C. Bergh, Πρόεδρος and CEO, Levi Strauss & Co (Πηγή: Linkedin)
Περιεχόμενα
Αναθεώρησε ξανά προς τα κάτω τις προβλέψεις πωλήσεών της η Levi’s για ολόκληρο το έτος, καθώς δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους τριμήνου, παρασυρόμενη από τις ασθενέστερες τάσεις αγορών σε πολυκαταστήματα και λιανοπωλητές των ΗΠΑ, αλλά και την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τον CEO, Chip Bergh.
Οι μετοχές υποχώρησαν κατά 2,27% στα 13,12 δολάρια σήμερα στη Νέα Υόρκη, ενώ έχουν υποχωρήσει περίπου 14% μέχρι στιγμής φέτος.
Σημειώνεται ότι η αναθεώρηση γίνεται μόλις τρεις μήνες αφότου μείωσε ήδη τις προοπτικές κερδών της για ολόκληρο το έτος.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αναμένεται τώρα τα καθαρά της έσοδα να παραμείνουν σταθερά στο 1% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το προηγούμενο εύρος αύξησης μεταξύ 1,5% και 2,5%.
Επίσης, αναμένει τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή να βρεθούν σε χαμηλότερο επίπεδο του προηγουμένως κοινοποιημένου εύρους των 1,10 έως 1,20 δολαρίων.
Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο διευθύνων σύμβουλος, Chip Bergh, ανέφερε ότι οι καταναλωτές, «χτυπημένοι» από τον πληθωρισμό, τα αυξημένα επιτόκια και τις τιμές του φυσικού αερίου, έχουν αγοράσει λιγότερα προϊόντα από λιανοπωλητές που διαθέτουν τη μάρκα Levi’s.
«Ό,τι επηρεάζει τον καταναλωτή μεσαίου εισοδήματος, επηρεάζει και τη χονδρική μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το τρίμηνο που έληξε στις 27 Αυγούστου ήταν 10 εκατομμύρια δολάρια ή 2 σεντς ανά μετοχή, σε σύγκριση με 173 εκατομμύρια δολάρια ή 43 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Σε προσαρμοσμένη βάση, τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 28 σεντς.
Καταναλωτές υπό πίεση
Όπως και άλλοι έμποροι λιανικής, η Levi’s – στην οποία ανήκουν επίσης και οι Dockers και Beyond Yoga – έχει αντιμετωπίσει τεράστιες δυσκολίες στην αγορά των ΗΠΑ.
Παρόλο που η Levi’s πουλά τα προϊόντα της απευθείας από τον ιστότοπό της και στα δικά της καταστήματα σε όλο τον κόσμο, διαθέτει επίσης πολλά είδη της μέσω αλυσίδων λιανοπωλητών όπως τις Macy’s, Kohl’s και Target.
Αυτοί οι έμποροι λιανικής, που αγοράζουν χονδρική από τη Levi’s, έχουν δει ασθενέστερες πωλήσεις στα καταστήματά τους, ενώ δηλώνουν ότι αυτό αποτελεί ξεκάθαρη ένδειξη ότι ο καταναλωτής βρίσκεται υπό πίεση.
«Ανάσα» στη διεθνή αγορά
Ωστόσο, για τη Levi’s, οι άμεσες πωλήσεις και οι διεθνείς πωλήσεις ήταν τα ισχυρότερα κομμάτια των δραστηριοτήτων της.
Όπως η Nike, έτσι και η Levi’s, προσπάθησε να ελέγξει τη «μοίρα», της προωθώντας και διαθέτοντας περισσότερα προϊόντα της, μέσω των δικών της καταστημάτων και ιστοτόπων.
Το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, τα καθαρά έσοδα από τις δραστηριότητες απευθείας προς τους καταναλωτές της, αυξήθηκαν κατά 14% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Ταυτόχρονα, τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν κατά 19% σε ετήσια βάση, καθώς η εταιρεία σημείωσε διψήφια ανάπτυξη σε όλες τις επωνυμίες της.
