλλά και των πτήσεων σε υψηλής ζήτησης προορισμούς.
Σε μάχη προβλέπεται να εξελιχθεί το ζήτημα της ποιας εταιρείας θα αναλάβει την αδειοδότηση και διαχείριση του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο, με την Hellenic Seaplanes Α.Ε. και Ελληνικά Υδατοδρόμια IKE να βρίσκονται ήδη στην αναμονή ανοίγματος των προσφορών τους που κατέθεσαν στο Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου.
Κατόπιν της ανακοίνωσης του διαγωνισμού που προκήρυξε το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, με αρ. απόφασης Φ.35/620/5.5.22, με πρωτοβουλία του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Αναστάσιου Πλέσσα, οι δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται χρόνια στο χώρο των υδατοδρομίων, εξέφρασαν άμεσα το ενδιαφέρον τους για την κατάθεση της πρότασής τους, αποσκοπώντας να βάλουν τη Ζάκυνθο στο χάρτη του δικτύου των υδατοδρομίων της Ελλάδας και να φέρουν τα υδροπλάνα όλο και πιο κοντά στο νησί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ζάκυνθος είναι ο πρώτος προορισμός των Επτανήσων που εκφράζει επίσημα μέσω ανακήρυξης διαγωνισμού το ενδιαφέρον της για δημιουργία υδατοδρομίου, ύστερα και από την ψήφιση το 2020 του νέου νόμου 4663 περί ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων και αναμένεται αντίστοιχη κινητικότητα από Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι. Τα νησιά αυτά ενώ είναι υψηλής ζήτησης προορισμοί έχουν εγκλωβιστεί από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή σε αναμονές και καθυστερήσεις για περισσότερα από πέντε χρόνια.
Το σχέδιο της Hellenic Seaplanes για την Ζάκυνθο
Η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. /Hellenic Seaplanes S.A. θέλει να επενδύσει με ιδιωτικά κεφάλαια και να δημιουργήσει υδατοδρόμια όπου ο κάτοχος της Άδειας Ίδρυσης θα είναι το Λιμενικό Ταμείο και ο κάτοχος της Άδειας Λειτουργίας όπου θα αναλάβει και το κόστος κατασκευής, προμήθειας εξοπλισμού και λειτουργίας θα είναι ο ιδιώτης. Με αυτή την διαδικασία το Λιμενικό Ταμείο ή όποιος άλλος δημόσιος φορέας έχει την Άδεια ίδρυσης θα μπορεί μετά την αποχώρηση του ιδιώτη επενδυτή να αναθέσει με διαγωνισμό την λειτουργία του υδατοδρομίου εκ νέου σε άλλο ανάδοχο.
Η Hellenic Seaplanes προχωρά αποφασιστικά και με συντονισμένες κινήσεις την πρότασή της για την ανάληψη της αδειοδότησης και διαχείρισης του υδατοδρομίου της Ζακύνθου, ετοιμάζοντας παράλληλα και το πτητικό της πλάνο για ταξίδια με υδροπλάνα από και προς το νησί. Συγκεκριμένα το σχέδιο της εταιρείας προβλέπει τη σύνδεση της Ζακύνθου με τα διαθέσιμα υδατοδρόμια των Ιονίων νήσων, την Πάτρα, ενώ εφικτή αξιολογείται και η σύνδεση με το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο πρόσφατα απέκτησε άδεια ίδρυσης.
Παράλληλα στην πρόταση της Hellenic Seaplanes για το υδατοδρόμιο Ζακύνθου, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή του έργου με ιδιωτικά κεφάλαια, κατέχοντας ρόλο κεντρικού υδατοδρομίου στο σύμπλεγμα υδατοδρομίων που δημιουργεί, αποτελώντας τη βάσης της εταιρείας στο Ιόνιο με δυνατότητες πρόσδεσης έως και τριών (3) υδροπλάνων και πολλές υποστηρικτικές υποδομές.
