«Σανίδα σωτηρίας» για τον κλάδο των οικοδομικών χρωμάτων αποτελούν ο τουρισμός και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων. Δυο δραστηριότητες που βοήθησαν τον κλάδο να ανταπεξέλθει στο σοκ που προκάλεσε η καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας μετά το ξέσπασμα της κρίσης, η οποία συρρίκνωσε στο μισό τις εργασίες του κλάδου.

«Ο τουρισμός και το Airbnb είναι τα μόνα θετικά στοιχεία στον κλάδο μας, τα οποία δίνουν ώθηση στις πωλήσεις», σημείωσαν χαρακτηριστικά στελέχη της Vivechrom σε ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες.  Εδώ και περίπου 8 χρόνια όπως είπαν, ουσιαστικά δεν υπάρχει οικοδομική δραστηριότητα, με τις νέες άδειες να έχουν υποχωρήσει στις περίπου 4.000 από 30.000 που ήταν το 2008!

Ειδικά μετά το 2015, η οικοδομική δραστηριότητα πάγωσε, με εξαίρεση τον ξενοδοχειακό κλάδο και τα ακίνητα που δίνονται για βραχυχρόνια μίσθωση, όπου υπάρχει αρκετό έργο που αφορά κυρίως ανακαινίσεις και συντηρήσεις υφιστάμενων κτηριακών υποδομών. Για αυτό και η ανάκαμψη του κλάδου παραμένει οριακή, με τη διοίκηση της Vivechrom να την χαρακτηρίζει «στασιμοανοδική». Ασθενές ήταν το ξεκίνημα και το 2019, με την αγορά να παραμένει μουδιασμένη.

Ένας από τους βασικούς λόγους όπως ανέφερε ο κ. Μάκης Προβατάς, CEO της Vivechrom είναι οι επικείμενες εκλογές και η αβεβαιότητα που πάντοτε δημιουργούν στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να αναβάλουν εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης των ακινήτων τους.

Μια συμπεριφορά, σύμφωνα με τον κ. Προβατά, που παρατηρείται πάντοτε σε τέτοιες περιόδους. «Η αγορά του χρώματος πάντοτε παγώνει ενόψει εκλογών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως οι προσδοκίες για την πορεία της κατανάλωσης φέτος είναι μάλλον περιορισμένες. Αυτό ωστόσο, δεν φαίνεται να πτοεί την Vivechrom, η οποία συνεχίζει να καλύπτει το χαμένο έδαφος και να ενισχύει την κερδοφορία της.

Μάκης Προβατάς, CEO Vivechrom
Μάκης Προβατάς, CEO Vivechrom

Μάλιστα, πέρυσι οι πωλήσεις της εταιρείας που ανήκει στον ολλανδικό όμιλο της AkzoNobel με παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες αυξήθηκαν κατά 18,45% και ανήλθαν στα 61,1 εκατ. ευρώ ενώ ανοδικά κινήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας που έφτασε τα 10,16 εκατ. ευρώ. Καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων έπαιξαν οι εξαγωγές, και κυρίως προς την Τουρκία, οι οποίες έφθασαν τα 6 εκατ. ευρώ.

Ο Παναγιώτης Μιχάλης, Διευθυντής Marketing της Vivechrom σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις ανέφερε πως είναι αποτέλεσμα ενός συστηματικού στρατηγικού και μακροπρόθεσμου πλάνου και τόνισε πως από το 2012 βελτίωσε τον κύκλο εργασιών της κατά 42% και την κερδοφορία της κατά 217,4%, χάρη στην προσήλωση στην εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων της και στην καινοτομία.

Μάκης Προβατάς, CEO Vivechrom

Μάκης Προβατάς, CEO Vivechrom

Who is Who

H Vivechrom ιδρύθηκε το 1932 από τον Στέφανο Διαμαντή Πατέρα και άλλα μέλη της γνωστής οικογένειας εφοπλιστών, με σκοπό τη βιομηχανική παραγωγή και εμπορία κάθε είδους βερνικιών, χρωμάτων και πλαστικών υλών στο πρώτο εργοστάσιο που λειτουργεί στη Νίκαια. Το 1990 γίνεται μέλος της Nobel Industries μίας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες χρωμάτων της Ευρώπης και της Chemagra που αντιπροσωπεύει ομάδα διεθνών επενδυτών.

To 1994, η Nobel Industries συγχωνεύεται με την Akzo SA, τον ολλανδικό γίγαντα στα χημικά και δημιουργείται η AkzoNobel, η μεγαλύτερη εταιρεία χρωμάτων στον κόσμο.

Σήμερα η Vivechrom ενεργό μέλος της AkzoNobel από την ηγετική θέση που σταθερά κατέχει στην ελληνική αγορά. Απασχολεί πάνω από 250 εργαζομένους και διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής με περισσότερα από 2.000 σημεία πώλησης, εξυπηρετώντας έτσι κάθε γωνιά της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έρευνα: Η Airbnb στην Ελλάδα, η «εκτίναξη» των ενοικίων και οι νόμοι που έρχονται

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Επενδύσεις 1,6 δισ. από τους Έλληνες ξενοδόχους