ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Η πορεία ανάκαμψης των ναύλων των capesize εξαρτάται πλέον από τον Ατλαντικό
Η τιμή στην οποία κυμάνθηκε η φημολογούμενη εξαγορά ανέρχεται στα 33 εκατ. δολάρια. Πάντως, τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. (SWS) – στα οποία κατασκευάζεται αυτή την περίοδο το εν λόγω πλοίο – λέγεται ότι αναζητούσαν για εκείνο κάποιον αγοραστή που θα δεχτεί να καταβάλλει μια σχετικά υψηλότερη τιμή από αυτή που λέγεται ότι έδωσε ο κ. Κολλάκης.
Το mononews.gr προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία για να επιβεβαιώσει την είδηση, ωστόσο, αυτό δεν κατέστη δυνατόν λόγω απουσίας του αρμόδιου στελέχους της ναυτιλιακής.
Όσον αφορά την πρώτη εξαγορά φορτηγού πλοίου τύπου capesize στην οποία προχώρησε η ναυτιλιακή Chartworld, εκείνη αφορούσε το χωρητικότητας 180.000-dwt Mustang, το οποίο κατασκευάστηκε το 2016 στα ναυπηγεία Jiangsu News Times Shipbuilding Co.Ltd. (New Times) και λέγεται ότι ήταν εκείνο που έκανε τον κ. Κολλάκη να επεξεργαστεί το ενδεχόμενο να επεκταθεί και στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Είναι γεγονός πως τα φορτηγά πλοία τύπου capesize αυτή την περίοδο είναι αρκετά δημοφιλή για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του ξηρού φορτίου. Αυτό συμβαίνει καθώς η αγορά βρίσκεται σε ένα σημείο που τα συγκεκριμένα πλοία αποτελούν καλή αγοραστική ευκαιρία, λόγω του ότι οι τιμές τους έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Έτσι, το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τα capesizes αναμένεται να παραμείνει υψηλό για αρκετό καιρό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange, οι τιμές των ναύλων των capesizes στην αγορά spot διαμορφώνονται στα 14.540 δολάρια την ημέρα, αφού κατέγραψαν μια σύντομη άνοδο την προηγούμενη εβδομάδα.
Η εταιρεία Chartworld Shipping Corp. αποτελεί μέρος του ναυτιλιακού ομίλου Chartworld, ο οποίος μεταξύ άλλων διαθέτει κάτω από την ομπρέλα του και τις εταιρείες Charterwell Maritime S.A., Chartworld Maritime Management Corporation αλλά και την ναυλομεσιτική Chartworld Chartering Corporation.
Ο όμιλος, που ιδρύθηκε στην Αθήνα πριν από τέσσερις δεκαετίες, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς δραστηριοποιείται στην αγορά του ξηρού φορτίου, στις μεταφορές πετρελαίου και εμπορευματοκιβωτίων ενώ διαθέτει παρουσία και στον τομέα των πλοίων-ψυγείων.
Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν μεγάλο και διευρυμένο στόλο 66 πλοίων που περιλαμβάνει 10 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (συγκεκριμένα: 2 handysizes, 2 panamaxes, 5 kamsarmaxes και 1 Capesize – μέχρι την παραλαβή και του δεύτερου από τα ναυπηγεία SWS), 27 πλοία-ψυγεία, 7 δεξαμενόπλοια και 22 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/tis-efches-tou-markou-nomikou-ston-baltic-exchange-o-mark-jackson/77497
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν