Με την είσοδο στην χώρα φέρεται να «φλερτάρουν» μεγάλα ονόματα του διεθνούς λιανεμπορίου.

Μπορεί αυτή τη στιγμή η ελληνική αγορά να βρίσκεται σε «κωματώδη κατάσταση», ωστόσο φαίνεται πως προσελκύει τα βλέμματα ξένων οίκων που ενδιαφέρονται να διευρύνουν την… ακτίνα δράση τους σε περισσότερες χώρες του κόσμου.

Τελευταίες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας θέλουν την γαλλική αλυσίδα αθλητικών ειδών Courir να περνάει σύντομα την «πόρτα» της Ελλάδας, ανοίγοντας τα πρώτα καταστήματά της μετά την άρση των περιορισμών.

Η Courir, η οποία ξεκίνησε το 1980 και σήμερα διαθέτει περισσότερα από 320 καταστήματα, εκ των οποίων περίπου 280 βρίσκονται στην Γαλλία εμφανίζεται να έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με εγχώριο παίκτη για την ανάπτυξη του δικτύου της μέσω του συστήματος franchise.

Άλλες πληροφορίες θέλουν και την ιρλανδική Primark, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης χαμηλού κόστους από το 1969 να έχει βάλει στο «στόχαστρό» της, την ελληνική αγορά.

Παρ’ ότι επίσημα αποφεύγει να τοποθετηθεί σχετικά με μελλοντικά σχέδια, επικαλούμενη το γεγονός πως είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, η πιθανότητα έλευσης μιας τέτοιας αλυσίδας που διαθέτει 384 καταστήματα σε 13 χώρες και πραγματοποιεί τζίρο 5,9 δισ. στερλίνες θα δημιουργήσει σοβαρές αναταράξεις στους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς, ακόμη και όσοι έχουν εδραιωμένοι και πιστούς καταναλωτές. Παρασκηνιακές κινήσεις λέγεται πως γίνονται και από κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η αγγλική Ocado και η κινέζικη JD που θα μπορούσαν να διαταράξουν τις ισορροπίες σε περίπτωση που τολμούσαν να κάνουν το επόμενο βήμα.

Παράγοντες της αγοράς σε μια προσπάθεια να εξηγήσουν την κινητικότητα που παρατηρείται, επισημαίνουν πως όσο κοινότυπο και εάν ακούγεται, οι εταιρείες αυτές «ποντάρουν» στην επόμενη μέρα και στις ευκαιρίες που θα παρουσιασθούν για τις οικονομικά υγιείς και εύρωστες εταιρείες, οι οποίες έχουν να προσφέρουν κάτι διαφορετικό στο αγοραστικό κοινό της Ελλάδας. Δεν είναι τυχαίο πως την ίδια ώρα και οι εδραιωμένοι παίκτες προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις, με στόχο να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα που φέρνει η πανδημία ενώ κάποιοι ετοιμάζουν και νέα επιχειρηματικά ανοίγματα.

Ενδεικτικά, η Fourlis πραγματοποιεί εδώ και αρκετό καιρό διάφορες επαφές και συζητήσεις, αναζητώντας την κατάλληλη ευκαιρία που θα «ξεκλειδώσει» την είσοδο της σε νέα κατηγορία πέραν των αθλητικών ειδών (Intersport) και οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ) που δραστηριοποιείται ήδη. «Πρόθεση της Fourlis είναι να δημιουργήσει ένα τρίτο πόδι στη λιανική», σημειώνουν πηγές που γνωρίζουν την στρατηγική του ομίλου. Είναι προφανές πως μια καινούρια εποχή «ξημερώνει» για την ελληνική αγορά μετά την πανδημία, στην οποία η ευελιξία και η ταχύτητα προσαρμογής στις σύγχρονες καταναλωτές τάσεις θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που θα διαμορφωθούν οι συσχετισμοί δυνάμεων.