• Business

    LVMH-Kering: Μπαράζ εξαγορών από τους γαλλικούς κολοσσούς πολυτελείας το 2023

    Μπερνάρ Αρνό (LVMH) και Φρανσουά Πινό (Kering)


    Ήταν μία ξεχωριστή χρονιά για τον κλάδο της πολυτελείας το 2023, ο μοναδικός που δέχτηκε μικρή πίεση φέτος, σε ένα περιβάλλον οικονομικής αστάθειας και υψηλών επιτοκίων. Αδιαφιλονίκητα, LVMH και Kering σάρωσαν γι’ ακόμα μια χρονιά τον ανταγωνισμό γιγαντώνοντας τις αυτοκρατορίες τους με luxury brands που έχουν σκοπό να προσθέσουν στα χαρτοφυλάκιά τους.

    Ο Mr Louis Vuitton, Μπερνάρ Αρνό, δεν περιορίστηκε μόνο στον κόσμο των κοσμημάτων, των αξεσουάρ και της ένδυσης, μιας και εδώ και χρόνια έχει συνδέσει το όνομά του με κάθε υπηρεσία, από εστίαση μέχρι φιλοξενία αφήνοντας τη δική του σφραγίδα στην πολυτέλεια.

    Από την άλλη, η Kering, αν και δεν έχει την ορμή της LVMH, ούτε στην πορεία της στο χρηματιστήριο, ούτε στις πωλήσεις, παραμένει ένας δυνατός παίχτης στον χώρο των εξαγορών.

    Οι κινήσεις του Mr. Louis Vuitton

    Από τους πιο δραστήριους επιχειρηματίες, ο Μπερνάρ Αρνό μεταξύ της αναζήτησης για τον διάδοχό του, μαθημάτων γκολφ και επαφών με την Κίνα, έχει προχωρήσει σε μια σειρά εξαγορών τους τελευταίους μήνες.

    Τον περασμένο Φεβρουάριου, ύστερα από χρόνια φημολογιών και διαψεύσεων, η Moët-Hennessy, μέλος του ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH, αγόρασε το Chateau Minuty, ένα από τα 23 αυθεντικά κτήματα cru classe. Η LVMH με ιστορία στο εκλεπτυσμένο κρασί, προχώρησε σε μια εξαγορά ενός αμπελώνα που θεωρείται από τους ειδικούς ως η απόλυτη εκπροσώπηση του ροζέ της Προβηγκίας.

    Αγόρασε μία έκταση 1.600 στρεμμάτων στο Saint-Tropez, με τη Moët Hennesy  να καταβάλει αντίτιμο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις,  από 350 έως και 450 εκατ. ευρώ.

    Δύο μήνες αργότερα, το ανακαινισμένο κατάστημα της Tiffany & Co., ύστερα από τρία χρόνια αναμονής άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό στο εμβληματικό Fifth Avenue Landmark. Με την εσωτερική διακόσμηση να είναι από τα χέρια του κορυφαίου και προκλητικού αρχιτέκτονα Πίτερ Μαρίνο, ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας προχώρησε σε μία ακόμα εξαγορά, αυτή του πλειοψηφικού πακέτου της Platinum Invest, μιας γαλλικής εταιρείας κατασκευής κοσμημάτων, η οποία φιλοδοξεί να προσφέρει μία νέα πνοή στην παραγωγή των πολυτελών αξεσουάρ Tiffany & Co.

    Και οι δραστηριότητες του ομίλου δεν σταματούν εκεί, καθώς με τα την εντυπωσιακή επίδοση του στις ευρωαγορές και την επιτυχία του να είναι η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία που μπήκε στο club των εταιρειών με χρηματιστηριακή αγορά άνω των 500 δις δολαρίων, ο γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), συζητάει τις τελευταίες ημέρες και την εισαγωγή της Birkenstock, την οποία εξαγόρασε πριν δύο χρόνια.

    Ποιους κλάδους ενισχύει η Kering

    O όμιλος Kering με κεφαλαιοποίηση πάνω από 60 δις δολάρια, προσπαθεί να ακολουθήσει το παράδειγμα του Γάλλου αντιπάλου της, έχοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιό της εξέχοντα brands, όπως Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Gucci, Alexander McQueen και Yves Saint Laurent.

    O κολοσσός πολυτελείας πριν λίγους μήνες εξαγόρασε την UNT, μία εταιρεία κατασκευής μεταλλικών και μηχανικών εξαρτημάτων για να ενισχύσει την παραγωγή και την ποιότητα της κατασκευής στην εταιρεία Kering Eyewear.

    Μία εταιρεία που στο α’ εξάμηνο του 2023 κατέγραψε διψήφια ποσοστά στην ανάπτυξή της, με έσοδα άνω των 433 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 44% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Μεταξύ των συλλογών στα γυαλιά που προσφέρει είναι brands όπως Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, MCQ, Boucheron και Pomellato.

    Η εξαγορά όμως που τράβηξε το ενδιαφέρον των insiders της μόδας ήταν η απόκτηση του brand αρωμάτων Creed, σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί επάξια τους αντιπάλους τους στον τομέα της high-end ομορφιάς.

    Σύμφωνα με τους FT, η Kering πλήρωσε 3,5 δις δολάρια για να αποκτήσει το brand, το οποίο μέχρι πρότινος αποτελούσε έναν ανεξάρτητο παίκτη στον χώρο της αρωματοποιΐας, δημοφιλή για τα ιδιαίτερα αρώματά του και με μια κληρονομιά που μετράει πάνω από 2,5 αιώνες.

    Ο γαλλικός κολοσσός ενισχύει την Kering Beauté, με αυτή την εξαγορά, σε μια αγορά που καταγράφει διπλάσια ποσοστά ανάπτυξης τους τελευταίους μήνες και υψηλή κερδοφορία.

    Διαβάστε επίσης:

    Francois-Henri Pinault: Από την Gucci στην εξαγορά πρακτορείου ταλέντων με αποτίμηση 7 δισ. δολ.

    Bulgari: Χαστούκι από την Κίνα στο brand των πολυτελών ειδών – Γιατί εξόργισε τους καταναλωτές

    Gucci Visions: Έκθεση στο Metaverse για τα 102 χρόνια του οίκου



    ΣΧΟΛΙΑ