Σχέδιο εξόδου της L’Occitane International από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ εξετάζει ο Αυστριακός δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης και πρόεδρος  της εταιρείας, Reinold Geiger, μετά από 14 ολόκληρα χρόνια παρουσίας της γαλλικής εταιρείας προϊόντων περιποίησης δέρματος στην ασιατική χώρα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, o Geiger είναι πολύ κοντά στο να κάνει μια προσφορά για να βγάλει την εταιρεία από το χρηματιστήριο, σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να την αποτιμήσει σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους της.

Εξετάζει δε, την πιθανότητα να κάνει μια προσφορά για τις μετοχές της L’Occitane – που δεν κατέχει ήδη – για 34 δολάρια Χονγκ Κονγκ.

Σημειώνεται ότι ένα σχήμα που ελέγχεται από τον Geiger κατέχει ήδη περισσότερο από το 70% της εταιρείας, σύμφωνα με επίσημα χρηματιστηριακά στοιχεία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στις 9 Απριλίου έγινε γνωστό ότι σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων βρισκόταν η Blackstone με τον Geiger, προκειμένου εκείνη, να εξαγοράσει την εταιρεία προϊόντων περιποίησης δέρματος και καλλυντικών.

Τότε, η διαπραγμάτευση της μετοχής της L’Occitane ανεστάλη στο Χονγκ Κονγκ, εν αναμονή της ανακοίνωσης, ενώ ξεκίνησε ξανά τις διαπραγματεύσεις σήμερα Τρίτη, σημειώνοντας άνοδο έως και 13%, το υψηλότερο ποσοστό από τον Ιανουάριο του 2022.

Η Blackstone εξέταζε το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς για την L’Occitane και έχει διενεργήσει προκαταρκτικό due diligence, ανέφερε το Bloomberg News τον Φεβρουάριο.

Όπως σημειώνεται στο σημερινό δημοσίευμα, η Blackstone και η Goldman Sachs Asset Management ενδέχεται να παράσχουν περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε συνολική χρηματοδότηση, δίνοντας στην L’Occitane μια εταιρική αξία περίπου 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η πλούσια ιστορία άνω των 45 ετών

Η L’Occitane ιδρύθηκε το 1976 από τον Γάλλο Olivier Baussan, ο οποίος ξεκίνησε να παρασκευάζει αιθέρια έλαια από φυτά όπως η λεβάντα στην επαρχία της Προβηγκίας και να τα πουλάει στις τοπικές αγορές.

Ο Geiger έγινε μέτοχος το 1994, δηλώνοντας ότι οι κακές επιδόσεις της εταιρείας τον ώθησαν να αρχίσει να εργάζεται εκεί σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει την επένδυσή του.

Ο ίδιος επέκτεινε τη L’Occitane σε παγκόσμιο επίπεδο στην Ασία αφού εντυπωσιάστηκε όπως λέει από την εργασιακή ηθική της περιοχής.

Αρχικά, η στρατηγική δεν απέδωσε, τελικά όμως εισήχθη στο Χονγκ Κονγκ με αρχική δημόσια προσφορά το 2010 και σήμερα διαθέτει οκτώ brands και περίπου 3.000 σημεία πώλησης σε 90 χώρες.

Ωστόσο, κερδίζει μόνο το 1/3 περίπου των εσόδων της στην Ασία, ενώ η Αμερική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή της.

Μεγάλος ανταγωνισμός

Ο όμιλος έχει δει μείωση των κερδών του τα τελευταία χρόνια, καθώς αντιμετωπίζει μια δύσκολη αγορά στην Κίνα, όπου παγκόσμιες μάρκες όπως η L’Oreal και η Estee Lauder, διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με τις ανάλογες προσφορές που διαθέτουν.

Πέρσι ήρθε πρώτη η αγορά των ΗΠΑ, ενώ η Κίνα ήταν η κορυφαία αγορά της μάρκας βάσει πωλήσεων για τα οικονομικά έτη 2021 και 2022.

Το οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο του 2023, τα κέρδη της L’Occitane μειώθηκαν κατά 51% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ στο εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο, τα κέρδη μειώθηκαν κατά 38%.

Η εταιρεία ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση ότι η διαγραφή από το χρηματιστήριο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευελιξία, όσον αφορά τις επενδύσεις σε μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες βιώσιμης ανάπτυξης.

Διατείνεται μάλιστα ότι είναι σημαντικό να απαλλαγεί από τις πιέσεις των προσδοκιών των κεφαλαιαγορών, δεδομένης της έντασης του ανταγωνισμού στην παγκόσμια βιομηχανία.

Διαβάστε επίσης:

Blackstone: Κοντά στην εξαγορά της L’Occitane του δισεκατομμυριούχου Reinold Geiger

Microsoft: Επενδύσεις 1,7 δισ. δολ. σε cloud computing και ΑΙ στην Ινδονησία

Entersoft: Αύξηση τζίρου κατά 12% στο πρώτο τρίμηνο