Δύο γερμανικοί κολοσσοί αναμετρώνται για να κερδίσουν  καταναλωτές και μερίδια αγοράς. Η Aldi και η Lidl, οι δύο ηγέτες στα εκπτωτικά σουπερμάρκετ εδώ και ένα μήνα έχουν ξεκινήσει αδυσώπητο πόλεμο τιμών στα ράφια των καταστημάτων τους. Ωφελούν  όμως οι χαμηλότερες τιμές τους καταναλωτές ή λειτουργούν σαν κράχτες ώστε να προσέλθουν στα καταστήματα και να αγοράσουν άλλα προϊόντα που…στο μεταξύ ακριβαίνουν;

Σύμφωνα με την deautsche welle για μεγάλο διάστημα οι δύο αλυσίδες σαν να είχαν συμφωνήσει σε ανακωχή για να επενδύσεων στην αναβάθμιση των καταστημάτων, αλλά και την ψηφιοποίηση, λένε ειδικοί του κλάδου, όπως ο Μπόρις Πλάνερ από τον οίκο αναλύσεων Εdge by Ascential. Από τις αρχές Φεβρουαρίου όμως τα Aldi άλλαξαν από τη μια μέρα στην άλλη την στρατηγική τιμών τους εστιάζοντας κυρίως στη μείωση τιμών επώνυμων προϊόντων.

Γιαούρτι 17 λεπτά, Coca Cola 77 λεπτά, πίτσα 1,44 ευρώ. 

Έτσι τα Aldi μείωσαν την τιμή στο μικρό μπουκάλι της Coca Cola στα 79 από 99 λεπτά και το πακέτο βούτυρο Kerrygold στα 1,69 από 2,39 ευρώ. Η επιθετική στρατηγική όμως δεν έδειξε να εντυπωσιάζει τον ανταγωνισμό που απάντησε με ακόμα πιο γενναίες μειώσεις.

Λίγες μέρες μετά τα Lidl πωλούσε στο ράφι την αντίστοιχη Coca Cola για 77 λεπτά, ενώ αλυσίδες όπως Rewe και Penny μείωσαν την τιμή του βουτύρου Kerrygold στα 1,66 ευρώ. Τις τελευταίες εβδομάδες ο ανταγωνισμός απαντά στην επιθετική πολιτική των Aldi με ακόμα χαμηλότερες τιμές εξαναγκάζοντας την γνωστή γερμανική αλυσίδα σε περαιτέρω μειώσεις.

Σε κάποια προϊόντα οι τιμές αυξάνονται 

Είναι όμως πράγματι κερδισμένος ο καταναλωτής από αυτό τον πόλεμο τιμών; Και ναι και όχι λέει ο Ματίας Κουέκ από το τμήμα Retailytics του γερμανικού “Περιοδικού Τροφίμων”: “Ισχύει ότι υπάρχουν στα σουπερμάρκετ πολλές προσφορές ακόμα και στη μισή τιμή. Υπάρχουν όμως και προϊόντα, που οι τιμές τους αυξάνονται. Μια κατηγορία για παράδειγμα είναι οι σοκολάτες, των οποίων οι τιμές σταθεροποιήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι πριν από μερικά χρόνια”.

Για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ το διακύβευμα είναι μεγάλο. Ο γερμανός ειδικός Μπόρις Πλάνερ εκτιμά ότι “τα Aldi υπερασπίζονται μια σημαντική υπόσχεση που δίνουν στους καταναλωτές. Ότι δεν θα βρουν πουθενά μια καλύτερη ευκαιρία. Η μάχη μεταξύ των αλυσίδων συνεχίζεται και δεν θα τερματιστεί σύντομα”.

Καμία από τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές δεν φαίνεται διατεθειμένη να υποχωρήσει. Τα Lidl, που σε αντίθεση με την Aldi είχαν πολύ νωρίς στα ράφια τους παράλληλα στα εκπτωτικά και επώνυμα προϊόντα, είναι αποφασισμένα να συνεχίσουν την μάχη. Ο Κλάους Γκέρινγκ, επικεφαλής του ομίλου Schwarz, στον οποίo ανήκουν Aldi και Kaufland, προέβλεψε πρόσφατα ότι ο ανταγωνισμός θα γίνει στο μέλλον ακόμα πιο σκληρός. “Τόσο τα Lidl όσο και τα Kaufland είναι έτοιμα να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις τιμές τους”, δηλώνει ο γερμανός επικεφαλής.