Θέση στα ράφια της Lidl με επώνυμα προϊόντα απέκτησε πριν από λίγο καιρό η πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ. Μετά από σχετική συμφωνία, η εταιρεία της οικογένειας Μαρλαφέκα διαθέτει από τον περασμένο Ιούλιο τα αναψυκτικά της στα 220 καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας στην Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία.

Στους περίπου δυο μήνες που μετράει η συνεργασία, η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού είναι εντυπωσιακή καθώς οι πωλήσεις έχουν υπερβεί τις 900 χιλ. ευρώ! Και αυτό με μόνο δυο κωδικούς (πορτοκαλάδα και λεμονάδα σε πλαστικό μπουκάλι στη συσκευασία των 330 ml)! Εκτιμάται πως σε ετήσια βάση οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 3 εκατ. ευρώ, καθώς σταδιακά θα ενταχθούν και οι υπόλοιποι κωδικοί και συσκευασίες.

Όπως λέει ο εμπορικός διευθυντής της Λουξ, Κωνσταντίνος Μαρλαφέκας, η συνεργασία με την Lidl πραγματοποιήθηκε μετά από σοβαρές διαπραγματεύσεις και συνομιλίες που διήρκεσαν περίπου 2 χρόνια και ενώ η γερμανική αλυσίδα αναζητούσε να εντάξει στη γκάμα της το πρώτο ελληνικό αναψυκτικό με ευρεία απήχηση.

Καταλυτικό ωστόσο ρόλο για την επίτευξη της συμφωνίας, σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, έπαιξε το γεγονός πως η γερμανική εταιρεία αποδέχθηκε τον όρο οι τιμές πώλησης των αναψυκτικών να είναι ίδιες με τις υπόλοιπες αλυσίδες.

Η παραπάνω συνεργασία, εφ’ όσον εξελιχθεί ομαλά, αναμένεται να βοηθήσει τα μέγιστα στην προσπάθεια που καταβάλει η πατρινή βιομηχανία να κατακτήσει την κορυφή στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών με γεύση, δηλαδή στην κατηγορία που δεν περιλαμβάνεται η Cola.

Υπολογίζεται ότι ένας επιπλέον τζίρος της τάξης των 2,5 με 3 εκατ. ευρώ θα ανεβάσει την Λουξ στην πρώτη θέση της κατηγορίας -που είναι και ο μεγάλος στόχος της- εφόσον οι οικονομικές και πολιτικές συνθήκες το επιτρέψουν. Ήδη, η πατρινή βιομηχανία βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατηγοράς των non cola με μερίδιο άνω του 35%, πίσω από την Coca Cola που με την Fanta ελέγχει λίγο πάνω από το 39% (στοιχεία Ιουλίου).

Η συγκυρία για την εταιρεία είναι εξαιρετικά θετική, αφού παρά τη γενικότερη στασιμότητα στην κατανάλωση αυτή αυξάνει διαρκώς τα μερίδια της, σε αντίθεση με τους περισσότερους παίκτες της αγοράς και ειδικά τους πολυεθνικούς (Coca-Cola και Pepsi) που χάνουν έδαφος…

Ο ρόλος του Σκλαβενίτη και το εξωτερικό

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Λουξ, Γιάννη Μαρλαφέκα, ο όγκος πωλήσεων των συσκευασιών αναπτύσσεται με ρυθμούς της τάξης του 7%, τη στιγμή που η κατανάλωση στην αγορά παραμένει στάσιμη, ενώ ενισχυμένη εμφανίζεται και η κερδοφορία, παρά τις ισχυρές πιέσεις που ασκούν οι λιανέμποροι για εκτεταμένες προσφορές.

Ειδικότερα, για το σύνολο του 2018 τα έσοδα εκτιμάται πως διαμορφωθούν σε περίπου 33,25 εκατ. ευρώ, όσο και πέρυσι ενώ τα κέρδη προ φόρων θα φθάσουν σε περίπου 3 εκατ. ευρώ. Σημαντική ώθηση έχει δώσει η ενεργοποίηση των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλο υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη.

Πέρα από την αταλάντευτη προσήλωσή της στις ανταγωνιστικές τιμές, στα σχέδια των διοικούντων την Λουξ είναι η επέκταση στο εξωτερικό μέσα και από τη νέα σειρά καινοτόμων αναψυκτικών Plus n’ Light. Τα μηνύματα που έρχονται είναι ενθαρρυντικά, ειδικά σε κάποιες αγορές, όπως της Αμερικής όπου η ανάπτυξη είναι αλματώδης.

«Θέλουμε να οικοδομήσουμε γερές συνεργασίες, ώστε να υπάρχει μια  συνεχής επαναληψιμότητα στις παραγγελίες σε βάθος χρόνου. Πάμε με την δέουσα σοβαρότητα και όχι ως διάττοντες αστέρες», επισημαίνει ο κ. Γ. Μαρλαφέκας.

Στα πλάνα της εταιρείας παραμένει η είσοδος στο εμφιαλωμένο νερό. Όπως λέει ο κ. Μαρλαφέκας εξακολουθούν να εξετάζονται διάφορες περιπτώσεις, οι οποίες πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιό της, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο και απτό. Από την άλλη πλευρά, εκτός πλάνων φαίνεται να βρίσκονται οι εξαγορές ομοειδών εταιρειών στην χώρα, παρότι οι ευκαιρίες είναι πολλές.

Η Λουξ ξεκίνησε να λειτουργεί το 1950 στην Πάτρα, ως μια μικρή βιοτεχνία αναψυκτικών. Σήμερα, είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση με μερίδιο λίγο πάνω από το 10%. Διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες  μονάδες, εκ των οποίων μία πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής της συσκευασίας P.E.T. στο Αίγιο. Συγκεκριμένα, η μονάδα έχει πλέον την εξειδίκευση στα στάδια παραγωγής πλαστικών προπλασμάτων (preform) και διαμόρφωσης του τελικού σχήματος των πλαστικών φιαλών της Λουξ. Ειδικότερα, στο πρώτο στάδιο (preform) η εταιρεία έχει την παραγωγική δυνατότητα 130 εκατ. τεμαχίων τον χρόνο, ενώ στο δεύτερο στάδιο αντίστοιχα 150 εκατ. τεμαχίων τον χρόνο και η οποία πρόκειται να διπλασιαστεί με την προσθήκη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού μέσα στο 2019.

Επιπλέον, η Λουξ απασχολεί 130 άμεσους και έμμεσους εργαζόμενους σε Αχαΐα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα, πραγματοποιεί εξαγωγές σε 22 χώρες. Μεταξύ αυτών, είναι η  Γερμανία, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία και η Κύπρος.

Να σημειωθεί ότι για τη διετία 2018-2019 η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό.