• Business

    LVMH vs Hermes: Οι winners και losers της πολυτέλειας

    • NewsRoom

    Alex Dumas(Hermes), Bernard Arnault (LVMH)


    Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν δύσκολο για τις εταιρείες παγκοσμίως, καθώς ενισχύθηκαν οι πιέσεις στα έσοδά τους ή στα περιθώρια κέρδους. Ο κλάδος της πολυτελείας, ένα από τα πιο «δυνατά» χαρτιά των ευρωπαϊκών αγορών έστειλε μεικτά μηνύματα, καθώς υπήρξαν παίκτες που απέδειξαν την δυναμική τους όπως η Hermes κι άλλοι που έδειξαν τις πρώτες ρωγμές όπως ο βασιλιάς του luxury, LVMH.

    Εταιρείες που ήδη αντιμετώπιζαν προβλήματα όπως η Kering, η οποία βρίσκεται πίσω από τη Gucci, συνέχισαν να καταγράφουν πιέσεις, ενώ υπήρξαν και κάποια outsiders όπως η Prada που κέρδισε έδαφος.

    Η δυναμική της Birkin

    Ποιο είναι το δυνατό σημείο της Hermes; Μα φυσικά οι τσάντες Birkin και Kelly, που αγγίζουν τα 10.000 δολάρια και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 250.000 δολάρια. Οι εύπορες πελάτισσες συνεχίζουν να βρίσκονται στις μακριές λίστες για να πάρουν την πολυπόθητη τσάντα στα χέρια τους, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις της εταιρείας. Αντίστοιχα και τα υπόλοιπα δερμάτινα είδη είδαν διπλασιασμό των πωλήσεων.

    Η τσάντα-όνειρο της κάθε γυναίκας με λίστα αναμονής ακόμα και χρόνων, η Birkin αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό item της Hermes. Η ζήτηση για τα προϊόντα της εταιρείας δεν έχει επιβραδυνθεί στο ελάχιστο, καθώς η εταιρεία παραμένει στην κορυφή των επιλογών των super rich πελατών της, οι οποίοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να περιμένουν όσο χρειάζεται για να αγοράσουν κάτι από τον luxury οίκο.

    Αντίθετα, επιβράδυνση κατεγράφη στα πιο προσιτά από άποψη τιμής προϊόντα της εταιρείας, όπως τα μεταξωτά της κασκόλ.

    Οι κερδισμένοι

    Με ένα άλμα στα έσοδα κατά 17%, η Prada αποτέλεσε έκπληξη καθώς είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην γενιά Ζ, με τις λιανικές πωλήσεις της να έχουν αυξηθεί κατά 95% το δεύτερο εξάμηνο.

    Η Miu Miu και η Prada ήταν μεταξύ των «καυτών» ονομάτων σε μια κατάταξη που καταρτίστηκε από το Lyst Index, το οποίο παρακολουθεί τις αναζητήσεις και τις αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για brands και προϊόντα.

    Ώθηση στα θετικά αποτελέσματα έδωσαν και οι πωλήσεις στην Ιαπωνία, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 65%. χώρα υπήρξε αγαπημένος προορισμός για τους Κινέζους πελάτες που εκμεταλλεύονται το αδύναμο γεν για να αγοράσουν ακριβά προϊόντα κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στη χώρα. Η Ασία-Ειρηνικός, η οποία περιλαμβάνει την κρίσιμη αγορά της Κίνας, αυξήθηκε κατά 8% κατά τη διάρκεια της περιόδου.

    Δύσκολη εποχή για τη LVMH

    Μπορεί η εταιρεία του Μπερνάρ Αρνό να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτή την περίοδο, χάρη στην εμβληματική της διαφημιστική καμπάνια στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, όμως η εταιρεία, η οποία βρίσκεται πίσω από brands όπως τα Christian Dior και Tiffany αντιμετωπίζει επιβράδυνση στις πωλήσεις.

    Η αδύναμη πορεία της βούλιαξε τον γαλλικό CAC, καθώς η εταιρεία θεωρείται ο βασιλιάς της πολυτέλειας και συμπαρέσυρε κι άλλες εταιρείες πολυτέλειας, μετά τα απογοητευτικά της αποτελέσματα.

    Η αγοραστική δύναμη των Κινέζων καταναλωτών έχει μετατραπεί από καταλύτη στην εκτόξευση του κλάδου, σε σημαντική πηγή σοβαρής ανησυχίας. Οι πωλήσεις της LVMH στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα διολίσθησαν κατά 14% το δεύτερο τρίμηνο.

    Και δεν ήταν η μόνη, καθώς Burberry Group, Hugo Boss, ακόμη και η Richemont, που θεωρείται προνομιούχα χάρη στις σειρές κοσμημάτων υψηλής ποιότητας Cartier και Van Cleef & Arpels, επλήγη από διψήφιες πτώσεις στις πωλήσεις τους στην Κίνα.

    Τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δύσκολα για εταιρείες όπως η Kering, η οποία συνέχισε την καθοδική της πορεία, χωρίς να έχει καταφέρει ακόμα να ανατρέψει τη πτώση της Gucci.

    Διαβάστε επίσης:

    Ο απομονωμένος κληρονόμος των Hermes και τα 12 δισ. ευρώ που έκαναν φτερά

    Γαλλία: «Φτερά» έκαναν 11 τσάντες Hermès από τις αποσκευές της κουνιάδας του Εμίρη του Κατάρ

    LVMH, Richemont, Hermes: Γιατί βουλιάζουν οι πολύτιμοι οίκοι πολυτελείας στην Ευρώπη;



    ΣΧΟΛΙΑ