Στον αντίποδα, τα καθαρά έσοδα από τη χονδρική πώληση μειώθηκαν κατά 8% από έτος σε έτος, καθώς τα κέρδη πωλήσεων σε Ασία και Λατινική Αμερική δεν έφτασαν για να αντισταθμίσουν τις μειώσεις σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη.
Παράλληλα με την αύξηση των άμεσων πωλήσεων, η εταιρεία επιδιώκει να επεκταθεί στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με την εν αναμονή διευθύνουσα σύμβουλο, Michelle Gass, που επιλέχθηκε να διαδεχθεί τον Bergh, η εταιρεία είναι έτοιμη για ανάπτυξη, επειδή η επωνυμία της έχει απήχηση σε όλο τον κόσμο, ειδικά στους νεότερους καταναλωτές.
Σημειώνεται ότι η μάρκα πωλείται ήδη σε 110 χώρες, αλλά, σύμφωνα με την Gass, μπορεί να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε χώρες όπως το Μεξικό και την Ινδία.
Στο Μεξικό, για παράδειγμα, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 40% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία σχεδιάζει να επωφεληθεί ακολουθώντας τις τάσεις της μόδας πουλώντας περισσότερα άλλα είδη ρούχων μαζί με τα denims.
Ζεστός καιρός = Μειώσεις τιμών
Μία από τις εξηγήσεις που δίνει ο Bergh για την μείωση των πωλήσεων είναι ο ασυνήθιστα ζεστός καιρός που έπληξε τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Είναι δύσκολο να πουλήσεις τζιν με 43 βαθμούς έξω», δήλωσε χαρακτηριστικά στο CNBC, υπονοώντας ουσιαστικά ότι η εταιρεία έπεσε και αυτή “θύμα” της κλιματικής αλλαγής.
Τόνισε δε ότι στα δικά της καταστήματα, η εταιρεία διαθέτει μια ευρύτερη γκάμα ρούχων, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τη διάθεση του πελάτη, αλλά και του καιρού!.
Επιπλέον, σημείωσε ότι η εταιρεία προσελκύει τους αγοραστές που έχουν υψηλότερα εισοδήματα και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για το fashion-forward premium denim.
Παρόλα αυτά, έκανε μια ασυνήθιστη κίνηση τους τελευταίους μήνες: Μείωσε τις τιμές σε έξι είδη, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι πωλήσεις.
Ο Bergh δηλώνει «επιφυλακτικά αισιόδοξος» ότι καθώς τα νέα στυλ κάνουν το ντεμπούτο τους και η περίοδος των γιορτών πλησιάζει, οι πελάτες μπορεί να είναι πιο πρόθυμοι να ανοίξουν τα πορτοφόλια τους.
Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι πριν λίγες ημέρες, ο Bergh δήλωνε μετανιωμένος που «δεν απέλυσε τους λάθος ανθρώπους αρκετά γρήγορα».
Η αυστηρότητα του Bergh ίσως να πηγάζει από το γεγονός ότι εντάχθηκε στην εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων το 2011, τη χειρότερη δυνατή στιγμή, όπου οι καταναλωτές δεν αγόραζαν πλέον τζιν Levi’s.
«Η μάρκα χάθηκε πραγματικά. Είχαμε μια ολόκληρη γενιά καταναλωτών που δεν μεγάλωσαν φορώντας Levi’s όπως εγώ όταν ήμουν παιδί», ανέφερε με παράπονο.
Διαβάστε ακόμη:
Charles Bergh (Levi’s): Μετανιώνω που δεν απέλυσα γρηγορότερα τους λάθος ανθρώπους
Εκπτώσεις 50% για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στα ακτοπλοϊκά
Deal άνω των €700 εκατ. με Renault-Volvo επιδιώκει γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός
______________________
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023