Την πλήρη άρση των ραντεβού, η οποία εκτιμάται πως θα δώσει νέα πνοή στην κατανάλωση περιμένει τώρα ο εμπορικός κόσμος.

Η κατάργηση του click away και click inside θεωρείται κομβικής σημασίας για την επιστροφή στην κανονικότητα και την αναθέρμανση της ζήτησης, η οποία λέγεται πως παραμένει υποτονική ένα περίπου μήνα μετά την επανεκκίνηση του λιανεμπορίου.

Παράγοντες του κλάδου υποστηρίζουν πως η κατάργηση των ραντεβού θα μπορούσε να έρθει πολύ νωρίτερα, μαζί με την επανεκκίνηση των εστιατορίων και των καφετεριών και μιας σειράς ακόμη δραστηριοτήτων, επισημαίνοντας πως από τη στιγμή που πολύς κόσμος που κυκλοφορεί έξω ελεύθερα δεν έχει νόημα να τίθενται περιορισμοί στον τρόπο πραγματοποίησης των αγορών και μάλιστα κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Επιπλέον, λένε πως όσο διατηρούνται οι περιορισμοί, δεν πρόκειται να υπάρξει θεαματική ανάκαμψη της εμπορικής κίνησης παρά τις προσφορές και τις εκπτώσεις που έχουν μόνιμα αναρτημένες στα καταστήματά τους. «Το λιανεμπόριο θα σέρνεται, όσο υπάρχουν οι περιορισμοί. Με SMS, κόφτη στον αριθμό των ατόμων και τρεις ώρες περιθώριο δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά», σημειώνει χαρακτηριστικά κορυφαίος επιχειρηματίας, προσθέτοντας πως οι πωλήσεις κατά τις πρώτες ημέρες των ενδιάμεσων εκπτώσεων ήταν κατώτερες των προσδοκιών.

Για τα εμπόδια που θέτουν στη λειτουργία του λιανεμπορίου το click away και το click inside έχει μιλήσει και ο επικεφαλής των Jumbo, Απόστολος Βακάκης, τονίζοντας πως πρόκειται «για τρόπους παράδοσης των εμπορευμάτων και όχι πώλησης των προϊόντων».

Από την άλλη πλευρά, θεωρείται θετική η απόφαση για την αύξηση του αριθμού των καταναλωτών που επιτρέπεται να εξυπηρετούν τα καταστήματα πάνω από 500 τ.μ. καθώς συμβάλλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού και καθιστά λιγότερο κοστοβόρα τη λειτουργία τους. Να σημειωθεί πως πλέον στα καταστήματα άνω των 500 τ.μ. επιτρέπεται ένα άτομο ανά 50 τ.μ. και όχι ένα άτομο ανά 100 τ.μ. που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου επαναλαμβάνουν σε κάθε ευκαιρία την ανάγκη περαιτέρω στήριξης του λιανεμπορίου, προκειμένου να ορθοποδήσει μέχρις ότου επιστρέψει η οικονομία στην κανονικότητα και ξαναβρεί η αγορά τους ρυθμούς της. Τα πράγματα αναμένεται να βελτιωθούν όταν μπει στην εξίσωση και ο τουρισμός, ο οποίος αποτελεί μια σημαντική παράμετρο ειδικά για τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας.

Βέβαια, η πλήρης ανάκαμψη της κατανάλωσης στα προ πανδημίας επίπεδα εκτιμάται πως θα αργήσει, με κάποιους να προβλέπουν την επιστροφή της κατανάλωσης στα επίπεδα του 2019, η οποία χαρακτηρίζεται ως μια καλή χρονιά παρ’ όλες τις ιδιαιτερότητές της (προεκλογική χρονιά), σε περίπου δυο χρόνια από σήμερα.

Διαβάστε επίσης:

Απόστολος Βακάκης: «Προικίζει» κόρες και μετόχους – Η Σοφία για τη διαδοχή, η Χριστίνα σε «αυτόνομη δράση»

Λιανεμπόριο: Γκρίνια για τον «κόφτη» στα μεγάλα καταστήματα – Τρεις υπάλληλοι για 1 πελάτη

Επιστροφή στην κανονικότητα: Αλλαγή δεδομένων σε λιανεμπόριο και καταναλωτική συμπεριφορά