Σύγχυση επικρατεί στο λιανεμπόριο αναφορικά με την μέθοδο του «click away» που υιοθετήθηκε για τη διευκόλυνση των αγορών ενόψει των Χριστουγέννων, μετά την παράταση του «lockdown» έως και τις 7 Ιανουαρίου.

Παρ’ ότι η πρεμιέρα έγινε χθες, υπάρχουν αρκετοί έμποροι που δηλώνουν μπερδεμένοι για τον ακριβή τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, τονίζοντας πως ούτε οι διευκρινίσεις των αρμόδιων υπουργών βοήθησαν να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να «πέσει φως» σε πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν. Ενδεικτικά αναφέρουν την περίπτωση των εμπορικών κέντρων, στα οποία δόθηκε τελικά η δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη λύση του «click away» ενώ μέχρι πριν κυβερνητικοί αξιωματούχοι διαβεβαίωναν για το αντίθετο.

«Πέρα από τις αυστηρές προϋπόθεσεις που τίθενται, όπως η απαγόρευση «ουράς» μεγαλύτερης των εννέα ατόμων και το ανώτατο όριο των δέκα λεπτών στο χρόνο εξυπηρέτησης ανά πελάτη υπάρχουν πρακτικά ζητήματα, όπως οι επιστροφές προϊόντων που δεν ξέρουμε πως θα διαχειριστούμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Κάποιοι από τους λεγόμενους μεγάλους λιανέμπορους κάνουν «δεύτερες σκέψεις» και εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να απέχουν από τη διαδικασία λόγω του πενιχρού οφέλους που βλέπουν να έχουν. Η αλυσίδα «Jumbo» έσπευσε από την πρώτη στιγμή να ξεκαθαρίσει πως θα απέχει από τη συγκεκριμένη διαδικασία, υποστηρίζοντας πως δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές.

Από την άλλη πλευρά, αρκετές εταιρείες μεταξύ των οποίων οι ΙΚΕΑ, Intersport, Navy Green, Notos Com, Hondos Center και Κωτσόβολος έχουν ριχθεί στη μάχη του click away ενώ το ίδιο ετοιμάζεται να κάνει και η Public MediaMarkt, η οποία έχει εδώ και καιρό λανσάρει διάφορες υπηρεσίες που αφορούσαν στην παράδοση προϊόντων στο κατάστημα ύστερα από ηλεκτρονική παραγγελία (π.χ. drive up).

Το «παρών» εξετάζει να δώσει και η Lidl Hellas, η οποία επειδή δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα, προσανατολίζεται στο να δεχθεί και τηλεφωνικές παραγγελίες.

Να σημειωθεί πως κάποια σούπερ μάρκετ προσφέρουν ήδη υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα για ηλεκτρονικές ή τηλεφωνικές παραγγελίες, χρησιμοποιώντας διαφορετικές ονομασίες. Για παράδειγμα, η ΑΒ Βασιλόπουλος την ονομάζει «ΑΒ Collect», τα My Market «click and pick» και η Μασούτης «click & collect».

Ανεξάρτητα από τον αριθμό των καταστημάτων που θα συμμετάσχουν τελικά στο μέτρο του «click away», όλοι γνωρίζουν πως δεν πρόκειται να αντισταθμίσει τις τεράστιες απώλειες εσόδων που θα υποστούν οι επιχειρήσεις εξαιτίας της παράτασης του lockdown καθ’ όλη τη διάρκεια των Χριστουγέννων.

«Ούτε το 20% του τζίρου δεν αναμένεται να ανακτηθεί με κλειστά καταστήματα», υπογραμμίζουν στελέχη του λιανεμπορίου. Κάτι που μεταφράζεται σε απώλειες περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Η «επόμενη μέρα» προβλέπεται πολύ δύσκολη ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις και ήδη εκφράζονται φόβοι για «κύμα λουκέτων και στρατιές ανέργων», εάν δεν ληφθούν γενναία μέτρα στήριξης.

Διαβάστε επίσης:

Πρεμιέρα σήμερα για τo click away στο λιανεμπόριο: Πώς θα λειτουργεί η αγορά-Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Λιανεμπόριο: «Σταγόνα στον ωκεανό»… το click away – Φόβοι για «στρατιές ανέργων» μετά την απώλεια των Χριστουγέννων

Οδηγός αγοράς για τα Χριστούγεννα: Μόνο με click away το λιανεμπόριο από την Κυριακή-Ανοίγουν τη Δευτέρα κομμωτήρια και βιβλιοπωλεία