Σε έναν κυρίως χειμερινό τουριστικό προορισμό, όπως είναι το χειμωνιάτικο «στολίδι» της Θεσσαλίας, η  Λίμνη Πλαστήρα, φέτος σημειώθηκε αισθητή αύξηση της ζήτησης κατά τη θερινή περίοδο.

Στο σύνολό της η χρονιά κινήθηκε αρκετά καλά, τονίζει, ο δήμαρχος του δήμου Λίμνης Πλαστήρα της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας , Παναγιώτης Νάνος. αν και, σύμφωνα με τον ίδιο, ξεκίνησε  με προβλήματα από καταστροφές του ακραίου καιρικού φαινομένου Daniel.

1

«Η Θεσσαλία συνολικά αλλά και εμείς ως λίμνη Πλαστήρα είχαμε καταστροφές, τις οποίες όμως αντιμετωπίσαμε ταχύτατα και έτσι περιορίσαμε τις απώλειες. Έπειτα ήλθε το Κράτος με το πρόγραμμα Thessaly pass το οποίο στήριξε ουσιαστικά τον Τουρισμό και συνέβαλε στο να κλείσει θετικά η χρονιά (τέλος Μαϊου 2024). Εμείς είμαστε ουσιαστικά χειμερινός προορισμός και το καλοκαίρι παραδοσιακά η κίνηση των τουριστών περιορίζεται, ωστόσο ειδικά φέτος είχαμε αύξηση των επισκεπτών και το καλοκαίρι, σημείωσε ο ίδιος στο ΑΠΕ.

Στο ερώτημα πού οφείλεται αυτή η αύξηση, αν δημοτική αρχή έχει κάνει κάτι το ιδιαίτερο, ο δήμαρχος τονίζει:

«Το πρώτο ήταν ότι οι καιρικές συνθήκες και ο παρατεταμένος καύσωνας έσπρωξε πολλούς ετεροδημότες στα χωριά. Από τα μέσα Ιουνίου μέχρι και σήμερα ήλθαν περισσότεροι από τις πόλεις στα χωριά και εξακολουθούν να παραμένουν. Έπειτα η ακρίβεια στα νησιά και το αυξημένο κόστος διακοπών έκαμε πολλούς να επιλέξουν διακοπές στο βουνό.

Κυριολεκτικά ήλθαν όλοι όσοι έχουν σπίτι στην Λίμνη Πλαστήρα ακριβώς διότι έκαμαν διακοπές χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Αυτό που κάναμε ως Δήμος ήταν να αναβαθμίσουμε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και να δώσουμε πολλές επιλογές διασκέδασης και ψυχαγωγίας με μηδενικό κόστος για τους επισκέπτες, ή μικρό κόστος όπου υπήρχε εισιτήριο».

Στόχος να μεταξελιχθεί σε διεθνές τοπόσημο

Αναφερόμενος στις κατευθύνσεις που κινήθηκε η αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών, ποιες καινοτομίες υπήρξαν, ο κ. Νάνος απαντά:

«Ως Δήμος Λίμνης Πλαστήρα φροντίσαμε να εξασφαλίσουμε συνθήκες και προϋποθέσεις για να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν και να τονωθεί η τοπική αγορά μέσα από σημαντικές εκδηλώσεις. Για παράδειγμα στις αρχές Ιουλίου οργανώθηκε για πρώτη φορά το Lake Plastira Festival, με επώνυμους καλλιτέχνες, οι οποίοι έφεραν χιλιάδες νέους από όλη την Ελλάδα στη Λίμνη Πλαστήρα.

Έπειτα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Λιμνών της Περιφέρειας Θεσσαλίας έδωσε συναυλία ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο οποίος συγκέντρωσε κόσμο από την Θεσσαλία και ευρύτερα. Αναβαθμισμένο ποιοτικά και ποσοτικά ήταν επίσης και το δικό μας Πολιτιστικό και Αθλητικό Καλοκαίρι 2024. Για πρώτη φορά είχαμε πλήθος δωρεάν εκδηλώσεων, οι οποίες λειτούργησαν ως κίνητρο να έλθουν κάποιοι που άλλες φορές δεν έρχονταν, ενώ για άλλους ήταν κίνητρο για επιμήκυνση των διακοπών τους».

Ερωτηθείς,  αν η δημοτική αρχή έχει ως στόχο η λίμνη Πλαστήρα να σταματήσει να είναι προορισμός εσωτερικού τουρισμού και να ανοιχθεί στη διεθνή τουριστική αγορά, πόσο ικανοποιημένος είστε με τα αποτελέσματα, τονίζει:

«Πράγματι είμαι ικανοποιημένος, διότι βλέπω ότι ο φιλόδοξος στόχος να γίνει η λίμνη προορισμός για ξένους τουρίστες αρχίζει να γίνεται πράξη. Αν και η παγκόσμια υγειονομική κρίση του Covid 19 σε συνδυασμό με τις καταστροφές του «Ιανού» και του «Daniel» δεν μας άφησαν να πάρουμε ανάσα, είχαμε θετικά αποτελέσματα.

Εξ’ αρχής θεωρήσαμε ως ομάδα -στόχο τις χώρες που έχουν θάλασσες, αλλά τους λείπει η εμπειρία βουνού. Πήγαμε καλά με το Ισραήλ και την Κύπρο, για πρώτη φορά έχουμε σταθερά αυξανόμενες αφίξεις από τις δύο αυτές χώρες. Επίσης τα τελευταία τρία χρόνια παρατηρείται άφιξη εναλλακτικών ευρωπαίων τουριστών οι οποίοι έρχονται με τροχόσπιτα και μηχανές.

Όπως επίσης έρχονται μέλη από επώνυμες λέσχες του εξωτερικού του μηχανοκίνητου αθλητισμού τουρισμού, απόρροια της δικής μας εξωστρέφειας και εκδηλώσεων όπως λ.χ. τα διεθνή ράλλυ αυτοκινήτων. Με την εμπειρία που ήδη αποκτήσαμε, ήδη διεκδικούμε διεύρυνση των ξένων επισκεπτών». Για τις μελλοντικές κινήσεις του δήμου, ο ίδιος καταλήγει τονίζοντας:

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε υποδομές εναλλακτικού ορεινού αθλητικού τουρισμού. Θέλουμε η Λίμνη Πλαστήρα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διεθνών τουριστών οι οποίοι αναζητούν εναλλακτικές αθλητικές και φυσιολατρικές εμπειρίες. Τα βουνά των Αγράφων και η Λίμνη Πλαστήρα μπορεί να αποτελέσει το φρέσκο πρόσωπο μια ήδη κορεσμένης ξένης αγοράς που αναζητεί νέους προορισμούς. Για το λόγο αυτό εντάξαμε σε πρόγραμμα του ΟΦΥΠΕΚΑ επένδυση 735.000 Euro για πεζοπορικά, ορειβατικά μονοπάτια, καθώς και ποδηλατοδρόμους ορεινής ποδηλασίας, με στόχο να μπούμε στην αγορά αυτή με αξιώσεις.

Δεύτερος παράλληλος στόχος είναι να γίνει η Λίμνη Πλαστήρα διεθνές τοπόσημο για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό, ένα σημείο αναφοράς για φοιτητές, φιλότεχνους, αλλά και σύγχρονους δημιουργούς και καλλιτέχνες. Μέχρι τέλους του έτους ολοκληρώνεται επένδυση 500.000 Euro στο Υπαίθριο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, το οποίο μάλιστα χρηματοδοτεί η Γερμανική Κυβέρνηση.

Επιπλέον, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας ετοιμάζουμε τις Διεθνείς Ακαδημίες Τεχνών και Πολιτισμού, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Λίμνης Πλαστήρα και την σύνδεση με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τα Ευρωπαϊκά σχολεία. Προς την κατεύθυνση αυτή δημιουργήσαμε ήδη δύο Σχολεία Δάσους, τα οποία απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Παράλληλα ετοιμάζουμε ένα θεματικό εκπαιδευτικό πάρκο για την Αναπηρία και την Συμπερίληψη, ήδη ολοκληρώθηκε η πρώτη επένδυση (200.000 Euro) και έπεται συνέχεια.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι ο Δήμος Λίμνης Πλαστήρα επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα στην διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και την σύνδεση με τους όπου γης Νέους που έχουν σε προτεραιότητα το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό, την Τέχνη, την βιωματική εμπειρία και μάθηση! Σε λίγα χρόνια η λίμνη Πλαστήρα θα αποτελεί ποιοτικό τουριστικό προορισμό, με εμφανή οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα».

Διαβάστε επίσης:

Το ράλι του Bitcoin δημιούργησε πάνω από 84.000 νέους εκατομμυριούχους σε ένα χρόνο

Στα 800 εκατ. δολάρια τα κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών: Ποιοι «σέρνουν» τον «χορό των κερδών» – mononewsTV

ΑΑΔΕ: Φορολογικοί έλεγχοι για «μαύρο χρήμα» σε ιδιοκτήτες ακινήτων που νοικιάζουν μέσω Airbnb και Booking