Με την αγωνία για την επανεκκίνηση να χτυπάει «κόκκινο» και τις online πωλήσεις να κινούνται σε πολύ … «ρηχά νερά», πυκνώνουν οι φωνές στο λιανεμπόριο που ζητάνε παράταση των χειμερινών εκπτώσεων μετά την επαναλειτουργία της αγοράς. Μάλιστα, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ανακοίνωσε χθες πως «σύμφωνα με πληροφορίες του το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει αποφασίσει την παράταση της εκπτωτικής περιόδου έως το τέλος Μαρτίου».

Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, η… επιμήκυνση των χειμερινών εκπτώσεων για τουλάχιστον ένα μήνα θα βοηθήσει τους επιχειρηματίες να διαθέσουν επιπλέον μέρος του στοκ που συσσώρευσαν τους προηγούμενες μήνες του lockdown και να βάλουν χρήματα στα ταμεία τους. Αυτό βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι τα καταστήματα θα λειτουργήσουν τουλάχιστον με τη μέθοδο του «click inside», ώστε να δοθεί η δυνατότητα στον καταναλωτή να εισέλθει στο κατάστημα κατόπιν ραντεβού για να πραγματοποιήσει τα ψώνια του.

Το «click away», επισημαίνουν, ειδικά για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης έχει αποδεχθεί αναποτελεσματικό και δεν μπορεί να δώσει επαρκείς «ανάσες» ρευστότητας που τόσο έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια μερίδα εμπόρων που τάσσεται υπέρ της επαναλειτουργίας το συντομότερο δυνατόν υπό την προϋπόθεση όμως ότι δεν οδηγηθούμε μέσα σε λίγο διάστημα σε νέο lockdown, όπως ακριβώς συνέβη πριν από μερικές εβδομάδες.

«Σαφέστατα και θέλουμε να ανοίξουμε, όμως εάν είναι να κλείσουμε ξανά μέσα στο δυο εβδομάδες και να χάσουμε το Πάσχα, όπου παραδοσιακά υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, τότε καλύτερα να μείνουμε κλειστοί…», υπογραμμίζει εμφατικά στέλεχος του λιανεμπορίου. Χαρακτηρίζει μάλιστα την πιθανότητα να «χαθεί» η περίοδος του Πάσχα καταστροφική, τονίζοντας πως θα επιδεινωθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Εξάλλου, όπως λέει, όταν θα ξανανοίξουν τα καταστήματα θα υπάρξουν και πάλι «γενναίες» εκπτώσεις σε μια προσπάθεια να αναζωπυρωθεί η ζήτηση.

Αποζημίωση για το αδιάθετο εμπόρευμα

Ανεξάρτητα πάντως από τον τρόπο και χρόνο που θα αποφασισθεί η άρση του lockdown, ο εμπορικός κόσμος θεωρεί κάτι περισσότερο από αναγκαίο τη λήψη πρόσθετων μέτρων στήριξης. Χωρίς επιπλέον μέτρα, αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, θα υπάρξει κύμα «λουκέτων» και έκρηξη της ανεργίας.

Πέρα από το «κούρεμα» των υποχρεώσεων που συσσωρεύθηκαν μετά την πανδημία, την ρύθμιση των οφειλών και τη μείωση των ενοικίων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στην «εξίσωση» μπαίνει και η αποζημίωση του στοκ που δεν πουλήθηκε και κινδυνεύει να μείνει αδιάθετο ή να απαξιωθεί «εάν περάσει η σεζόν και η μόδα του». Ένα αίτημα που «βάζουν στο τραπέζι» κυρίως από τους επαγγελματίες του χώρου ένδυσης και υπόδησης, το προϊόν των οποίων είναι περισσότερο ευάλωτο.