Για την πρόκληση του διαγωνισμού του έργου της αδειοδότησης και κατασκευής του υδατοδρομίου Ζακύνθου αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους: «Η προοπτική αδειοδότησης και κατασκευής υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο θα φέρει αυξημένες λειτουργικές δυνατότητες στο νησί, νέες θέσεις εργασίας, νέα τουριστικά προϊόντα ενώ για τη Hellenic Seaplanes αν είναι η ανάδοχος θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του δικτύου υδατοδρομίων που δημιουργεί. Αυτό είναι κάτι που είχε τονιστεί από μεριάς μας και στη προηγούμενη επίσκεψη που είχα στο νησί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας στη Ζάκυνθο, κ. Βυθούλκα και τους αρμόδιους φορείς. Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, προγραμματίζοντας την βιώσιμη επέκταση του δικτύου με την βοήθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης, πολύ σύντομα η χώρα θα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο. Αναμένουμε τις εξελίξεις που θα φέρει ο διαγωνισμός και ευελπιστούμε ότι η Ζάκυνθος θα είναι ακόμα ένας προορισμός που θα ενταχθεί στο περήφανο δίκτυο υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes».
Από την πλευρά του, ο Βουλευτής κ. Ακτύπης ανέφερε στη Βουλή : «Είμαστε ικανοποιημένοι με την πρωτοβουλία του Λιμενικού Ταμείου να ξεκινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες δημιουργίας του υδατοδρομίου μας καθώς βλέπουμε ότι ερχόμαστε όλο και πιο κοντά στο στόχο μας, δηλαδή να φέρουμε τα υδροπλάνα στην Ζάκυνθο. Το υδατοδρόμιο θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες κατοίκων και τουριστών, μεταφέροντας τους γρήγορα και με ασφάλεια σε δεκάδες προορισμούς που πριν ούτε καν σκεφτόμασταν ότι μπορούσαμε να πάμε. Η Ζάκυνθος μας, είναι ένα νησί με δυνατό τουριστικό brand name και θα ενώσει με τα υδροπλάνα τις γύρω περιοχές και τα νησιά του Ιονίου. Η αεροπορική διασύνδεση με υδροπλάνα θα ενδυναμώσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του νησιού ως προορισμό, την τοπική οικονομία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων».
Εν αναμονή των εξελίξεων για το υδατοδρόμιο της Ζακύνθου, αξίζει να αναφερθεί ότι σημειώνεται ιδιαίτερη πρόοδος στις υποθέσεις των υδατοδρομίων που αφορούν τα συμπλέγματα της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, γεγονός που κάνει απόλυτα βιώσιμη την πτητική λειτουργία των υδροπλάνων στις περιοχές αυτές καθώς θα διασυνδέονται άμεσα και εύκολα με τα υδατοδρόμια Ιονίων νήσων.
Συγκεκριμένα πρόσφατα το υδατοδρόμιο της Αμφιλοχίας έλαβε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου εντός του καταφυγίου τουριστικών σκαφών όπως επίσης αντίστοιχη περιβαλλοντική έγκριση έλαβε και το υδατοδρόμιο που δημιουργείται στη Λίμνη Παμβώτιδα, στα Ιωάννινα.
Παράλληλα, η Hellenic Seaplanes ολοκλήρωσε τον τεχνικό φάκελο και τη μελέτη περιβαλλοντικών όρων για το υδατοδρόμιο της Κυλλήνης, τα οποία γνωμοδοτήθηκαν θετικά από τους αρμόδιους φορείς και πλέον αναμένεται η έκδοση της άδειας ίδρυσης του έργου ώστε να ενταχθεί επίσημα στο δίκτυο των υδατοδρομίων της χώρας.
Διαβάστε επίσης:
Καραγιάννης: Έως τέλος του 2022 η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον
Space Hellas: Έλαβε την πιστοποίηση του Cisco Customer Experience Specialization
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!