Έχοντας αφήσει ήδη μια δύσκολη χρονιά πίσω τους, οι μεγάλοι παίκτες της πολυτέλειας έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα ένα δύσκολο 2025, καθώς σε λίγες ημέρες αναλαμβάνει ο Ντόναλντ Τραμπ τη προεδρία των ΗΠΑ.

Οι απειλές για σκληρούς δασμούς στην Ευρώπη προστίθενται σε μία από τις χειρότερες χρονιές των τελευταίων ετών στην πολυτέλεια, η οποία είδε τους πιο πιστούς πελάτες της, τους Κινέζους να γυρνούν την πλάτη τους, λόγω των οικονομικών προκλήσεων στην χώρα τους.

1

Οι οίκοι πολυτελείας έχασαν πάνω από 50 εκατ. πελάτες, καθώς οι μέχρι πρότινος φανατικοί αγοραστές λύγισαν από τον πληθωρισμό, ενώ σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, η αύξηση των τιμών στα προϊόντα πολυτέλειας σε συνδυασμό με την υποβαθμισμένη ποιότητα στα ακριβά items λειτούργησαν ανασταλτικά για τις πωλήσεις.

Κι ενώ οι μεγαλύτεροι εκπρόσωποι της πολυτέλειας έχουν να σκεφτούν πολλά για το ποια θα είναι η πορεία που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην διαρροή πελατών, η έξαρση ενός εμπορικού πολέμου θα μπορούσε να βαθύνει το πλήγμα.

Η «εμμονή» με τη νεολαία

Στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι άνω των 55 ετών κατέχουν το 72% του πλούτου του πληθυσμού το 2024, εκτιμά η McKinsey.

Θα πίστευε κανείς ότι αυτοί οι άνθρωποι αποτελούν το στρατηγικό target group των οίκων πολυτελείας. Κι όμως θα έκανε λάθος. «Η βιομηχανία της μόδας έχει εδώ και χρόνια εμμονή με τη νεολαία», λέει στο Bloomberg η Anita Balchandani, εταίρος της McKinsey & Co. που βοηθά στην επίβλεψη της ετήσιας έκθεσης State of Fashion της εταιρείας συμβούλων.

«Στις δυτικές οικονομίες, οι πελάτες άνω των 50 ετών είναι αυτοί που πραγματικά ελέγχουν τα χρήματα. Εκεί συγκεντρώνεται ο πλούτος κι από εκεί μοιράζεται και στις νεότερες γενιές», παρατήρησε η Balchandani.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων, σχεδόν το 50% της αύξησης των δαπανών το 2025 –σε σχέση με πέρσι- θα προέλθει από τα άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών.

Για τους οίκους πολυτελείας υπάρχει ένα ακόμα χαρακτηριστικό που θα έπρεπε σύμφωνα με τους αναλυτές να εκμεταλλευτούν: την αφοσίωση των baby boomers σε brands, ποιότητες και τάσεις. Σε αντίθεση με τη Gen Z, η οποία κατανάλωσε τα προηγούμενα χρόνια αδηφάγα τα όποια trends των οίκων πολυτελείας, ζητώντας διαρκώς νέες τάσεις.

Η νεότερη γενιά απεδείχθη πολύ ασταθής στις επιλογές της, καθώς δοκίμαζε ακόρεστα σειρά από brands.

Μπορεί όμως μία στροφή στους baby boomers να σώσει τους οίκους πολυτελείας και να τους κάνει να αντέξουν πιθανούς δασμούς;

Στροφή στα role models

Σύμφωνα με αναλυτές, μία αλλαγή στην οπτική και στα role models θα μπορούσε να σταθεροποιήσει τις πωλήσεις και να αλλάξει τη σύνθεση του ηλικιακού γκρουπ των πελατών.

Ενώ οι περισσότεροι οίκοι μόδας ανέδειξαν νεαρά αστέρια του κινηματογράφου όπως η Anya Taylor-Joy και η Zendaya ως μοντέλα για τις δημιουργίες τους, η ισπανική εταιρεία Loewe της LVMH έκανε αίσθηση πέρυσι όταν κυκλοφόρησε διαφημίσεις με τον Daniel Craig.

Η καμπάνια, την οποία επέβλεψε ο δημιουργικός διευθυντής Jonathan Anderson, έδειχνε τον 56χρονο Βρετανό ηθοποιό να φορά μια κασμιρένια ζακέτα αξίας 3.200 ευρώ και μπότες biker από δέρμα μοσχαριού αξίας 1.300 ευρώ.

Αν και η LVMH δεν αναλύει τα έσοδα ανά μάρκα, για τους αναλυτές της HSBC η Loewe διατηρεί μία ανθεκτική πορεία παρά την γενικότερη ύφεση που αντιμετωπίζει ο γαλλικός όμιλος.

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πελάτες «ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για την ποιότητα των προϊόντων και τη βιωσιμότητά τους μακροπρόθεσμα. Δεν ενδιαφέρονται τόσο για τη παροδική μόδα», ανέφερε στο Bloomberg ο Stéphane Roth, γενικός διευθυντής μάρκετινγκ στην Printemps, στην εμπορική περιοχή Haussmann στο Παρίσι.

Διαβάστε επίσης

Πορτογαλία: Η Novo Banco απολύει τον Chief Risk Officer της για «ύποπτες συναλλαγές»

Lamda Development: Πέμπτη περίοδος εκτοκισμού ομολογιακού

Xρηματιστήριο: Πάρτι μετά από επτά μήνες, ξέσπασαν οι τράπεζες, Cener και Jumbo