ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Chartworld Shipping Corp., συμφερόντων του γνωστού εφοπλιστή Λου Κολλάκη, φημολογείται ότι προχώρησε στην εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου τύπου capesize, το οποίο ανήκε στην βελγική Cobelfret Bulk Carriers. Η συγκεκριμένη εξαγορά, εάν ισχύει, θα αποτελεί τη δεύτερη προσθήκη φορτηγού πλοίου τύπου capesize για την Chartworld μέσα στο 2016, γεγονός που μαρτυράει ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να επεκταθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η τιμή στην οποία κυμάνθηκε η φημολογούμενη εξαγορά ανέρχεται στα 33 εκατ. δολάρια. Πάντως, τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. (SWS) – στα οποία κατασκευάζεται αυτή την περίοδο το εν λόγω πλοίο – λέγεται ότι αναζητούσαν για εκείνο κάποιον αγοραστή που θα δεχτεί να καταβάλλει μια σχετικά υψηλότερη τιμή από αυτή που λέγεται ότι έδωσε ο κ. Κολλάκης.
Το mononews.gr προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία για να επιβεβαιώσει την είδηση, ωστόσο, αυτό δεν κατέστη δυνατόν λόγω απουσίας του αρμόδιου στελέχους της ναυτιλιακής.
Όσον αφορά την πρώτη εξαγορά φορτηγού πλοίου τύπου capesize στην οποία προχώρησε η ναυτιλιακή Chartworld, εκείνη αφορούσε το χωρητικότητας 180.000-dwt Mustang, το οποίο κατασκευάστηκε το 2016 στα ναυπηγεία Jiangsu News Times Shipbuilding Co.Ltd. (New Times) και λέγεται ότι ήταν εκείνο που έκανε τον κ. Κολλάκη να επεξεργαστεί το ενδεχόμενο να επεκταθεί και στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Είναι γεγονός πως τα φορτηγά πλοία τύπου capesize αυτή την περίοδο είναι αρκετά δημοφιλή για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του ξηρού φορτίου. Αυτό συμβαίνει καθώς η αγορά βρίσκεται σε ένα σημείο που τα συγκεκριμένα πλοία αποτελούν καλή αγοραστική ευκαιρία, λόγω του ότι οι τιμές τους έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Έτσι, το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τα capesizes αναμένεται να παραμείνει υψηλό για αρκετό καιρό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange, οι τιμές των ναύλων των capesizes στην αγορά spot διαμορφώνονται στα 14.540 δολάρια την ημέρα, αφού κατέγραψαν μια σύντομη άνοδο την προηγούμενη εβδομάδα.
Η εταιρεία Chartworld Shipping Corp. αποτελεί μέρος του ναυτιλιακού ομίλου Chartworld, ο οποίος μεταξύ άλλων διαθέτει κάτω από την ομπρέλα του και τις εταιρείες Charterwell Maritime S.A., Chartworld Maritime Management Corporation αλλά και την ναυλομεσιτική Chartworld Chartering Corporation.
Ο όμιλος, που ιδρύθηκε στην Αθήνα πριν από τέσσερις δεκαετίες, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς δραστηριοποιείται στην αγορά του ξηρού φορτίου, στις μεταφορές πετρελαίου και εμπορευματοκιβωτίων ενώ διαθέτει παρουσία και στον τομέα των πλοίων-ψυγείων.
Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν μεγάλο και διευρυμένο στόλο 66 πλοίων που περιλαμβάνει 10 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (συγκεκριμένα: 2 handysizes, 2 panamaxes, 5 kamsarmaxes και 1 Capesize – μέχρι την παραλαβή και του δεύτερου από τα ναυπηγεία SWS), 27 πλοία-ψυγεία, 7 δεξαμενόπλοια και 22 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/tis-efches-tou-markou-nomikou-ston-baltic-exchange-o-mark-jackson/77497
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι εκπτώσεις για εκπαιδευτικούς σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
- Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα πρέπει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Συρία
- Γεωργία: Βουλευτής πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε στο κοινοβούλιο της αποσχισθείσας Αμπχαζίας
- Ίσραελ Κατς: Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου τα αποτελέσματα των ερευνών για την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου