ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα σούπερ γιοτ «ψηφίζουν» Αιγαίο και ελληνικούς προορισμούς.
Η Μύκονος κερδίζει το στοίχημα με την Covid-19 και αναμένεται να «γράψει» και πάλι ιστορία σε επίπεδο εσόδων. Εξάλλου είναι brand μόνη της. Οι Μυκονιάτες δίνουν και φέτος τον τόνο στον ελληνικό τουρισμό, αλλά και μήνυμα στους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς καθώς έχει εμβολιαστεί πάνω από το 82% του πληθυσμού.
Και όπως λέει στο mononews.gr ο κ. Φώτης Κοκοτός, μέλος του ΔΣ της οικογενειακής ξενοδοχειακής επιχείρησης Ελούντα Α.Ε., με τα τρία πολυτελή ξενοδοχεία στο Λασίθι: το Elounda Peninsula, το Elounda Mare, και το Porto Elounda «είμαστε μόλις -5% κάτω από το 2019, σε επίπεδο εσόδων και μάλιστα με τις μισές διανυκτερεύσεις».
Όπως εξηγεί οι διανυκτερεύσεις είναι λιγότερες, διότι το Porto Elounda ξεκίνησε μόλις χθες (7 Ιουλίου) να δέχεται και πάλι επισκέπτες.
Στο ερώτημα αν υπήρξε αύξηση στην τιμή διανυκτέρευσης ο κ. Κοκοτός απαντά: Όχι. Η τιμή πόρτας είναι ίδια από το 2019, δεν αυξήσαμε τις τιμές μας. Όμως η τιμή που εισπράττουμε αλλάζει με πολλούς τρόπους για παράδειγμα, οι περισσότερες κρατήσεις μας γίνονται απευθείας από τους πελάτες μας, οπότε «φεύγει» η προμήθεια του μεσάζοντα. Η μέση τιμή διανυκτέρευσης το 2019 ήταν 420 ευρώ και φέτος έχει ανέβει στα 680 ευρώ, είμαστε πάνω σχεδόν 50%.
Και συμπληρώνει:
Σήμερα έχουμε λίστα αναμονής για τα πολύ ακριβά καταλύματα μας στο Elounda Peninsula, που κοστίζουν 10.000 και 15.000 ευρώ τη βραδιά.
Και μάλιστα υπάρχει λίστα αναμονής, σε περίπτωση ακύρωσης, ο επόμενος περιμένει. Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε έχει τραβήξει προς τα πάνω τη μέση τιμή, λέει και σημειώνει χαρακτηριστικά:
«Τα ακριβά πουλάνε πρώτα. Σε όλη την Ελούντα, σε όλη τη χώρα».
Ακόμα ο κ. Φώτης Κοκοτός λέει πως «χωρίς να κάνουμε κάτι, έχουμε πελάτες από Ρουμανία, από το Βουκουρέστι, έρχονται και μας βρίσκουν μόνοι τους, εμείς δεν είχαμε καμία συνεργασία με κάποιον πράκτορα της χώρας…
Όμως, αγορά υπάρχει εκεί που υπάρχει διασύνδεση. Έχουμε λοιπόν πελάτες από Ρουμανία, Πολωνία, Βρετανούς, που όμως ζουν σε άλλες χώρες.
Και παραδέχεται πως ανάμεσα στην πελατεία του Πενίνσουλα είναι και rich και famous του πλανήτη, που προσγειώνονται στην Κρήτη με λίαρ τζετ.
Τέλος δεν αποκλείει οι επιδόσεις της φετινής σεζόν για το οικογενειακό συγκρότημα να είναι ανάλογες με αυτές του 2019. Και υπογραμμίζει πως η Ελλάδα έχει χτίσει ένα «καλό brand» κι ότι η περσινή καμπάνια ενσυναίσθησης άφησε θετικό αποτύπωμα στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Και ενώ τα ακριβά resort έχουν λίστες αναμονής, για το πλήθος των ξενοδοχείων της χώρας η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει απρόβλεπτη, με τους φορείς να αποφεύγουν να κάνουν προβλέψεις.
Ωστόσο, όσα ξενοδοχεία είναι ανοιχτά, σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Κρήτη, έχουν επιβεβαιωμένες κρατήσεις που τον Αύγουστο ξεπερνούν και το 85%.
Αντίθετα προβληματική είναι η κατάσταση στα Ιόνια νησιά καθώς υπήρχε η «μονοκαλλιέργεια των Βρετανών τουριστών». Ωστόσο και εδώ τα πεντάστερα ξενοδοχεία μεγάλων ελληνικών αλυσίδων έχουν εξασφαλισμένες πληρότητες σήμερα που ξεπερνούν το 80%.
Διαβάστε επίσης
Μουλάι Χασάν: Ποιος είναι ο 18χρονος πρίγκιπας που ξεφάντωσε στη Μύκονο καίγοντας 500ευρα
Στη Μύκονο ο Ρόμπι Ουίλιαμς (video)
Η Μύκονος πρωταθλήτρια στους εμβολιασμούς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