Αντιμέτωποι με «σκληρές» αποφάσεις νωρίτερα απ’ ότι υπολόγιζαν εκτιμάται πως θα βρεθούν οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου.

Η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου που έφερε η πανδημία θέτει επί τάπητος τη χρησιμότητα των πολλών σημείων πώλησης και τον ρόλο των φυσικών καταστημάτων «στην εποχή του omnichannel», της πολυκαναλικής δηλαδή προσέγγισης του καταναλωτή. Ήδη, στις εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο αριθμό καταστημάτων έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την «επόμενη μέρα» και μάλιστα πολλές έχουν «βάλει κάτω νούμερα και αριθμούς», σε μια προσπάθεια να προετοιμασθούν όσο καλύτερα μπορούν στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται.

«Όταν οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπεράσουν το 25% επί των συνολικών πωλήσεων, τότε μοιραία κάποιοι θα αναγκαστούν να κλείσουν καταστήματα. Τόσο απλά…», αναφέρει έμπειρο στέλεχος της αγοράς, προσθέτοντας πως το κόστος διατήρησης ενός εκτεταμένου δικτύου θα καταστεί δυσβάσταχτο. «Κανείς δεν πρόκειται να κρατήσει κάποιο σημείο εάν είναι ζημιογόνο, σε μια περίοδο που όλοι μετρούν μέχρι και το τελευταίο σεντ…», σπεύδει να τονίσει.

Η πίεση για δραστικές λύσεις εκτιμάται πως θα αυξηθεί όταν αρχίσουν να καταφθάνουν στην ελληνική αγορά πολυεθνικοί κολοσσοί τύπου Amazon και Alibaba, οι οποίοι θα επιδιώξουν να κερδίσουν όσο περισσότερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς  «Πρέπει να προετοιμαζόμαστε για πιθανούς παγκόσμιους παίκτες που θα παρουσιαστούν», ανέφερε το προηγούμενο διάστημα κορυφαίο στέλεχος του λιανεμπορίου, αφήνοντας να εννοηθεί πως η είσοδος τέτοιου βεληνεκούς επιχειρήσεων δεν θα αργήσει…

Στην παρούσα φάση πάντως προτεραιότητα φαίνεται πως δίδεται στον τρόπο που θα μπορούσαν να παραμείνουν ελκυστικά τα καταστήματα για τον καταναλωτή και παράλληλα να γίνουν πιο κερδοφόρα και αποδοτικά ενώ κάποιοι βρίσκονται σε διαδικασία μετεγκατάστασης κάποιων σημείων,

Κορυφαία ονόματα του εγχώριου λιανεμπορίου όπως όπως ο όμιλος Fourlis που διαχειρίζεται τα ΙΚΕΑ και τα Intersport έχουν αρχίσει εδώ και λίγο καιρό να «πειραματίζονται» και να δοκιμάζουν διάφορα concept στην προσπάθειά τους, να δημιουργήσουν τα καταστήματα του… μέλλοντος, το οποίο κατά κύριο λόγο θα ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες που θα αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή μέσα στα καταστήματα. Σε ανάλογες επενδύσεις για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των καταστημάτων τους έχουν προχωρήσει η «Public/MediaMarkt» και η «Κωτσόβολος».

Μπορεί αυτό το διάστημα να προέχει η διαχείριση του αυξημένου όγκου παραγγελιών που δέχονται τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, ωστόσο όλοι οι έμποροι έχουν στραμμένο το βλέμμα στην μετά Covid-19 εποχή. Η αγωνία είναι διάχυτη καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια πως θα διαμορφωθεί το σκηνικό της επόμενης μέρας και κυρίως πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές, οι οποίοι «έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο…»

Διαβάστε επίσης:

Λιανεμπόριο: Θα έρθει ο «Αϊ Βασίλης» τα φετινά Χριστούγεννα; Το «στοίχημα» της 25ης Δεκεμβρίου και η «γκρίνια» για τα courier

Σήμερα οι ανακοινώσεις για το «άνοιγμα» του λιανεμπορίου – Το σκεπτικό πίσω από την εισήγηση των επιστημόνων

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση