ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πολύ μελάνι έχει χυθεί για τις σχέσεις ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές τους. Η απόφαση της Μασούτης να σταματήσει τη συνεργασία με την Βεργίνα, –όπως ανέφερε πρόσφατα κορυφαίο στέλεχος της ακριτικής ζυθοποιίας στο mononews.gr– επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για το παρόν και το μέλλον της συνεργασίας των δυο πλευρών, και τον ρόλο που παίζει η συγκέντρωση του κλάδου στα χέρια λίγων και ισχυρών.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση της πίεσης από την πλευρά των λιανέμπορων για περισσότερες παροχές και καλύτερες τιμές και προβλέπουν πως αυτό θα συνεχισθεί, αφού οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στις φθηνές λύσεις. «Γίνεται πραγματική μάχη για μια θέση στο ράφι», σημειώνουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η πίεση εντάθηκε μετά και την επαναλειτουργία των καταστημάτων της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν πως η σημερινή κατάσταση δεν είναι πρωτόγνωρη, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της «αέναης διαπραγμάτευσης» ανάμεσα σε σούπερ μάρκετ και βιομηχανία. Ανάμεσα σε αυτούς και ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), Νίκος Καραγεωργίου, ο οποίος σπεύδει να τονίσει πως δεν βλέπει κάποια όξυνση στις σχέσεις των δυο πλευρών.
Η πίεση, όπως λέει, είναι μόνιμη και συνεχής και μέρος μιας διαπραγμάτευσης που δεν σταμάτησε ποτέ και στο πλαίσιο αυτό, όλοι είναι ελεύθεροι να αποφασίσουν τι τους συμφέρει και ανάλογα να κινηθούν. Ο κ. Καραγεωργίου θεωρεί πως τα δυο μέρη έχουν κοινά συμφέροντα, αφού η βιομηχανία χρειάζεται τα ράφια των σούπερ μάρκετ για να διαθέσει τα προϊόντα της στους καταναλωτές αλλά και τα σούπερ μάρκετ έχουν ανάγκη τη βιομηχανία, για να έχει γεμάτα ράφια.
Ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ παρατηρεί πως το κλίμα στην οικονομία έχει σταθεροποιηθεί, υπογραμμίζει ωστόσο πως βασικό ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και η προσέλκυση νέων επενδύσεων που θα μειώσουν την ανεργία και θα τονώσουν την κατανάλωση.
Κλειδί σε αυτή την προσπάθεια, σύμφωνα με τον ίδιο είναι να ανακτήσει η χώρα την αξιοπιστία της. Να αποδείξει στη διεθνή κοινότητα πως είναι φιλική στην επιχειρηματικότητα και θέλει τους επενδυτές. Τα διεθνή funds, όπως λέει, ιεραρχούν τη σταθερότητα ως την πρώτη προτεραιότητα για να επενδύσουν σε μια χώρα, και στη συνέχεια έρχονται το φορολογικό καθεστώς και η απονομή της δικαιοσύνης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλλάζουν οι συσχετισμοί στο λιανεμπόριο: Ποιοι χάνουν από την «επιστροφή» του Μαρινόπουλου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βεργίνα: Ανάπτυξη παρά το «εμπάργκο» του Μασούτη–Νέα επεισόδια στην κόντρα με την Αθηναϊκή
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σούπερ μάρκετ: Οι «άσφαιρες» προσφορές και τα σενάρια για νέες εξαγορές