ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι ναύλοι θα αυξηθούν μεταξύ 1 και 72 ευρώ (1,07-77,24 δολάρια), ανάλογα με τον τύπο του εισιτηρίου, σε όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Βρετανία, τη Νορβηγία και την Ελβετία, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο γερμανικός αεροπορικός κολοσσός.
Επιπλέον, ανέφερε ότι η χρέωση θα «κάλυπτε μέρος του σταθερά αυξανόμενου πρόσθετου κόστους, λόγω των περιβαλλοντικών απαιτήσεων», όπως τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) που κατασκευάζονται από βιολογικά υλικά, και θεωρούνται σημαντικά για τη μείωση της ρύπανσης κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Σημειώνεται ότι η ΕΕ έχει υιοθετήσει κανόνες, οι οποίοι απαιτούν οι πτήσεις που αναχωρούν από αεροδρόμια των κρατών μελών, να μεταφέρουν προοδευτικά αυξανόμενες ποσότητες SAF.
Υπενθυμίζεται ότι οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ήδη αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, κατά την ταξιδιωτική έκρηξη που σημειώθηκε στην μετά-COVID-19 περίοδο, αυξάνοντας την ανησυχία ότι περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να αρχίσουν να αποτρέπουν τους ταξιδιώτες από το να ταξιδεύουν αεροπορικώς.
Ακριβότερα βιώσιμα καύσιμα
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει εδώ και χρόνια ότι οι νέοι κανονισμοί, απαιτούν ακριβότερα βιώσιμα καύσιμα στα αεροσκάφη, τα οποία με τη σειρά τους, αυξάνουν το κόστος των ναύλων.
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, προειδοποίησε πέρσι ότι οι στόχοι της ΕΕ θα ήταν δύσκολο να επιτευχθούν, ενώ είχε αφήσει να εννοηθεί ότι τα υψηλότερα κόστη, θα μετακυλίονται στους πελάτες.
Η αύξηση των τιμών, την οποία η αεροπορική εταιρεία ονόμασε «Επιβάρυνση Περιβαλλοντικού Κόστους», θα καλύψει μέρος αυτού του κόστους για το 2025.
H μετοχή της Lufthansa υποχωρούσε σχεδόν 1% στις 15:14 ώρα Ελλάδος την Τρίτη.
Σε αυτό το πλαίσιο, σημειώνεται ότι και η Air France-KLM εισήγαγε παρόμοια χρέωση τον Ιανουάριο του 2022, προσθέτοντας επιπλέον χρέωση έως και 12 ευρώ για τους επαγγελματικούς ναύλους και τέσσερα ευρώ για τους οικονομικούς ναύλους.
«Έχουμε μια συνεισφορά για SAF, η οποία ισχύει για όλες τις πτήσεις (όχι μόνο κατά την αναχώρηση από την Ευρώπη), και αντικατοπτρίζει με διαφάνεια το πρόσθετο κόστος της ενσωμάτωσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων», είχε δηλώσει εκπρόσωπος της Air France-KLM.
Διαβάστε επίσης:
Aegean: Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη για το 2024
Lufthansa: Λειτουργικά κέρδη στα 2,7 δισ. ευρώ το 2023 – Τι προβλέπει για το 2024
Metlen: Από 2 Ιουλίου η διανομή μερίσματος €1,47/μετοχή