Μια καλή χρονιά με ισχυρές επιδόσεις ήταν η περσινή για την αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ.

Με επικεφαλής τον Γιάννη Μαρλαφέκα η εταιρεία κατάφερε να  διευρύνει τις πωλήσεις της αλλά και να γυρίσει σε κερδοφορία μετά τις ζημιές που «έγραψε» το 2022.

1

Μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από πληθωριστικές πιέσεις και «έκρηξη» στο ενεργειακό κόστος και τις τιμές των πρώτων υλών οδηγώντας τη γνωστή εταιρεία αναψυκτικών σε ζημιογόνο αποτέλεσμα παρά τις προσπάθειες να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2023 που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα «οι τιμές των α’ και β’ υλών και ενέργειας έφτασαν στην κορύφωσή τους κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022 επηρεάζοντας σημαντικά την κερδοφορία του ομίλου και της εταιρείας κατά τη συγκεκριμένη χρήση. Η διόρθωση που παρατηρήθηκε στις τιμές των ανωτέρω από τις αρχές του έτους 2023, σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό της τιμολογιακής πολιτικής του ομίλου και της εταιρείας επηρέασε θετικά την κερδοφορία της εταιρείας».

Αύξηση κύκλου εργασιών

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου στη διαμορφώθηκε σε 35,871 εκατ. ευρώ (+2,25%).  Το μικτό κέρδος του ομίλου αυξήθηκε κατά 13,86% και διαμορφώθηκε στα 20,146 εκατ. ευρώ έναντι 17,694 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε  4,575 εκατ. ευρώ  έναντι  73,236 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 2,537 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών -1,506 εκατ. ευρώ ενώ τα συνολικά αποτελέσματα περιόδου συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών συνολικών εσόδων ανήλθαν σε κέρδη  2,301  έναντι ζημιών  – 1,524 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.

Η διοίκηση της αχαϊκής βιομηχανίας αναψυκτικών εκτιμά ότι και για τη φετινή χρήση θα συνεχιστεί το κερδοφόρο αποτέλεσμα παρά τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, τα  υψηλά επίπεδα πληθωρισμού με την αρνητική επίπτωση που επιφέρουν στη ζήτηση, το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο επέφερε ανατιμήσεις στις τιμές των α’ & β’ υλών και οι οποίες καθιστούν δυσχερή την εκτίμηση της εξέλιξης των σημαντικών παραγόντων που επηρεάζουν τα μεγέθη της εταιρείας.

Αισιοδοξία για συνέχιση της κερδοφορίας

Ωστόσο, εκφράζει αισιοδοξία για τη συνέχιση της κερδοφορίας της,  καθώς όπως επισημαίνεται οι κινήσεις και η στρατηγική που έχει θεσπίσει για τη προμήθεια των Ά υλών και το ενεργειακό κόστος έχει ως σκοπό τον εξορθολογισμό του κόστους. Ωστόσο, η εταιρεία, παρόλο την ρευστή κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνική Οικονομία, παρουσιάζει υψηλούς δείκτες ρευστότητας και σε συνδυασμό με τις μηδενικές δανειακές της υποχρεώσεις προς τραπεζικά ιδρύματα, προσδίδει στην εταιρεία μία πρόσθετη ασφάλεια ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς»

Βασικοί στόχοι της εταιρείας είναι η ισχυροποίηση της στην εγχώρια αγορά, η αρτιότερη κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών των πελατών της και η διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές και σε νέους κλάδους εφαρμόζοντας την εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο μέσω της εξάπλωσης σε νέες γεωγραφικές αγορές όσο και μέσω της κυκλοφορίας νέων προϊόντων. «Επομένως, η Λουξ Μαρλαφέκας Α.Β.Ε.Ε., ως απόρροια των ορθών επιλογών της διοίκησης και του σωστού σχεδιασμού του προγράμματος ανάπτυξης που ακολουθεί, αναμένεται να έχει ανοδική πορεία και να παραμείνει μια υγιής και εξελισσόμενη ελληνική εταιρεία» σημειώνεται.

Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία, που σήμερα απασχολεί 127, ότι στο τέλος της περυσινής χρήσης τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ήταν στα 17,51 εκατ. ευρώ ενώ το σύνολο  της καθαρής θέσης ήταν στα 28,61 εκατ. ευρώ.

Η αχαϊκή βιομηχανία αναψυκτικών που μετρά πάνω από 70 χρόνια ζωής (σ.σ. ιδρύθηκε το 1950 ως προσωπική εταιρεία με την επωνυμία Παναγιώτης Μαρλαφέκας και η τελευταία της μεταβολή έγινε το 1997) έχει μια πλήρως καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής. Διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής, καθώς και γραφεία στην Αθήνα, όπου έχει μεταφερθεί η έδρα από την 24η Ιανουαρίου 2020. Η πρώτη μονάδα, είναι το εργοστάσιο παραγωγής στο Κεφαλόβρυσο. Η δεύτερη μονάδα είναι το κέντρο διανομής, που βρίσκεται στην δημοτική κοινότητα Σαραβαλίου Πατρέων και η τρίτη μονάδα, είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής συσκευασιών, τύπου PET, στο Αίγιο. Επίσης, το 2008, η εταιρεία δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο κέντρο logistics στο Κορωπί Αττικής, με στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς και του χρόνου παράδοσης.

Σημειώνεται ότι η Λουξ διαθέτει στην αγορά δέκα διαφορετικά είδη αναψυκτικών, τρία είδη αναψυκτικών  plus n’ light (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, Cola Λουξ), παγωμένο τσάι, τέσσερα είδη χυμών και το εμφιαλωμένο νερό Δίρφυς, καθώς ελέγχει το 42,34% της εταιρείας εμφιάλωσης Δίρφυς ΑΕ.

Διαβάστε επίσης

Δ. Θανόπουλος: «Σπάει ταμεία» το σούπερ μάρκετ των βορείων προαστίων

Όμιλος Φουρλής: Το σχέδιο για τα νέα καταστήματα IKEA σε όλη την Ελλάδα

Ο Κώστας Βαλιάδης νέος CEO στην ΔΕΛΤΑ, στη θέση του Χρήστου Τσόλκα – Αποκλειστικά στο mononews η ανακοίνωση