«Είναι σημαντικό, η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες».

Αυτό σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμου, Ιωάννης Λιανός. Προσθέτει δε, πως «έχουμε προτείνει την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων, να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές». Επιπλέον προσθέτει ότι, ενδεχομένως, πρέπει να γίνουν και έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού.

1

Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χωρών Ε.Ε. για βασικά προϊόντα.

Αναλυτικά η ανάρτηση έχει ως εξής: 

«Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χώρων ΕΕ για βασικά προϊόντα για τον καταναλωτή με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης, αλλά και την έναρξη αυτεπάγγελτων ερευνών σε περίπτωση που υπάρχουν πρακτικές οι οποίες εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μας. Δημοσιεύσαμε ήδη έρευνες στα απορρυπαντικά και το γάλα και θα δημοσιευθούν για άλλες κατηγορίες προϊόντων στο επόμενο Newsletter (https://www.epant.gr/enimerosi/dimosieyseis/enimerotika-deltia.html).

Είναι σημαντικό η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες.

Στο πλαίσιο αυτό έχουμε προτείνει και την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων (https://competition-policy.ec.europa.eu/sectors/motor-vehicles/documents_en), να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές. Ίσως προχωρήσουμε σε αυτές τις έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού.

Να υπενθυμίσω εδώ ότι η ΕπΑντ δεν έχει αρμοδιότητα για όλες τις μορφές “αισχροκέρδειας”, αλλά μπορεί να παρέμβει μόνο σε συγκεκριμένες και αρκετά περιορισμένες περιπτώσεις (βλ. https://www.epant.gr/enimerosi/who-what-how-why.html).

Για μία ενδιαφέρουσα μελέτη όχι του επιπέδου τιμών αλλά της αύξησης τιμών στην Ελλάδα την περίοδο 2000-2021 σε σχέση με την Ευρ. Ένωση (βλ. https://ec.europa.eu/eurostat/cache/digpub/european_economy/bloc-1c.html?lang=en) όπου φαίνεται οι αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα την περίοδο αυτή να είναι λίγο κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

Διαβάστε επίσης

Πέτρος Παναγιωτίδης: Η «κίτρινη κάρτα» του Nasdaq και οι «φουρτούνες» του πατέρα του, Βίλλυ Παναγιωτίδη

Softone: Το άνοιγμα στην Κρήτη, τζίρος στα 50 εκατ. ευρώ και οι νέες εξαγορές

ΔΕΗ: Ένα βήμα πιο κοντά στην απόκτηση της Κωτσόβολος