• Business

    Λύνονται οι εκκρεμότητες για την επένδυση 120 εκατ. της Εθνικής στο μεγαλύτερο logistics park της Ελλάδας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Χριστίνα Παπαγιάννη
    Λύνονται οι εκκρεμότητες για την επένδυση 120 εκατ. της Εθνικής στο μεγαλύτερο logistics park της Ελλάδας

    Παναγιώτης Γεωργίου, Πρόεδρος, ΠΑΕΓΑΕ


    Το πράσινο φως στη μελέτη που θα εκκινήσει τις εργασίες για την επένδυση της Εθνικής Τράπεζας στο ήδη μεγαλύτερο logistics park της χώρας άναψε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

    Πρόκειται για την τοποθέτηση κεφαλαίων ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ από τη θυγατρική της Εθνικής, ΠΑΕΓΑΕ, στις εγκαταστάσεις των 1.100 στρεμμάτων στη Μαγούλα και συγκεκριμένα, στη θέση Πλακωτό.

    Το Περιφερειακό Συμβούλιο κλήθηκε να γνωμοδοτήσει επί της αναθεωρημένης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είχε υποβάλει στις αρχές η εταιρεία, με το θέμα να υπερψηφίζεται με πλειοψηφία 65%, δίνοντας τη σκυτάλη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, την ώρα που η μελέτη είναι ήδη αναρτημένη προς διαβούλευση.

    Κωτσόβολος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Foodlink ανάμεσα στους μισθωτές

    Η ΠΑΕΓΑΕ έχει ήδη αναπτύξει στο ακίνητο των 1.100 στρεμμάτων 105.000 τ.μ. στεγασμένων και 600.000 τ.μ. υπαίθριων αποθηκευτικών χώρων. Με βάση το νέο της επενδυτικό, στο πλάνο είναι η προσθήκη επιπλέον 150 στρεμμάτων νέων αποθηκών στο «Eldorado» των logistics στη Μαγούλα, με στόχο “την αναβάθμιση της περιοχής, την ενίσχυση του υπερτοπικού κέντρου χονδρεμπορίου του Θριασίου και την υποστήριξη του χονδρεμπορίου και του διαμετακομιστικού εμπορίου, με προώθηση συνδυασμένων μεταφορών”.

    Οι νέες εγκαταστάσεις αφορούν, συγκεκριμένα, σε τρεις αποθήκες 119 στρεμμάτων και δύο αποθήκες 30,8 στρεμμάτων, ενώ αναπτύσσονται και εκτάσεις αποθήκευσης αυτοκινήτων με χωρητικότητα περίπου 13.000 αυτοκινήτων. Το σημερινό ακίνητο δημιουργήθηκε με 81 συμβόλαια που καλύπτουν συνολική επιφάνεια 1.127 στρεμμάτων. Σήμερα, με βάση το business plan της θυγατρικής της Εθνικής, η ΠΑΕΓΑΕ προτίθεται να αποκτήσει 10 νέες ιδιοκτησίες συνολικού εμβαδού περίπου 29 στρεμμάτων, «προκειμένου να ομαλοποιήσει το σχήμα της έκτασής της και να ολοκληρώσει χωρικά και αναπτυξιακά τον υποδοχέα της».

    Να σημειωθεί ότι εντός αυτής της έκτασης, δραστηριοποιούνται οι Dixons South East Europe (Κωτσόβολος), Alotrans, ΕΤΕ, Εθνική Πινακοθήκη, Foodlink, Kosmocar, Top Line, Ζιωτόπουλος, Τζώρτζης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Χαμόγελο του Παιδιού.

    Από την παλαιότερη εταιρεία logistics στις έξυπνες αποθήκες

    Σκοπός της ΠΑΕΓΑΕ, η οποία αποτελεί την παλαιότερη εταιρεία logistics με δραστηριοποίηση στον κλάδο που μετρά πάνω έναν αιώνα, είναι τα νέα κτίρια αποθηκών να σχεδιαστούν με βάση αρχές σχεδιασμού των «έξυπνων» αποθηκών.

    Σημειωτέον ότι η συγκεκριμένη επένδυση έχει ήδη υπαχθεί στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων έπειτα από απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής, καθώς θα δημιουργήσει 300 θέσεις εργασίας. Τον Ιανουάριο η επένδυση χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να εξουσιοδοτεί τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, ώστε να υπαχθούν στον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων οι απαραίτητες εκτάσεις και να προχωρήσει το έργο.

    Πέραν των logistics στη Μαγούλα, η ΠΑΕΓΑΕ διαθέτει και στη Σίνδο εγκαταστάσεις 60 στρεμμάτων με 17.500 τ.μ. στεγασμένων και 20.000 τ.μ. υπαίθριων αποθηκευτικών χώρων. Ο τζίρος της εταιρείας μειώθηκε το 2020 κατά 12,6% στα 15,5 εκατ. ευρώ, οι αμιγείς αποθηκευτικές εργασίες της απέφεραν πέρσι έσοδα 7 εκατομμυρίων, ενώ στις κάτω γραμμές του ισολογισμού έγραψε ζημιές 5,8 εκατομμυρίων από κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ το 2019.

    Οι βασικές της δραστηριότητες είναι η παροχή υπηρεσιών logistics για οχήματα (αναλαμβάνει την παραλαβή των οχημάτων κατά την άφιξη τους στη χώρα από το λιμάνι του Πειραιά), οι υπηρεσίες 3PL για εμπορεύματα και αρχειακό υλικό και η έκδοση «Τίτλων Αποθήκευσης”, που χρησιμεύουν στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων με ενέχυρο τα εμπορεύματα.

    Διαβάστε επίσης

    Fourlis: Το φθινόπωρο το ντεμπούτο της Trade Estates στο Χρηματιστήριο

    Αίσιο τέλος είχε η διαμάχη των μικρομεσαίων κατασκευαστών με το Υπουργείο Υποδομών για τις δημόσιες συμβάσεις



    ΣΧΟΛΙΑ