• Business

    Λιμάνι Βόλου: Πώς το προσεγγίζουν οι ΟΛΘ, Advance Properties

    Λιμάνι Βόλου

    Λιμάνι Βόλου


    Επισκέψεις προς επίβλεψη της κατάστασης του λιμένα Βόλου πραγματοποιούν από τις αρχές του 2023 εκπρόσωποι των σχημάτων που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αφορά στην πώληση του 67% των μετοχών το ΟΛΒ.

    Πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφέρουν στο mononews ότι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης που ελέγχεται από την Belterra Investments συμφερόντων του Ιβάν Σαβίδη, ήταν το πιο πρόσφατο σχήμα που επισκέφθηκε το λιμένα, ενώ είχαν προηγηθεί κλιμάκια από το βουλγαρικών συμφερόντων σχήμα  Advance Properties και η QTerminals που έχει την έδρα της στην Ντόχα του Κατάρ.

    Τα παραπάνω σχήματα ζήτησαν να μιλήσουν και ενημερώθηκαν από τους τεχνικούς συμβούλους του λιμένα Βόλου. Πιο συγκεκριμένα, ετέθησαν ερωτήματα που αφορούσαν  τις δυνατότητες αξιοποίησης του λιμανιού, τις προοπτικές ανάπτυξης, αλλά και τις δραστηριότητες που αναπτύσσει το λιμάνι του Βόλου.

    Σημειώνεται ότι υπάρχουν άλλα πέντε σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΒ και έχουν πάρει το πράσινο φως από το ΤΑΙΠΕΔ.

    Αυτά είναι τα εξής:

    • Advance Properties O.O.D.
    • Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
    • Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛΑ.Ε.
    • Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
    • Mariner Capital Ltd
    • QTerminals W.L.L.
    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
    • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

    Η πορεία του διαγωνισμού

    Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου του μετοχικού κεφαλαίου του Λιμένος Βόλου προκηρύχθηκε από το Νοέμβριο του 2022 και αναμένεται να εισέλθει σύντομα στο τελικό του στάδιο καθώς το μόνο που απομένει είναι τα ενδιαφερόμενα σχήματα να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές.

    Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι προσφορές να έχουν υποβληθεί με την ολοκλήρωση των εκλογών. Επομένως, αυτές αναμένονται το φθινόπωρο, αλλά για να γίνει αυτό τα σχήματα θα πρέπει να ολοκληρώσουν την εξέταση των δεδομένων που έχουν αναρτηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στην ψηφιακή εικονική βάσης δεδομένων (VDR).

    Εν τούτοις, δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις καθώς πηγές με πολύ καλή γνώση των εξελίξεων στον διαγωνισμό επισημαίνουν ότι υπάρχουν ελλείψεις στα οικονομικά στοιχεία που έχει αναρτήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Δεν αποκλείουν, δε, το γεγονός αυτό να αποθαρρύνει μερικά από τα ενδιαφερόμενα σχήματα.

    Σε οποιαδήποτε περίπτωση δεν αποκλείεται να δούμε αποχωρήσεις, εμφάνιση νέων ενδιαφερομένων αλλά και συγχωνεύσεις σχημάτων αρκεί οι ηγέτες του κάθε σχήματος να παραμείνουν οι ίδιοι.

    Η σημασία του λιμένα και η παραχώρηση

    Το λιμάνι του Βόλου διαδραματίζει κομβικό ρόλο στις εγχώριες και τις βαλκανικές  θαλάσσιες μεταφορές, ενώ συνδυάζει οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.  Σημειώνεται ότι ο ΟΛΒ διατηρεί το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Βόλου και έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση από το 2002, ενώ η διάρκειά της είναι 60ετής.

    Αναλυτικότερα το λιμάνι του Βόλου βρίσκεται μεταξύ του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και είναι κοντά σε σημαντικές βιομηχανικές περιοχές και αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Επίσης, διαθέτει εκτεταμένη χερσαία ζώνη, η οποία ενδείκνυται για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στον τομέα του  logistics, αλλά και την αύξηση υφιστάμενων όπως η μεταφορά και η αποθήκευση ξηρού φορτίου.

    Επιπλέον, ο λιμένας διαθέτει αυξημένο ενεργειακό και στρατιωτικό ρόλο καθώς οι Ένοπλες Δυνάμεις διατηρούν έκταση για δική τους χρήση, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για την ανάπτυξη σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Πρόκειται για το ARGO FSRU που αναπτύσσει η  Mediterranean Gas, που ανταποκρίνεται στα κριτήρια του REPowerEU.

    Διαβάστε επίσης

    Lamda: Νέα συμφωνία με τράπεζες για Ελληνικό, πλήρωσε 166,6 εκατ. στο Δημόσιο

    ΤΑΙΠΕΔ: Καταβολή της 2ης δόσης από την Hellinikon Global I S.A.

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο Γαλλο-ιταλικό μπλοκ ΑΤΜ Egis το ΣΔΙΤ συντήρησης

    ──────────────────

    Εκλογές 2023

     



    ΣΧΟΛΙΑ