Η αύξηση των πωλήσεων του ομίλου LVMH επιβραδύνθηκε το περασμένο τρίμηνο, καθώς οι εύρωστοι οικονομικά καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες για τις ακριβές τσάντες Louis Vuitton και την υψηλή ραπτική του Christian Dior.

Τα οργανικά έσοδα του τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) αυξήθηκαν κατά 1%,  περίπου το ήμισυ της αύξησης που προέβλεπαν οι αναλυτές. Ένα χρόνο νωρίτερα, το συγκεκριμένο τμήμα του ομίλου που περιλαμβάνει μάρκες όπως η Celine, η Fendi και η Loewe, είχε σημειώσει αύξηση 21%.

Η LVMH είδε τις πωλήσεις στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα, να υποχωρούν κατά 14% το τρίμηνο, εξέλιξη απογοητευτική για τον όμιλο ειδών πολυτελείας που ήταν από τους ανθεκτικούς στη συγκεκριμένη χώρα. Η εγχώρια ύφεση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις ισχυρές δαπάνες των Κινέζων ταξιδιωτών στο εξωτερικό, ιδίως στην Ιαπωνία, με τις πωλήσεις εκεί να σημειώνουν άλμα 57%, λαμβάνοντας ώθηση από το αδύναμο γεν.

Οι μυημένοι στην αγορά ειδών πολυτελείας Κινέζοι αγοραστές, περιμένουν το επόμενο ταξίδι τους στην Ιαπωνία για να αγοράσουν ακριβά προϊόντα από τις μάρκες του ομίλου, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH Jean-Jacques Guiony κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων, προσθέτοντας ότι η κίνηση αυτή ασκεί πίεση στα περιθώρια κέρδους του ομίλου.

Οικονομική αβεβαιότητα

Η LVMH διοικείται και ελέγχεται από τον Bernard Arnault, τον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, και διαθέτει περίπου 75 εμπορικά σήματα ειδών πολυτελείας που εκτείνονται από τον κλάδο της μόδας και των κοσμημάτων μέχρι τα ξενοδοχεία και τα οινοπνευματώδη ποτά.

Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου σε δήλωσή του έκανε λόγο για κλίμα οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Η πτώση της μετοχής της LVMH φέτος σημαίνει ότι η περιουσία του Arnault έχει μειωθεί κατά περίπου 11 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι από τις αρχές του έτους.

Τα κέρδη από τις επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες στο πρώτο εξάμηνο υπολείπονταν των εκτιμήσεων, ενώ το τμήμα που περιλαμβάνει τη λιανική εταιρεία καλλυντικών Sephora αυξήθηκε περίπου κατά το ήμισυ από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές στο πιο πρόσφατο τρίμηνο.

Η ζήτηση σαμπάνια σημειώνει επίσης επιβράδυνση, με τον όγκο να μειώνεται με διψήφιο ποσοστό, δήλωσε ο Guiony. Η LVMH κατέχει ετικέτες όπως η Ruinart και η Dom Perignon. Οι πωλήσεις κονιάκ στις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν επηρεαστεί από τις εκεί πληθωριστικές πιέσεις, ανακάμπτουν, επισήμανε η εταιρεία.

Διαβάστε επίσης:

Burberry, Marc Jacobs και άλλα ισχυρά brands ειδών πολυτελείας προχωρούν σε εκπτώσεις άνω του 50%

Μπερνάρ Αρνό: Η αυτοκρατορία του Mr Louis Vuitton και το «χρυσό μετάλλιο» στους Ολυμπιακούς Αγώνες

LVMH: Νέος γύρος αναδιαρθρώσεων στον όμιλο με αλλαγή CEO στην Tag Heuer