Οι μετοχές της LVMH σημείωσαν άνοδο, καθώς η ιδιοκτήτρια των ισχυρών brands Louis Vuitton και Dior έδειξε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα από το αναμενόμενο στην επιβράδυνση της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας.

Τα έσοδα της αυξήθηκαν κατά 10% σε οργανική βάση τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους, δήλωσε αργά την Πέμπτη ο μεγαλύτερος προμηθευτής ειδών πολυτελείας στον κόσμο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις και καθησυχάζοντας αναλυτές και επενδυτές.

1

Η αυτοπεποίθηση που εκφράζει η διοίκηση της, «υποστηρίζει την άποψή μας ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι μια ήπια αντί για μία δύσκολη χρονιά ομαλοποίησης για την LVMH», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής της Citigroup, Thomas Chauvet.

Η έκρηξη μετά την πανδημία που για ένα διάστημα έκανε την LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) στην πιο πολύτιμη, από πλευράς κεφαλαιοποίησης, εταιρεία της Ευρώπης έχασε τη δυναμική της το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, καθώς ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα της LVMH και του ιδιοκτήτη της Cartier, Richemont, νωρίτερα αυτό το μήνα, δείχνουν ότι οι ισχυρότερες μάρκες ήταν ανθεκτικές κατά την κρίσιμη εορταστική περίοδο αγορών.

Η μετοχή της LVMH σημείωσε άνοδο έως και 9,1% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στο Παρίσι, καταγράφοντας την μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή άνοδο εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Η εταιρεία παραχώρησε τον τίτλο της πιο πολύτιμης εταιρείας της Ευρώπης στη δανέζικη φαρμακευτική Novo Nordisk A/S τον Σεπτέμβριο.

Ο Οικονομικός Διευθυντής Jean-Jacques Guiony είπε ότι ο όμιλος ήταν σε θέση να διαχειριστεί το κόστος του, βοηθώντας την κερδοφορία.

Οι επιχειρήσεις ομαλοποιούνται τώρα μετά από μια «εξαιρετική» περίοδο ανάπτυξης μετά την πανδημία, είπε ο Guiony. «Φεύγουμε από αυτήν την περίοδο με ευνοϊκά επίπεδα ανάπτυξης».

Κονιάκ και σαμπάνια

Το βασικό τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH, η οποία περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Louis Vuitton και Christian Dior, αύξησε τις πωλήσεις κατά 9% το τελευταίο τρίμηνο σε οργανική βάση.

Η μονάδα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών, με μάρκες όπως η σαμπάνια Moët & Chandon και το κονιάκ Hennessy, αναπτύχθηκε απροσδόκητα τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023 μετά από δύο συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης των πωλήσεων.

Ο Guiony είπε ότι τα χειρότερα για το τμήμα του κονιάκ είναι «πιθανότατα πίσω μας», με την Κίνα, κατά κύριο λόγο, να απορροφά υψηλά επίπεδα αποθεμάτων μετά τα lockdown του 2022.

Η Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, σημείωσε τριμηνιαία αύξηση των οργανικών πωλήσεων κατά 15%, ενώ οι ΗΠΑ ανέκαμψαν με αύξηση 8%, από 2% τους προηγούμενους τρεις μήνες. Ο Guiony είπε ότι η LVMH δεν έχει δει ακόμη την επιστροφή των Κινέζων τουριστών μαζικής αγοράς στην Ευρώπη, αλλά ο όμιλος επωφελείται από τα ισχυρά επίπεδα δαπανών από πολύ πλούσιους Κινέζους ταξιδιώτες σε μεγάλες πρωτεύουσες, όπως το Παρίσι.

Τα κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες για το έτος ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, και αυξήθηκαν στα 22,8 δισεκατομμύρια ευρώ (24,7 δισεκατομμύρια δολάρια). Η LVMH δεν σχεδιάζει επί του παρόντος περαιτέρω αυξήσεις τιμών για το 2024, είπε ο Guiony.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH, Bernard Arnault, δήλωσε ότι οι γιοι του Alexandre και Frederic θα τοποθετηθούν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, όπου βρίσκονται και άλλα δύο από τα παιδιά του, η κόρη του Delphine και ο γιος του Antoine.

Ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος προετοιμάζει τα παιδιά του για να ηγηθούν της αυτοκρατορίας ειδών πολυτελείας που ίδρυσε. Και τα πέντε έχουν επί του παρόντος ρόλους στην εταιρεία.

Ο Arnault είπε ότι δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε απόσχιση περιουσιακών στοιχείων. «Δεν θα το σκεφτόμουν ποτέ αυτό», είπε, αφού «η ομάδα είναι χτισμένη σε μια ποικιλομορφία εμπορικών σημάτων».

Διαβάστε ακόμη:

Αλλαγές στη LVMH: Νέοι ρόλοι για τα παιδιά του Μπερνάρ Αρνό και στο βάθος η κούρσα της διαδοχής

 Match Point: Η Louis Vuitton ενώνει δυνάμεις με τον Carlos Alcaraz

LVMH: «Συμμαχία» με το TikTok για τον περιορισμό διακίνησης μαϊμού προϊόντων