ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πολύ πιο πρόθυμες και έτοιμες να προχωρήσουν στη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουν εμφανίζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους.
Καταλυτικό ρόλο έπαιξε η πανδημία του κορονοϊου και οι ραγδαίες αλλαγές που έφερε στην καταναλωτική συμπεριφορά, μεγάλο μέρος των οποίων «ήρθαν για να μείνουν» καθώς οι καταναλωτές εξοικειώνονται σταδιακά με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων.
Ενδεικτική της τάσης που αναπτύσσεται ήταν η κίνηση της ΑΒ Βασιλόπουλος να λανσάρει σε συνεργασία με την Printec τις επαναφορτιζόμενες κάρτες. Μια λύση που εκσυγχρονίζει τις έγχαρτες διατακτικές τροφής που προσφέρουν πολλές εταιρείες στους εργαζομένους τους ή στα μέλη τους, τα τελευταία χρόνια. Όπως λέει στο mononews.gr, η Γενική Διευθύντρια Marketing της Printec, Bιολέτα Ξανθούλη, συζητήσεις για ανάλογες τεχνολογικές λύσεις υπάρχουν και με άλλες αλυσίδες από τον ευρύτερο χώρο του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και εξωτερικό, τονίζοντας πως ολοένα και περισσότεροι συνειδητοποιούν τη σημασία μετάβασης στη ψηφιακή εποχή για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
«Βλέπουμε να αυξάνεται η ζήτηση για ψηφιακές λύσεις που αυτοματοποιούν τις συναλλαγές και τις διαδικασίες τους… Όχι μόνο από μεγάλους ομίλους αλλά και μικρότερες εταιρείες, που αντιλαμβάνονται τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Αναφέρει ως παράδειγμα τη συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Spar στο εξωτερικό για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος «self check out», που αφορά στην πληρωμή προϊόντων χωρίς ταμεία αλλά και μια αλυσίδα φαρμακείων στη Σλοβενία για αυτόματους πωλητές, οι οποίοι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας διέθεταν προστατευτικές μάσκες και αντισηπτικά.
Εξίσου ενδεικτική των τάσεων που αναπτύσσονται είναι η ζήτηση που συγκεντρώνει τους τελευταίους μήνες η λύση της Printec για τη μέθοδο του «click & collect», η οποία αφορά στην παραλαβή προϊόντων από ειδικές θυρίδες στο κατάστημα κατόπιν ηλεκτρονικής παραγγελίας.
Η συγκεκριμένη λύση, όπως λέει η κα. Ξανθούλη βρίσκεται στο επίκεντρο εμπορικών αλυσίδων, ήδη από το περασμένο Φθινόπωρο όταν όλα έδειχναν πως η χώρα οδεύει προς νέο lockdown και αρκετά πριν την εφαρμογή του click away. Και αυτό γιατί πολλοί λιανέμποροι θέλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και στην ανάγκη του κόσμου να προμηθευτεί προϊόντα με ασφάλεια και χωρίς μεγάλη καθυστέρηση. Μέχρι πρότινος τη λύση αυτή εξέταζαν μόνο οι εταιρείες ταχυμεταφορών.
Διαβάστε επίσης:
Λιανεμπόριο: Ποια καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν στις 18 Ιανουαρίου – Πώς θα λειτουργήσουν