ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ανοίγουν σήμερα, Δευτέρα (10/10), τις πύλες τους για το επιβατικό κοινό οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό στον Πειραιά «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Στα μεγάλα έργα υποδομής που ολοκληρώνονται ή είναι σε εξέλιξη, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τον χαιρετισμό του, στα εγκαίνια στον Πειραιά, των τριών νέων σταθμών του ΜΕΤΡΟ, με τα οποία ολοκληρώνεται η Γραμμή 3 και συνδέεται το μεγάλο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Yπογράμμισε ότι η Ελλάδα στην κατασκευή έργων όπως του ΜΕΤΡΟ, έχει δημιουργήσει “Σχολή”, στο πώς μπορούν να κατασκευαστούν τέτοια έργα με την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
«Κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες κυβερνήσεις μας παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια, ωσάν να μπορούν τάχα να εξαπατήσουν τους πολίτες με αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε αρχικά όσους εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο και να παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμματών. Tόνισε πως πρόκειται για έργο το οποίο είχε εξαρχής μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, ειδικά όσον αφορά την κατασκευή του κεντρικού σταθμού και κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν ώστε να παραδοθεί σήμερα.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το έργο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά, και τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας σε 20 λεπτά.
«Είναι μiα μόνο απόδειξη το έργο αυτό, της μεγάλης έμφασης την οποία δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας όχι μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσω και την πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Έχετε δίκιο να λέτε ότι έχουμε δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς», συνέχισε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα είπε ότι στο τέλος του 2023, αρχές του 2024, θα γίνουν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι θα είναι και μουσεία με πιο εμβληματικό στον σταθμό στη Βενιζέλου.
«Και Μετρό και αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Μιλώντας για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς είπε ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και φιλικές παρεμβάσεις στον πολίτη χωρίς τη σημαντική επέκτασή τους. Ανέφερε ότι το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε τη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και πως «είμαστε σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια η γραμμή 4 θα παραδοθεί προς χρήση».
Επ’ αυτού πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι υπόλοιπες επεκτάσεις πάνω από 1 εκατ. Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά.
Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι το κεντρικό σύνθημα της κυβέρνησης είναι «Συνέπεια, Συνέχεια, Σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής», ενώ απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος ήταν παρών, είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια κάποιες κυβερνήσεις το έτρεξαν πιο γρήγορα και κάποιες άλλες όχι.
«Κάποιος παραδίδει πραγματικά έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανένα μουσαμά. Σε λίγες ώρες το Μετρό, και οι τελευταίοι 3 σταθμοί της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, που αναδεικνύεται, που αποκτά νέα δυναμική. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημα συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής τα οποία έχουν μεγάλο κοινωνικό πρόσημο», συνέχισε ενώ μεταξύ άλλων είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ζήτημα της αντιμετώπισης της εισητηριοδιαφυγής.
«Σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά , για όλο το λεκανοπέδιο», υπογράμμισε.
Καραμανλής: Οι τρεις νέοι σταθμοί αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα
Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί «Πειραιάς», «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο «Δημοτικό Θέατρο» έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας».
«Mε το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών», σημείωσε.
«Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας πως «κανείς μας δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Αυτή είναι η διαφορά μας. Και αυτή θα είναι πάντοτε».
Επίσης η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο. Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνο τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό».
Καραγιάννης: Κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε πως «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση».
«Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», υπενθύμισε ο κ. Καραγιάννης.
Η επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά, επιτυγχάνει τη σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας (Πειραιάς) με το μεγαλύτερο αερολιμένα (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος) και εκτιμάται πως η μεταξύ τους απόσταση θα καλύπτεται εντός 55 λεπτών.
Σε πρώτη φάση, θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον, καθώς εκτιμάται πως θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, ενώ θα μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων κατά 23.000 και ο εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.
Δείτε την τελετή παράδοσης:
Η ολοκλήρωση ενός μεγάλου έργου
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» συνολικού εκτιμώμενου κόστους περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς. Πλέον η Γραμμή 3 θα διαθέτει τους περισσότερους σταθμούς σε σύγκριση με τη Γραμμή 1 (24 Σταθμοί) και τη Γραμμή 2 (20 Σταθμοί).
Σημειώνεται πως η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom είχε παραδώσει από το 2020 του πρώτους τρεις σταθμούς της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ πλέον θα παραδοθούν και οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, η Αττικό Μετρό βάζει πλώρη για την υλοποίηση των υφιστάμενων μεγάλων έργων, όπως η Γραμμή 4, καθώς και τη δημοπράτηση νέων επεκτάσεων σε όλες τις γραμμές του Μετρό Αθήνας.
Τι αλλάζει για τον Πειραιά
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 ο ρόλος του Πειραιά αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο, καθώς πλέον θα διαθέτει σταθμούς της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός), της Γραμμής 3 (Μπλε Γραμμή),του Προαστιακού και του Τραμ.
Με τη νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετούνται, εκτός από τους τουρίστες, και οι χιλιάδες εργαζόμενοι της περιοχής που εργάζονται σε γραφεία. Αναμφίβολα η σύνδεση του Πειραιά με τους μεγάλους επιχειρηματικούς πόλους του Κέντρου, όπως το Σύνταγμα, αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο και αλλαγές στον τρόπο μετακινήσεων από και προς έναν από τους μεγαλύτερους διοικητικούς και ναυτικούς κόμβους της χώρας.
Για παράδειγμα κάτοικοι του Πειραιά θα μπορούν να επισκεφθούν περιοχές ,όπως το Περιστέρι, ο Χολαργός, η Βούλα, η Γλυφάδα και η Νέα Σμύρνη μεταξύ άλλων, συνδυάζοντας τις επιλογές που θα τους δίνουν οι δύο γραμμές του Μετρό, ο Προαστιακός και το Τραμ.
Ακόμα ένα σημαντικό πρόβλημα που αναμένεται να λυθεί με τη νέα επέκταση είναι το κυκλοφοριακό, καθώς θα μειωθεί σημαντικά ο φόρτος στο Κέντρο του Πειραιά και στους γειτονικούς του Δήμους.
Διαβάστε επίσης:
Μετρό: Παραδίδεται σήμερα η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά – Το έργο και τα οφέλη
Μετρό Αθήνας: Ποια νέα projects διαδέχονται την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές