Όταν η Julia Goldin έμαθε ότι προσλήφθηκε ως επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ (CMO) στη Lego, αγόρασε στους γιους της ένα σετ της εταιρείας με το Μπιγκ Μπεν. «Το ακούμπησα πάνω στο τραπέζι και (είπα) “Έχω να σας πω κάτι. Βρήκα μια καινούργια δουλειά και θα μετακομίσουμε στο Λονδίνο”», λέει στο CNBC. Ήταν το 2014 και η οικογένεια ζούσε ακόμη στις ΗΠΑ όπου η Goldin εργαζόταν ως CMO της Revlon.
Όλοι έχουν μια ιστορία με Lego, λέει η ίδια. «Κάθε φορά που συναντάω κάποιον και του λέω ότι δουλεύω για τη Lego, η απάντηση που παίρνω είναι ένα μεγάλο χαμόγελο, επειδή όλοι έχουν μια προσωπική ιστορία να διηγηθούν. Θυμούνται τα πρώτα τους τουβλάκια, την πρώτη φορά που τα έδωσαν στο παιδί τους ή κάτι που έφτιαξαν», λέει.
Η μάρκα παιχνιδιών με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο
Η αξία του ομίλου Lego Group υπολογίζεται σε 7,57 δισ. δολάρια. Είναι δηλαδή μακράν η μάρκα παιχνιδιών με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Brand Finance.
Τα πρώτα (ξύλινα) βήματα
Το όνομα Lego προέρχεται από το «Leg godt», που στη δανέζικη γλώσσα σημαίνει «παίξτε καλά».
Ο ιδρυτής της εταιρείας Ole Kirk Kristiansen ξεκίνησε κατασκευάζοντας ξύλινα παιχνίδια στο εργαστήριό του στο Billund της Δανίας το 1932 και άρχισε να τα πουλά ως Lego από το 1934. Η οικογένεια Kristiansen εξακολουθεί να έχει υπό τον έλεγχό της το 75% της εταιρείας μέσω της εταιρείας holding Kirkbi και το 2017 ο όμιλος είχε καθαρά κέρδη 7,8 δισ. κορώνες Δανίας (1,29 δισ. δολάρια).
Το πρώτο πλαστικό τουβλάκι
Το οικοδόμημα της Lego, όπως το ξέρουμε σήμερα, βασίστηκε σε ένα απλό θεμέλιο πριν από 60 χρόνια: ένα, μικρό, πλαστικό τουβλάκι, μήκους 31,8 χιλιοστών και πλάτους 15,8 χιλιοστών, με οκτώ προεξοχές σε δύο σειρές των τεσσάρων.
900 εκατ. συνδυασμοί με έξι τουβλάκια!
Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 3.700 διαφορετικά είδη κομματιών, από μικροσκοπικές φιγούρες μέχρι σωλήνες και εξαρτήματα όπως ρόδες και σπαθιά και με μόλις έξι τουβλάκια του ίδιου χρώματος μπορεί να κάνει κανείς περισσότερους από 900 εκατομμύρια συνδυασμούς!
Το εργοστάσιο
Τα τουβλάκια κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Lego στο Billund που λειτουργεί αυτόνομα. Μάλιστα, το εργοστάσιο και το πρώτο σπίτι του Kristiansen είναι ανοιχτά στο κοινό.
Το όραμα
Σήμερα, η αποστολή της εταιρείας είναι να εμπνέει και να βοηθά να εξελιχθούν αυτοί που θα χτίσουν το αύριο. Στόχος της, όπως υποστηρίζει, δεν είναι μόνο να πουλά όλο και περισσότερα τουβλάκια σε όλο και περισσότερα παιδιά, αλλά να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την παιδεία.
«Το θέμα είναι να μάθεις στα παιδιά να λύνουν προβλήματα. Να συνεργάζονται. Να τα βοηθήσεις να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να γίνουν πιο δυνατά και πιο επιτυχημένα στον κόσμο…», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η Goldin στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας…