Λειτουργικά κέρδη 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ ανέφερε η Lufthansa για το 2023, εναρμονισμένα με τις προβλέψεις της εταιρείας, ενώ επισημαίνει ότι τα λειτουργικά αποτελέσματα του 2024, δεν θα διαφέρουν πολύ από τα περσινά.

Την ώρα που η γερμανική εταιρεία δίνει “μάχη” με τους εργαζομένους, οι οποίοι εξήγγειλαν νέες απεργίες από σήμερα για τους μισθούς τους, αναμένει υψηλότερη λειτουργική ζημιά το α’ τρίμηνο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

1

Τα λειτουργικά κέρδη για το 2023 αυξήθηκαν κατά 76% από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ (1,63 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2022.

Τα έσοδα 35,4 δισεκατομμυρίων ευρώ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 15% έναντι 31 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022, όμως ήταν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα 36 δισεκατομμύρια ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ανέφερε ότι τα αποτελέσματά της ήταν αρκετά ισχυρά ώστε να προτείνει μέρισμα 0,30 ευρώ/μετοχή, η οποία θα ψηφιστεί στην ετήσια γενική συνέλευση στις 7 Μαΐου.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος δεν έχει εκδώσει μέρισμα από το 2019.

“Ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στον στόχο του να δημιουργήσει ένα βιώσιμο προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT”, ανέφερε η εταιρεία.

“Ο Όμιλος Lufthansa έχει ανακτήσει την οικονομική του ισχύ”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Carsten Spohr.

“Η δέσμευση των εργαζομένων μας, έκανε το 2023 μία από τις τρείς καλύτερες χρονιές στην ιστορία του Ομίλου Lufthansa”, είπε χαρακτηριστικά.

Τα αποτελέσματα έρχονται σχεδόν δύο εβδομάδες αφότου η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε την αιφνιδιαστική αποχώρηση του δημοφιλή γενικού οικονομικού διευθυντή Remco Steenbergen, η οποία έριξε την τιμή της μετοχής της και κλόνισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Ζήτηση vs αυξήσεις μισθών

Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης επωφελήθηκαν από μια άνευ προηγουμένου ζήτηση μετά την πανδημία, η οποία τους επέτρεψε την  αύξηση τιμών, ωστόσο, το υψηλότερο κόστος εργασίας και συντήρησης, περιόρισε την αύξηση των κερδών.

Ειδικότερα, η Lufthansa συμφώνησε σε νέες, υψηλότερες αμοιβές, προκειμένου να ανασταλούν οι απεργίες, γεγονός που σύμφωνα με αναλυτές και επενδυτές απειλεί τον στόχο του λειτουργικού περιθωρίου για το 2024.

Την Τετάρτη, το προσωπικό καμπίνας ψήφισε να προχωρήσει σε απεργία καθώς επιδιώκει αύξηση μισθών κατά 15%, ένας πιθανός προάγγελος περαιτέρω “διάβρωσης” των κερδών.

Ωστόσο, η μετοχή του αερομεταφορέα έχει ξεπεράσει αυτή των ευρωπαϊκών ανταγωνιστών Air France-KLM και IAG από τις αρχές του 2022, καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία της περιοχής ανέκαμψε από την διατάραξη των αγορών, η οποία προκλήθηκε παγκοσμίως από την πανδημία COVID-19.

Την περασμένη εβδομάδα, τα αποτελέσματα της Air France και της ιδιοκτήτριας IAG της British Airways, ανέδειξαν τις προκλήσεις του κλάδου, οι οποίες δημιουργούνται από τις υψηλές τιμές των καυσίμων αεροσκαφών, τις γεωπολιτικές εξελίξεις, τα προβλήματα στους κατασκευαστές αεροσκαφών και τις διαβουλεύσεις για τα μισθολόγια.

Διαβάστε επίσης: 

Lufthansa: Νέα απεργία επηρεάζει πάνω από 200.000 επιβάτες

Πράσινη ναυτιλία: Απαιτούνται 5 δισ. ευρώ για την μετάβαση της ακτοπλοΐας – Τα 3 σενάρια για την χρηματοδότηση των εταιρειών

Mytilineos: Αγορά ιδίων μετοχών με μέση τιμή €36,0152/μετοχή